על פרעה ופערים - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

מדהים כל פעם לשמוע את התשובות של ילדים כששואלים אותם מה הם רוצים להיות כשיהיו גדולים…

האור בעיניים, החיוך, התמימות ובעיקר חוסר המגבלות.

אסטרונאוט בחלל, רופא שמציל אנשים, ראש ישיבה גדול, רב האומה, השחקן הכי טוב בכדורגל, כל ילד ועולם המושגים שלו, אבל המכנה המשותף הוא שהם רואים שהכל אפשרי.

ואם נשאל את עצמנו עכשיו, מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול?
נופתע (או שלא) לגלות את עובי הקיר שעוצר אותנו.
כאילו שעם הזמן אנחנו חולמים פחות, פוחדים יותר ובעיקר- לא מעריכים את עצמנו ושוכחים את הילד הקטן שהיינו.

אז למה זה קורה בעצם?

עבדים היינו לפרעה במצרים
ידוע שכל סיפורי התורה מייצגים כוחות בנפש שלנו והם רלוונטים אלינו כל פעם מחדש. חג זה מלשון חוגה, משהו שמסתובב. שנה מלשון שונה, חוזר על עצמו.
בכל שנה באותה התקופה מתרחש משהו, ישנו כוח שמתעורר ושמסוגל לשינוי ואנו יכולים להתחבר אליו ולעלות איתו למעלה. הכוח של חודש ניסן הוא גאולה, יציאה ממצרים, מהמקומות הצרים, מחוסר האמונה בעצמנו.

פרעה הוא כוח שקיים בתוכי, שליטה בתודעה. הוא הגורם לכך שאני מאבד את האמונה בעצמי. אני מאמין שמשהו מסויים הוא אפשרי, אבל אני לא מאמין שאני יכול להיות כזה. למשל, אני מאמין בתורה שמצווה אותי ל "ואהבת לרעך כמוך", אבל אני לא מאמין שאני עצמי מסוגל להגיע למקום הזה ולכן אני גם לא מתאמץ לקיים את זה בפועל.

החיים מלמדים אותנו כישלונות בכל מיני תחומים, אנחנו צוברים כישלונות במהלך החיים ומתחיל להיווצר פער בין השאיפות שלנו לבין מה שקורה בשטח – אין קשר בין מה שרציתי / תכננתי למה שקורה לי עכשיו. "החלום" רק מעמיד אותי במקום מביך מול עצמי בכל פעם ולא נשאר לי אלא להוריד את הרף, פשוט לצפות מעצמי לפחות…

פרעה אותיות- הפער. 

מאיפה השליטה שלו על האדם? איך הוא הופך אותנו לעבדים?

ככל שהפער בין מה שרציתי למה שהשגתי במציאות גדול יותר, כך השליטה של פרעה עלי גדלה. נוצר אצלי קיר, מעין חומה דמיונית שדרכו אני לא יכול לעבור.

"פתחו לי שערי צדק אבוא בם אודה י-ה", "זה השער לה' צדיקים יבואו בו"

יש כאן שני פסוקים שמסבירים עניין גדול: הפסוק הראשון עוסק בבקשה- פתחו לי את השער ואילו הפסוק השני מסביר- השער פתוח…כלומר, שער זה מה שאנו משערים בליבנו. אם נאמין שאנו ראויים- נעבור בשער הפתוח ממילא… אבל כשאנחנו מרגישים קטנים ורחוקים אנו לא מאמינים שהשער פתוח עבורנו ומבקשים להיכנס גם כשהדלת פתוחה לרווחה.

הפרעה הזה רודה בנו ואומר לנו שאנחנו קטנים ולא מוצלחים, הוא גורם לנו לשכוח מי אנחנו ודורש מאיתנו להרים אבנים כבדות ולבנות פירמידות מחומרים שלא שייכים לנו, שאנחנו לא מכירים ושלא תואמים את היכולות שלנו.

להיות מהיר כמו פלוני, והישגי כמו אלמוני, לקבל את מה שיש לזה ולרצות כמו ההוא.. וכשאנחנו לא מגיעים לשם, אני מאוכזבים ומיואשים מעצמנו.

כמה טוב שיש לנו פתח מילוט…

אפשרות לצאת לדרך חדשה.

הכוח הרוחני של פסח הוא יציאה ממצרים- מהמקומות הצרים שלנו. יש לנו הזדמנות לעלות על הגל, לצאת מעבדות לחירות ולשבור את החומות האישיים שלנו.

יציאה ממצרים משמעותה חזרה לרצונות הטובים והיפים שהיו לי בהתחלה. בחודש ניסן יש עת רצון לגילוי הרצונות האמיתיים שלי, מה אני באמת רוצה? מי אני? מה היכולות שלי?

לחזור לסדר הנכון- לליל הסדר, להבין מה אני רוצה באמת גם אם אין לי את האמצעים כרגע להגיע לזה. צריך לזכור שלא עלינו המלאכה לגמור- כלומר, מספיק הרצון האמיתי שלי והאחיזה בו.להוריד את פרעה מהעורף, להפסיק להסתכל לצדדים ולהתקדם בצעדים מדידים בהתאם ליכולת ולקצב שלי.

אבל איך עושים את זה? 

איך מורידים את זה מהראש אל הלב?
"בפיך ובלבבך לעשותו"…
התכונה של חודש ניסן היא דיבור. בני ישראל יצאו ממצרים והלכו במדבר.
פסח בגימטריה חיים, ההפך מפרעה, פה – רע…

גאולת הדיבור, חידוש הקשר שלי עם בורא עולם דרך עבודת התפילה. "האמנתי כי אדבר" – איך מורידים זאת ללב? פשוט תדבר. באמצעות שיחה פשוטה, תספר לבורא עולם באופן פשוט, מה אתה רוצה, מה אתה מבקש. לדבר דיבורים של אמת, דיבורים של חיים.

לבקש להאמין במה שראוי שנאמין.

למה שהאמנתי כשהייתי קטן- לפני שנחלשה לי האמונה.

 לחזור לטבע שלנו, למי שאנחנו באמת. וגם אם אנחנו עוד לא יודעים – זה הזמן שלנו לבקש על זה, לדבר את זה, את המקום הצר והלא מאמין שלנו ולבקש מבורא עולם להאיר לנו שם, לגאול אותנו.

קחו לכם רגע של שקט, צאו לשדה, לגינה, או לחדר פנוי בבית ודברו איתו, הוא שומע. אל תוותרו על זה גם אם אתם באמצע הניקיונות או המשימות, פתחו את היומן וקבעו לכם זמן איכות עם בורא עולם- עוד לפני החג. תקציבו לשיחה הזאת לפחות שעה ותדברו מהלב על הכל.

שנזכה לראות את הקיים והאפשרי, את חוסר המוגבלות וחוסר התבנית ולצאת לחירות אמיתית, לדרך חדשה.

חג חירות שמח!!!

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

אילמה יכולה לעזור במגוון תחומים!
* פרטים על מסלולי הלימוד https://bit.ly/3MYafRk
* סדנאות ניקוי https://bit.ly/37ybjME
*ייעוץ אישי בתחום הבריאות הטבעית https://bit.ly/3FAT0D1
*ייעוץ אישי ברפואת הנפש בדרך היהדות https://bit.ly/3l9Sfrr

 

 

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן