לגלות את האור במגילת אסתר - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

מה אנחנו יודעים על מגילת אסתר?

אם תחפשו את שם ה' המפורש במגילה לא תמצאו אותו, הוא מוצפן בפסוק שאומרת אסתר: "ויבוא המלך והמן היום אל המשתה". הזכרת שם השם בצורה נסתרת מסמלת את ההסתר הגדול של אותה התקופה ורלוונטי מאוד גם לתקופתינו היום. כשאדם נמצא בגלות הנפש קשה לו לקרוא אל ה', הוא לא מסוגל להבין את זה או להאמין בזה, אבל הצעקה אל ה' היא עצמה התחלתה של הגאולה הפנימית. כשאסתר מזכירה את שם ה' באופן נסתר מתרחש תיקון גדול והתחברות לכוחות של רחמים והשגחה על עם ישראל.

כל שם ודמות במגילה מייצג כוחות הקיימים בנפש האדם ובעולם כולו, כוחות המבררים מהי העבודה הפנימית הדרושה להתפתחות שלנו, לבניית קומה חדשה בנפש שלנו, כדי להביא אותנו למדרגה רוחנית גבוהה יותר.

אסתר המלכה מסמלת את השכינה, אשר כל נשמות ישראל כלולות בתוכה. תפקידה להיות נציגת מלכות שמיים בעולם המעשה ולעורר את המלך, הקב"ה, לקרב אליו בחזרה את עם ישראל ולהסיר את המסך שמפריד בינינו ומונע מאיתנו לצעוק אליו ולהיגאל.

התיקון הראשון הוא אחדות עם ישראל –"וצומו עלי שלושת ימים" מבקשת אסתר ובכך מאחדת את העם. המילה צום מקושרת ל- צמצום הרצון לקבל לעצמנו. התכנסות של כל העם יחד באחדות וחיבור למען מטרה משותפת – ביטול הגזירה.

לכן בחג פורים שולחים מתנות זה לזה, מתוך שאיפה לקרב את הלבבות, לצאת מעצמנו ולדאוג לאחר (משלוח מנות ומתנות לאביונים).

לאחר שהצליחה אסתר לעורר את המלך – החל התיקון השני- תיקון הקשר שבין הקדוש ברוך הוא לבין עם ישראל. בו ברגע מתחילה התדרדרותו של המן, המייצג את הרדיפה אחר הכבוד, הרצון לקבל שליטה וכו'.

כשאנחנו נמצאים בפירוד ובפיזור אנחנו מאבדים את הכוח שלנו. עם ישראל נמצא בזמנים של פירוד גדול ומחלוקות ולכן רבים מאיתנו מרגישים ללא השגחה. המסוכן בדבר הוא, שזהו הזמן הטוב ביותר לכוחות המן להכות בנו, או לכוחות העייפות – התרחקות האמונה – לשלוט בנו.

חגי ישראל אינם טקסי זיכרון לתקופות בעבר אלא חלונות בזמן, המאפשרים התעלות ועבודה רוחנית מאז וגם בזמן הזה. על פי הקבלה אומר הרמח"ל, שבכל שנה בעת הזו מתחדש אותו האור בעולם, אותו האור מאז ימי המן הרשע ומרדכי הצדיק, אותם הכוחות ואותה ההזדמנות שלנו להתחבר אליהם.

המן ואחשוורוש מייצגים את שני הכוחות הנמצאים באדם; המן מייצג את הכוחות השליליים שמנסים לסלק את הנשמה – הרצון לקבל לעצמי שמרחיק את הקדושה מהאדם. המן מסמל גם את כח הנחש מגן העדן, את המלחמה בעמלק (ספק באמונה) או בכל אויב בכל דור שלנו כעם – ההתמודדות היהודית שעוברת מדור לדור. התחכום של הכוח הזה נעוץ בכך, שאין מודעים אליו והוא פועל כאשר האדם חלש ועייף – כשעולה ספק באמונה, באמת האלוקית. זוהי הבחינה בנפש שנקראת- עמלק או המן.

אחשוורוש מייצג את הכח של הקדושה, פירוש השם – אחרית וראש. כל החלקים יחד, שלמות.

מגילת אסתר מכילה בתוכה את כל סודות העולם. המסרים מהמגילה חשובים להתפתחות שלנו, לעבודה הפנימית שלנו ולתיקון הנפש, כדי להביא אותנו למדרגה הבאה.

חג פורים אינו חג של הוללות ושתייה, אלא חג עם משמעות ומטרה. על ידי משתה פורים אנחנו מגיעים ל- לא ידיעה, "עד דלא ידע" עד שלא ניתן להבחין בין ארור המן לברוך מרדכי. הכוונה, להבין שאנחנו רואים רק חלקים נפרדים מהמציאות ולא את התמונה השלימה. אין רע בעולם, הכל אחד, חלק ממציאות שלימה של טוב. אי אפשר להגיע לזה בשכל, זה לא נתפס כדבר הגיוני עבורנו, אנחנו חושבים שאנחנו מבינים מהו טוב ומהו רע על פי התמונה המצומצמת שנגלית לעינינו, אבל אנחנו לא רואים את כולה. זו הסיבה לכך שאנחנו משתכרים בפורים- כדי לתפוס את מה שמעל לשכלנו ולגעת בו: ההבנה הזאת שיש דברים נסתרים שנמצאים מעבר לנגלה, שהמציאות היא משהו אחד שלם וטוב, שאיננו יודעים דבר ומה שאנו רואים, הוא לא בהכרח מה שקורה באמת.

בתוך כל חושך יש נקודה של אור ובתוך כל אור גדול יש נקודה של חושך, המצב של אי הידיעה מאפשר לנו לאחוז בנקודת האור, שכלואה בתוך החושך ולגאול אותה וזה המקום הגבוה ביותר שניתן להיות בו, אם עושים זאת בצורה נכונה.

הכח שלנו כעם ישראל הוא רק כשאנחנו מ א ו ח ד י ם !

איננו זהים– לא במראה, בהשקפה או באורח חיינו, אבל כולנו חלק מנשמה אחת גדולה, טהורה, קדושה וחשובה; וכשאנחנו באחדות – אף אחד לא יכול לנו.

שנזכה לראות כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם, שנזכה לאהוב ולקבל את עצמינו ואחד את השני

חג שמח!

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

אילמה יכולה לעזור במגוון תחומים!
* פרטים על מסלולי הלימוד https://bit.ly/3MYafRk
* סדנאות ניקוי https://bit.ly/37ybjME
*ייעוץ אישי בתחום הבריאות הטבעית https://bit.ly/3FAT0D1
*ייעוץ אישי ברפואת הנפש בדרך היהדות https://bit.ly/3l9Sfrr

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן