צאו מהלחץ - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

מתח נפשי פוגע בגופנו - אך יש פתרון

לחץ, סטרס, מתח…זה המוטו של החיים המודרניים, רוב האנשים זקוקים לריגושים, לאקסטזה, לאקשן בשביל להרגיש חיות, הדברים הרגילים והפשוטים כבר לא מעניינים.

האדם צריך הנאה ועונג, גירויים חלשים או בינוניים שמסתגלים אליהם כבר לא עובדים עלינו ואז האדם צריך גירויים יותר חזקים, יותר אינטנסיביים, יותר ממלאים. כמה שהגירוי יותר חזק כך הוא מסתלק יותר מהר ואז האדם צריך עוד גירוי וזה מוביל לבורות בנפש האדם.

כמו כן, ישנם מאורעות חיים שבאמת מעוררים מתח נפשי גדול, כמו: שינויים שקורים במשפחה או במקום העבודה, לחץ כלכלי, מוות , גירושים, שינויים בתנאי המגורים, שינויים בהרגלי החיים ועוד.. ישנן הרבה סיבות מוצדקות למה החיים שלנו מתוחים.

מצד אחד, רמת החיים נמצאת בעלייה מתמדת המאופיינת בחיי רווחה והכל מסביבנו נמצא בהתפתחות אך לצד זה אנשים שרויים בלחצים רבים ומתח נפשי גדול שמוביל לצריכת תרופות הרגעה. בתרופות לא תמצאו את הפתרון כי אם בשינוי מהותי מהשורש, בהבנת המקור ללחצים ובהסרתו ככל הניתן ובהקניית הרגלי חיים חדשים.

מה קורה לגוף שלנו בזמן לחץ?

כשהאדם נמצא בלחץ אז הגוף מפריש אדרנלין והורמוני לחץ, אדרנלין זהו חומר שממריץ את הגוף וגורם למטבוליזם (חילוף חומרים) גבוה יותר. כאשר המטבוליזם מוגבר, פירוק הסוכר בגוף עולה והפסולת מתגברת.

לגוף שלנו יש יכולת לפרק X פסולת ביום ואם הגוף מייצר כמות גבוהה יותר של פסולת, זה אומר שחלק ניכר מהפסולת מצטבר בגוף ומוביל לרעלת. ככל האדם נמצא בלחץ ומתח תקופה ארוכה יותר כך כמות הפסולת בגוף גדלה ולבסוף נוצרות מחלות.

ד”ר ג’ון טילדן בספרו “הרעלה עצמית” , תיאר את התיאוריה שלו בצורה כזו: הלחץ מוביל למתח גופני, נפשי ורגשי שמובילים לחולשה, שמובילים להפרשה לא יעילה של כל איברי ההפרשה (ריאות\מעיים\כליות\עור) שמובילים להצטברות הפסולת בגוף ומשם לרעלת. כשיש לאדם רעלת אז יכולים להיווצר משברים חריפים ואקוטיים וכן כרוניים של מחלות שונות שלמעשה אלו מאמצי הטבע להפריש את הרעלים מן הגוף.

מהן תוצאותיו ההרסניות של מתח נפשי?

  • קשיי ריכוז – מתח נפשי מוביל בין היתר לקשיי ריכוז ובעיות בזיכרון.
  • קשיים בפעילות המוטורית – בעת שאנו נקלעים למצב המעורר מתח נפשי, שרירי הגוף מתכווצים ונכנסים למצב של “היכון”, אם לא יישמע לגוף “אות הרגעה” אז הגוף יישאר במתח שרירי מוגבר ובמהרה זה יוביל למצב של עייפות. השרירים העייפים לא יתפקדו כראוי ואז עלולים לחוש רעד בידיים וברגליים. מתח שרירים ממושך עלול לגרום מלבד לעייפות מוגברת גם לכאבי גב ועורף כרוניים.
  • קושי להירדם – מתח נפשי גורם לנדודי שינה, הגוף שרוי במצב של לחץ ואדרנלין מופרש ברמה גבוהה וכך קשה לאדם להרפות ולהירדם.
  • השפעה סביבתית\חברתית – מתח נפשי עלול להשפיע בצורה הרסנית על יחסים בינאישיים עם הקרובים לנו, המתח גורם לאדם להיות קצר רוח, נרגז או מסוגר בתוך עצמו, כל אחד מתמודד עם הלחץ בצורה מעט שונה.

מהן הפתרונות שיש לרפואה טבעית להציע לנו במצבי לחץ?

  • מודעות וזיהוי הסיבה – על האדם להיות מודע למצבו ולמקור הבעיה, מה גורם לו ללחץ בחיים, מומלץ לעשות רשימה של דברים ולטפל בהם. הרי אנו יודעים שרק הסרת הסיבה תוביל לריפוי והחלמה.
  • רצון לשינוי – על מנת לעשות שינוי אמיתי ולהפחית את הלחץ הנפשי, צריך באמת לרצות את זה ולהחליט החלטה נחושה מבפנים שכך אתם לא חיים יותר ואתם לא משתפים פעולה עם המתח, אלא בוחרים עכשיו בדרך חדשה שתקנה לכם מרגוע ואיזון בנפש. אם לא באמת תרצו בכך אז כל הטכניקות הרגעה שיש לעולם להציע לכם לא באמת יועילו.
  • פעולות מרגיעות – חשוב להתחיל לשנות את המחשבה שלכם ולהתחיל לבחור לעשות פעולות שייטיבו עם עצמכם ויסייעו לכם להירגע, כל אחד והדברים שבאמת מרגיעים אותו.
  • מנוחה ושינה טובה – חשוב ללכת לישון מוקדם, אחרי מקלחת טובה שהראש שלכם פנוי ממחשבות מטרידות, לישון מספיק שעות. לשינה טובה חשיבות רבה על המתח הנפשי של האדם, אדם שיישן מעט מידי או הרבה מידיי זה לא טוב , המנוחה והן מנוחת הנפש מקבלים במה משמעותית בשיטת הרפואה הטבעית, זיכרו “כשאין מנוחה אין ריפוי”.
  • נשימה – השיטה המהירה ולעיתים אף היעילה ביותר להתגבר על מצבי לחץ הינה בעזרת נשימות עמוקות. נשימה זהו כלי מאוד פרקטי ,זמין ופשוט שיכול לחולל פלאים באורח החיים שלנו, על ידי הנשימה מתחדש כוח הריפוי של הגוף. הנשימה הטבעית והרגועה היא שונה ומתבססת על הפעלה מירבית של שרירי הסרעפת במקום שרירי בית החזה.
  • טיול בטבע – מחקרים רבים הראו כי שהייה בטבע גורמת להאטת קצב הלב, למיתון הקורטיזול בדם, לחיזוק המערכת החיסונית ולשיפור מצב הרוח. השהייה בטבע זו תרופה טבעית שנתן לנו הבורא. חשיפת האדם לסביבה טבעית וירוקה תיטיב עם בריאותו הגופני והנפשי.המרחב החיצוני יעזור לנו ליצור גם מרחב פנימי, השהייה בסביבה ירוקה של אדמה, עצים, מים זורמים, מדשאות, גנים ופארקים תמלא אותנו בכוחות מחודשים ותסייע לנו לשחרר לחצים
  • מחשבות חיוביות – כולנו מתהלכים בעולם עם מחשבות שחולפות במוחנו ללא הרף, והמחשבות הללו מולידות בנו רגשות מסוימים – לאו דווקא חיוביים.

המחשבה היא עיקר האדם כי כמו שהבעל שם טוב אמר: “במקום שמחשבתו של אדם, שם כל האדם כולו”…למחשבה של האדם יש השפעה על חייו, מה שאנחנו חושבים שם אנחנו נמצאים.

לכן מה שנזרע במוחנו, זה מה שנקצור וזה מה שיתממש בעולם החיצוני שלנו, אנחנו הופכים להיות מה שאנחנו חושבים עליו, אנחנו תוצר של מחשבותינו כך שמחשבות שליליות מולידות תוצאות שליליות ולהיפך,

אז מהיום בכל בוקר תעקרו את כל המחשבות שלא משרתות אתכם יותר, מצאו את העשבים השוטים שבמוחכם ועיקרו אותם מהשורש, החליטו שאתם שולטים במחשבות שלכם ותזרעו במוחכם רק מחשבות חיוביות ותראו איך זה ישפיע לכם על כל היום, על כל השבוע ועל כל החיים.

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3s8qS4F

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן