זמן פריחה - איך להתחיל שינוי? - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

זמן פריחה – איך להתחיל שינוי?

איך נוכל לנצל את האביב למטרת שינויים? איך יוצאים מאזור הנוחות שלנו ומה כדאי לאכול באביב? חודש מרץ הגיע ואיתו התחלות טובות בפתח

בחורף הדובים ישנים ואוגרים כוחות, התנינים נמנעים מאכילה וכמעט ולא זזים ובני האדם מתכסים בשכבות ובקושי יוצאים מהבתים. החורף הוא זמן התכנסות ואגירה, וזמן שבו אנחנו אוכלים קצת יותר על מנת להתחמם ולהתנחם. באביב לעומת זאת, השכבות מתחילות להתקלף להן, וזה זמן מעולה להתחיל להתעורר ולעשות שינויים שרצינו לעשות והתבשלו במשך החורף. האביב זה הזמן שבו הנבט מתחיל לצאת מן האדמה, ואצל האדם זהו הזמן שבו אנרגיית הצמיחה מתועלת גם לעשייה בכל תחומי החיים וביניהם גם בבריאות ובתזונה.

הדבר הכי קשה לנו כבני אדם זה לצאת מאזור הנוחות. אנחנו יצורים שמתמכרים להרגלים. אנחנו מתעוררים בבוקר ורגילים לעשות בדיוק את אותם הדברים. לצחצח שיניים באותה היד, להתלבש באותה הצורה, לאכול את אותם מאכלים וללכת בדיוק באותה הדרך שנוחה לנו. אך השינוי מתרחש רק כאשר אנחנו מוכנים לצאת מאזור הנוחות שלנו.

באביב כמו בטבע, יש ניחוח של התחדשות, ואנחנו יכולים לתעל את האנרגיה הגבוהה הזו למטרת שינוי, כאשר אנחנו היחידים שאחראים על השינוי שלנו. הרבה פעמים אנחנו מרגישים תקועים במקום. אם זה מבחינת קריירה, זוגיות, בריאות, דיאטה ועוד, ואנחנו ממשיכים להתלונן על התקיעות הזו בלי להבין למה שום דבר לא משתנה ובעצם, הסיבה היא אנחנו. רק אנחנו יכולים לגרום לדברים לזוז, והמזל הוא שבזמן הזה בשנה, יש לנו אפשרות להחליט ולצאת לדרך.

אז איך יוצאים לדרך חדשה וזזים מאזור הנוחות?

קודם כל מחליטים החלטות. החליטו לבחור בשינוי וביציאה לדרך חדשה. ברגע שאנחנו עושים החלטה לעשות שינוי, אז אנחנו כבר בדרך הנכונה. אנחנו נעשים מודעים לכך שפעלנו בדרך מסוימת ומכאן אנחנו מוכנים ורוצים להתחיל לפעול בדרך אחרת. חשוב שתבינו למה אתם רוצים לעשות את השינוי ושהלמה יהיה חזק מאוד. למשל: אם אתם רוצים להשיל 5 קילוגרם ממשקלכם, חשוב שתבינו למה אתם רוצים לעשות את זה. לדוגמא: כדי להיות בריא יותר שאוכל להיות חזק ואנרגטי בשביל הילדים שלי, או שאוכל להרגיש קליל יותר ויעיל יותר בעבודה ועם המשפחה. חשוב להטמיע "למה" חזק, ואז המוטיבציה שלכם תהיה גבוהה בהתאם. 

אל תרוצו גבוה מדי

כל השינויים הגדולים, מתחילים בשינויים קטנים. אף אדם לא עושה מרתון ביום אחד. זה מתחיל בשינוי קטן כמו לקנות נעלי ריצה ולהתחיל עם חצי קילומטר, שילוב של הליכה וריצה, ועוד צעדים קטנים שכל צעד הוא עוד ניצחון קטן בדרך לניצחון הגדול. חשוב שתכניסו לכם ללוז את הצעדים הקטנים שלכם, ושהם יהיו ריאליים על מנת להתקדם, אך לא גדולים מדי כדי שלא יבאסו אתכם אם לא תצליחו, וכן כאלו שיוציאו אתכם מאזור הנוחות הקל והמוכר שלכם.

אל תפחדו ליפול בדרך

גם אם הגדרתם לעצמכם מטרה, והיא לא פשוטה עבורכם ואתם מדי פעם נופלים בדרך, תהיו סלחניים כלפי עצמכם אך תחזרו מיד לצעוד בדרך למטרה שלכם. הנפילות הן לגמרי חלק מההצלחות. היו עקביים ונסו גם ליהנות מהדרך. הישארו אופטימיים, לא משנה מה.

התזונה שלנו באביב – זמן ניקוי

כל אורח החיים שלנו משתנה באביב. מזג האוויר מתחמם, אנחנו נהנים להיות יותר בחוץ ולטייל, ואנחנו כבר לא זקוקים למרקים ומאכלים כבדים כדי להתחמם. גם המזון שלנו הופך להיות קליל יותר וירוק יותר, וזה הזמן לנקות את הגוף. הרבו באכילת פירות, שמנקים את הכבד, שייקים שמשלבים פירות ועלים ירוקים, מיצי ירקות, סלטים טריים וכמה שיותר רואו פוד – מזון טרי שאינו בושל, על מנת לשמור על כמות גבוהה של ויטמינים ומינרלים. הימנעו מעמילנים ומאכילה בשעות המאוחרות שעלולה להכביד עליכם. 

זמן גם לניקוי נפשי

הקדישו כעת מחשבה גם לפן הנפשי. עצרו לנשום עמוק ולשחרר את כל המחשבות והרגשות שכבר לא משרתים אתכם יותר, בחרו לחשוב טוב, להודות על מה שיש, לעשות רשימה של כל הדברים הטובים שיש לכם בחיים, ותעצרו שוב לבחור בחיים, בטוב שכבר יש לכם.

חג שמח!

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

אילמה יכולה לעזור במגוון תחומים!
* פרטים על מסלולי הלימוד https://bit.ly/3MYafRk
* סדנאות ניקוי https://bit.ly/37ybjME
*ייעוץ אישי בתחום הבריאות הטבעית https://bit.ly/3FAT0D1
*ייעוץ אישי ברפואת הנפש בדרך היהדות https://bit.ly/3l9Sfrr

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

 

 

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן