ניקוי הנפש מרעלים על פי חכמת היהדות - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

גם הנפש שלנו זקוקה לניקוי רעלים - אילמה

כשם שהגוף שלנו מתמלא ברעלים, כך גם הנפש שלנו מתמלאת ברעלים רגשיים שהולכים איתנו ימים ושנים ואם לא ננקה את הנפש ונאפשר לרעלים להשתחרר החוצה, אז נמשיך לסחוב בתוכנו מצבורים של רעלים רגשיים, אמונות מגבילות וזיכרונות שליליים שעל אף שאינם רלוונטיים יותר, הם ממשיכים לפעם בתוכנו.

לגוף ולנפש יש את אותם חוקים, ישנה איזושהי בעיה שנוצרת לאדם במהלך חייו, כמו: ייסורים או מחלה ל”ע ונוצרת תגובה נכונה של המערכת לגירוי לא נכון,למשל: אדם חי בקנאה חולנית או יש לו מידות לא טובות או הרבה מחשבות שליליות על החיים, כל אלו זה גירוי לא נכון שיוצר תגובה נכונה, כמו: מחלות נפש , עוצמת הגירוי ומשך הגירוי הם קובעים את התגובה.

הריפוי האמיתי מתרחש כאשר אנחנו מפסיקים את אותו גירוי לא נכון ומתחברים חזרה לזרם האינסוף שמנקה ומחייה אותנו. לחזור חזרה לזרם הנכון שנקרא: מחשבת הבריאה וזה עין הבדולח.

הדרך שלנו לתקן היא על ידי שינוי פנימי, המציאות מכריחה אותנו לפעמים להשתנות והשינוי לא נמצא בחוץ, הוא נמצא בתוכנו, בדרך ההסתכלות שלנו על החיים ועל סיטואציות שקורות לנו במסע חיינו, אנחנו צריכים ללמוד לחבק את המציאות.

הגישה שלנו לחיים צריכה להיות כזו שנלמד לראות את הטוב שבכל דבר, כי אין רע יורד מלמעלה והבורא הוא טוב ומיטיב. אם גישתנו לחיים תהיה שלילית לבסוף כוחות הנפש שלנו יתנוונו. תנועות נפשיות משפיעות מאוד חזק על המצב הבריאותי שלנו, כפי שהרמב”ם אמר:

“התפעלויות הנפשיות ישנו הגוף שינויים גדולים”. התפעלות זהו מצב שבו נשברים לאדם הכלים כל פעם והוא מזדהה עם התסריט החיצוני, הוא יוצא מהמיקוד הפנימי שלו והחיבור שלו לנקודה הפנימית שבלב. כשיש לאדם דעת (הבנה, ידיעה) אז אין התפעלות כי הוא מבין את ההשתלשלות של הדברים והוא לומד להתבונן עליהם ממקום אחר, חיובי ובריא יותר.

איך נוצרת ההתפעלות?

לכולנו יש תפיסות עולם ואמונות מסוימות על החיים שאת חלקם רכשנו במהלך חיינו ועם חלקם הגענו לעולם, כל אדם הולך עם תפיסות העולם שלו לכל מקום ולכן אחד יגיב בצורה של שמחה לסיטואציה מסוימת והאחר יגיב בכעס לאותה סיטואציה, דרך תפיסות העולם שלנו כך אנחנו חווים את העולם ואת כל מה שמתרחש בו.

ההתפעלות נוצרת כאשר אנחנו הולכים עם תפיסת עולם מסוימת ואז קורה אירוע מסוים שהוא למעשה הטריגר שמפעיל אותי ואז עולים לנו: מחשבות על אותה סיטואציה שיוצרים אצלנו רגש מסויים כמו: פחד, קנאה, כעס וכו’…וזה יוצר בתוכנו את ההתפעלות לסיטואציה שקרתה לנו. הרגש השלילי שעלה לנו עכשיו זה ההתפעלות, לכן כאנשים מתבוננים, נרצה לברר 3 דברים:

  1. מהי תפיסת העולם שלנו?

  2. מהו הרגש שלנו?

  3. מה הם המחשבות שנוצרו עכשיו כתוצאה מאותו אירוע?

התשובות על כל השאלות הללו יעזרו לנו לזהות את השורש להתפעלות שלנו.

הדרך בה אנו מתפעלים מאותו אירוע שקרה והעוצמה של ההתפעלות הם מקור הבעיה ולא האירוע עצמו, האירוע הוא ניטרלי, איך אנחנו חווים אותו ומה אנחנו חושבים עליו ומה הוא עורר בנו, זה השורש של הבעיה ושם אנחנו צריכים להתחיל לשנות את ההסתכלות שלנו.

הרפואה העיקרית תלויה ברפואת הרוח שעיקרה להרחיב את הלב על מנת שהנפש תוכל להתפשט בכל האיברים.

אז איך מתחילים לנקות את הנפש שלנו מרעלים רגשיים?

שלב ראשון בעבודת ניקוי הנפש מרעלים הוא לקיחת אחריות על החיים שלי.

ההבנה העמוקה כי הבעיה היא לא בחוץ , אלא בפנים, בתוכי, מה שמעורר את כל הרעל הרגשי שבנו כשיש אירוע שלילי אלו רק הזיכרונות המשודרים בתת מודע שלנו שוב ושוב.

האינטרקציה עם העולם החיצוני מסייעת לנו לגלות את המקומות שבנו הדורשים מאיתנו עבודה, הרבה יותר קל ונוח לנו, להאשים את הסרט החיצוני, לחיות בתודעה של “עשו לי” , “לקחו לי” ,”שתו לי”….ולהסיר אחריות מעצמנו.

בשיטת ‘עין הבדולח’, אנחנו פועלים הפוך ממה שאנחנו רגילים…אנחנו מאמנים את עצמנו לספר סיפור הפוך למציאות של חיינו.

אנחנו פוקחים את העיניים ואת הלב ומפסיקים להתעסק עם הבחוץ, עוצרים, מזהים את הסרט החיצוני, לא מזדהים איתו, רק מתבוננים עליו מבחוץ, מבינים שאם הבורא הפגיש אותי עם הניסיון הזה, זה רק על מנת שאתעורר לשינוי ,זה אך ורק כי יש דברים בתוכי שעדיין דורשים תיקון וזה חסד גדול של הבורא, שהוא מאמין בנו שאנחנו יכולים לתקן.

ואם ראיתי בסרט החיצוני איזשהו פגם, אז זה אומר שיש בי איזשהו שמץ מינהו, באחוז כזה או אחר, בעוצמה כזו אחרת…אבל זה בטוח קיים בתוכי ואם אפשפש במעשיי לבטח אמצא אותו בתוכי וכשאמצא אותו, אתחיל תהליך של ניקוי.

כמו שהבעל שם טוב הקדוש מלמד אותנו:

“כאשר אדם רואה רע בזולתו, הרי זו הוכחה שאותו הרע נמצא בו בעצמו. וכמו אדם המביט בראי – אם פניו נקיים, אינו רואה במראה שום דופי, אבל אם הוא רואה לכלוך וכתם בראי, אין זה אלא משום שפניו מטונפין”.

הבעל שם טוב הקדוש תובע מן האדם תנועה פנימית, כאשר האדם נפגש עם מעשה שלילי של זולתו, עליו לפנות פנימה אל עולמו הרוחני הפנימי ולא להאשים את האחר.

המעשה השלילי של הזולת הוא רק תזכורת לכך שניתנה לנו הזדמנות לתקן את עצמנו בחסדיו המרובים של הבורא.

בדולח זוהי אבן שמשנה את גווניה וכשם שהבדולח משנה את גווניה, כך גם אנו יכולים לשנות את צורת ההסתכלות שלנו על החיים ולהיות זכים וטהורים.

אם ננקה את הרעלים הרגשיים שבנו בכל פעם שיש לנו התמודדות כזו או אחרת עם העולם החיצוני, אז אותו ניסיון כבר לא יהיה חלק מהחיים שלנו, מהסיבה שניקינו ותיקנו אותו בתוכנו.

לנקות פירושו להיות מוכנים לקחת 100% אחריות על הבעיות שמתעוררות בחיינו ולהיות מוכנים לומר לבורא שאנחנו מתחרטים על מעשינו ולבקש מחילה, בתהליך הניקוי אנחנו פונים לבורא שיסייע לנו לנקות שגיאות מן העבר שלנו.

בעין הבדולח אנחנו מפסיקים ליצור גירויים בנפש ואנחנו מנטרלים כל בעיה על ידי עבודה פנימית על הנפש הבהמית שלנו, אנחנו בוחרים לא להגיב על אוטומט (הנפש הבהמית) ולהפוך להיות אנשים מתבוננים שחיים את הבורא בכל רגע ורגע (הנפש האלוקית) ועיקר העבודה שלנו זה לנקות את הזיכרונות שלנו, כשאדם חי בזיכרונות אז הזיכרונות מייצרים את המציאות ואז האדם חווה כל הזמן את אותן בעיות ולא משנה איפה הוא נמצא בעולם ועם מי הוא נמצא, זה הולך איתו לכל מקום, לכן השינוי בא מבפנים.

כמו שכתב הרב אהרן ראטה ב’טהרת הקודש’: ” כח הזיכרון שבאדם, מעלה לו מזיכרונות קדומים וישנים אם רע ואם טוב והנה בהיות שאדם פרא יולד ומקטנותו עד גדלותו רוב ימיו הולכים בשטותים והבלים הבלי הבלים, ולחשוב כל מיני דמיונות ושטותים והבלים, וכל אלו המחשבות והבלים מונחים במוח כמו תיבה סגורה בזבל וסירחון רח”ל, וכח המעורר מעורר לכח הזכרון שבמוח”…

חלק מתהליך הניקוי של שיטת ‘עין הבדולח’ הוא למעשה סדר התשובה שכולל בתוכו:

  1. עזיבת החטא – לוודא שאינך עובר\ת על אותם איסורים כעת.
  2. וידוי דברים – “ריבונו של עולם..עשיתי כך וכך ויתכן שעשיתי ואמרתי וחשבתי והרגשתי דברים שמנעו מהאור להאיר על הנשמה שלי…” חשוב את שלב הוידוי לומר בפה ובלב שבור,שכל כוונתנו תהיה במילים שלנו.
  3. חרטה – “ריבונו של עולם אני מתחרט\ת על כך וכך”…
  4. בקשת סליחה – ” יהי רצון מלפניך ריבונו של עולם שתסלח ותמחל ותכפר לי על כל העניינים האלה ושתהפך אותם לזכויות”.
  5. קבלה לעתיד – “הריני מקבל\ת על עצמי להשתדל להיות טוב\ה מעתה והלאה ולהשתדל להבא להיות ולהתנהג איך שאתה רוצה, השם יתברך ויהי רצון מלפניך אב הרחמן שתסייע בידי בהקשרים האלה”.

כשאנחנו מתחילים לקחת אחריות על חיינו ופועלים לפי סדר העבודה של עין הבדולח שחלקו מפורט כאן, אז אנחנו למעשה מתעוררים לשגיאות שאנחנו עושים בחיים ולא מתוך האשמה חלילה אלא פועלים ממקום של עוצמה ולקיחת אחריות על חיינו, אנחנו מבינים שיש לנו מה לתקן ושמחים בכך, מתחרטים על כך ובהתמודדות הבאה, כבר נבחר לפעול אחרת.

הנה 3 דרכים לקבל סיוע מאילמה:

לפרטים אודות סדנת ניקוי רעלים גוף-נפש לחצו כאן>>
לתיאום תור לייעוץ אישי באחת הקליניקות של אילמה הפזורות ברחבי הארץ לחצו כאן>>
לפרטים אודות תכנית הלימודים לרפואה טבעית לחצו כאן>>

*המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית. המידע מוצג במטרה לשפר את איכות החיים באמצעות שינוי הרגלי תזונה, לתזונה טבעית ונכונה.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3MYafRk

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן