שנה טובה ומתוקה 🙂
מאחלים צוות אילמה

חורף בריא וחמים במשפחה: הטיפים, הטריקים והמתכונים - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

חורף בריא וחמים במשפחה: הטיפים, הטריקים והמתכונים

מזג האוויר הקריר משאיר את כולנו הרבה יותר זמן בבית. אז מצד אחד, אנחנו הרבה פחות פעילים ותזזיתיים, ומצד שני, יש לנו יותר זמן פנוי לבלות עם המשפחה. מה נוכל לעשות ביחד כדי להיות יותר פעילים בעונה הקרה? איך לאכול בצורה בריאה ולהתחמם בדרכים טבעיות? ואיזה מתכונים יעזרו לכם לעבור את החורף בבריאות ופינוק?

כשקר, חורפי וגשום, כולנו אוהבים להתכנס, להתכרבל יותר, לישון יותר, להתפנק במקלחות חמות ולאכול מזון פחמימתי ומנחם, וזה בהחלט טבעי והגיוני, אך חשוב שנזכור שאנחנו, בשונה מחיות בטבע שישנות שנות חורף כמו הדובים או התנינים, זקוקים להמשיך לתפקד גם כשבחוץ יורד גשם. אז איך עושים את זה בכיף ובבריאות?

שעות פעילות ושינה קבועות

למרות שזה כל כך מפתה לישון עוד שעה בבוקר, ולהתכרבל עד בלי די, חשוב לשמור גם בחורף על שעות ערות ושינה קבועות על מנת לא לפגוע בשעון הביולוגי של הגוף שבסופו של דבר משפיע על רמות ההורמונים שלנו. חשוב להקפיד גם על שעות הערות והשינה שלנו וגם של הילדים שלנו.

היחשפו לשמש

השמש חשובה לבריאות שלנו ממש כמו אוויר לנשימה, וכשאנחנו לא נחשפים אליה מספיק, מערכת החיסון שלנו ירודה, יש לנו פחות מצב רוח, אנחנו רעבים יותר, ורמות ההורמונים שלנו בגוף עלולים להשתבש. המזל הגדול שלנו, זה שאנחנו חיים במדינה שטופת שמש וגם בחורף יש לנו לא מעט שעות בהן השמש יוצאת וחשוב לצאת ולספוג את קרניה. בימים נעימים צאו החוצה ושהו בטבע ותהנו מקרניה של השמש המחייה.

הפעילו את הילדים

בימים חורפיים וגשומים, הילדים שלנו נמצאים הרבה יותר זמן בבית ולעיתים גם מבלים שעות ממושכות מול המסכים. נסו להגביל זמן מסך ולהפעיל אותם בצורה פיזית גם בבית. זו יכולה להיות שעה של ריקוד או משחק, שיעור יוגה משותף של כל המשפחה ביחד מול היו טיוב או יציאה להליכה משותפת, טיול או קטיף. חשוב לדאוג לפעילות ותנועתיות של הילדים בכל עונות השנה, בין אם זה בתוך הבית או מחוץ לבית. חשוב שאנחנו ההורים נהווה דוגמא ונהיה חלק מהפעילות המשותפת על מנת שזה יעבוד ויהיה נעים וחוויתי.

הטריק שיגרום לכם לחורף נעים

על מקלחות קרות שמעתם כבר? בחורף זה בהחלט עלול להישמע כמו עינוי סיני, אבל יש להן יתרונות רבים ואתם לא באמת חייבים להיכנס לאמבטיית קרח, אלא רק לסיים את המקלחת שלכם עם המים הקרירים. התחילו את המקלחת שלכם במים נעימים כמו שאתם רגילים וכשאתם מתקרבים לסיום, העבירו את המים לקרים ותשהו ככה כמה זמן שאתם מסוגלים תוך כדי חיוך, נשימה והרפיה, כמובן שמומלץ בהדרגה. המים הקרים יגרמו לזרימת דם מוגברת, לחיזוק מערכת החיסון ולכך שתסבלו פחות מקור בעונה הקרה.

איך להתגבר על החשק למתוק ולפחמימות?

פחמימות לא בהכרח מזיקות לנו כמו שהרבה נוטים לחשוב, אלא בדיוק להיפך, הן מעניקות לנו אנרגיה בדומה לדלק לרכב, אך חשוב לאכול מהן במידה ובשעות הנכונות. כלומר – עדיף שלא נסיים את היום שלנו עם פחמימות, מכיוון שבערב הגוף שלנו כבר הרבה פחות פעיל, הוצאת האנרגיה שלנו פחותה ומערכת העיכול שלנו כבר לא פעילה. התוצאה של אכילת פחמימות ומתוקים בערב היא עלייה של רמות הסוכר, השמנה ואגירת שומנים בדם. לעומת זאת, אם נאכל את הפחמימות שלנו בחלק הראשון של היום כמו – לפתוח את הבוקר שלנו עם פירות ולאכול בצהרים פחמימה לצד סלט גדול עשיר בסיבים וערכים תזונתיים גבוהים, כך נפחית משמעותית את החשק שלנו למתוקים ואכילות ליליות מיותרות.

מתכון למרק מש וירוקים – מרק מעולה לחיזוק, עשיר בחלבון וקליל:

מצרכים:

כוס וחצי של מש מונבט

3 קישואים גדולים

חצי כרוב

מנגולד/תרד

כוסברה/פטרוזיליה/שמיר – או כולם יחד. תלוי בטעמכם האישי

סלרי

חתיכת דלעת קטנה

גזר קטן

איך מכינים?

מרתיחים את המרק עם מים עד לכיסוי הסיר, מבשלים כשעה על אש נמוכה, מוסיפים מעט מלח וטוחנים. לא חייבים לטחון עד הסוף.

המלצה: הכניסו את הירוקים כמו הכוסברה, פטרוזיליה והשמיר בשלב הסופי של המרק, ב-5 דקות האחרונות כדי לשמור על הערכים הגבוהים שלהם.

מתכון למרק כתומים משגע וקל להכנה שילדים אוהבים במיוחד

מצרכים:

3 בטטות גדולות

דלעת בינונית

4 גזרים

בצל

2-3 שיני שום. לא חובה

כוס וחצי של חלב שקדים/נוזל קוקוס

איך מכינים?

מרתיחים את הירקות עם מים עד לכיסוי הסיר, מבשלים כשעה על אש נמוכה, מוסיפים מעט מלח ואז את הנוזל קוקוס/חלב שקדים וטוחנים.

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

אילמה יכולה לעזור במגוון תחומים!
* פרטים על מסלולי הלימוד https://bit.ly/3MYafRk
* סדנאות ניקוי https://bit.ly/37ybjME
*ייעוץ אישי בתחום הבריאות הטבעית https://bit.ly/3FAT0D1
*ייעוץ אישי ברפואת הנפש בדרך היהדות https://bit.ly/3l9Sfrr

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן