אתר שומר שבת

אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

אתר זה שומר שבת, אנא נסו להיכנס לאתר לאחר כחצי שעה בצאת השבת או החג

צוות אילמה.

ט"ו בשבט - תנו לשינוי לצמוח - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

ליום בו חל טו בשבט יש כוחות מיוחדים

ראשי התיבות של שבט הם שמירה ברכה וטהרה

ולאכילת הפירות בחג הזה משמעות גבוהה שיש לה השפעה גדלוה עלינו, על תיקון הנפש ותיקון העולם.

טו בשבט הוא לא חג מהתורה אלא מנהג מקובלים חכמים, עניין הפירות היבשים מגיע מיהודי הגולה במאות הקודמים אשר רצו להדר ולאכול פירות של ארץ ישראל, שכמובן לא היו מספיקים להגיע טריים והדרך לשמר אותם הייתה באמצעות ייבוש. כך נולד מנהג אכילת הפירות היבשים שאפשר ורצוי לשלב בו פירות טריים ופירות שטרם אכלנו השנה ולברך עליהם שהחיינו.

טו בשבט הוא זמן של התעוררות, מרגישים באוויר את ניצני האביב ומתחילה צמיחה חדשה באדמה שנראה אותה לקראת פסח. היום הזה מלמד אותנו לקבל את המציאות כמו שהיא ולקבל את עצמנו בתוך המציאות. כי כמו העץ, גם אנחנו צומחים מתוך האדמה, מתוך הריקבון ופשיטת הצורה הקודמת.

היום עצמו נוגע בהבנה היהודית העמוקה שאומרת שגם ברגעים ובמקומות הקשים, החשוכים ואפילו הרקובים ביותר- עלינו לזכור שדווקא רגעים אלו, ואפילו בהכרח הם – הרגעים המשמעותיים והמעצבים בחיים שלנו.

בדומה לראש חודש, אדם יכול לעשות בזמן זה פעולות רוחניות מסוימות ולהתקשר באורות עליונים. זמן זה נקרא עת רצון. ראש השנה לאילנות מסמן את נקודת המפנה הטבעית של מחזור הבריאה, בה ניתן "לחשב", לנטוע כוונה ולהשפיע על המשך הדרך.

ב-טו בשבט נוהגים לאכול 30 סוגים שונים של פירות המייצגים ומחברים אותנו לעולמות הרוחניים. (עולמות עשיה, יצירה, ובריאה, לעולם אצילות אין צורך כי כולו אור) המייצגים מצבי תודעה שונים בנפש.

פירות של עולם עשייה- פירות בהן הקליפה היא אחרת ושונה מהפרי, מהתוכן. למשל תפוזים, אגוזים..

עולם שרובו חושך ומיעוטו אור- זה המקום בו המידות שלנו נראות כלפי חוץ ובעזרת המשוב החיצוני מהסביבה אנחנו יודעים איך לתקן אותן.

פירות של עולם היצירה- הפרי הוא החלק החיצוני ואילו החלק שלא נאכל נמצא בפנים (חרצן) – אפרסק, משמש..

כלומר הקליפה בתוך הפרי. עולם שהוא חצי חושך וחצי אור – בהקבלה לעבודת הנפש, זה המקום בו עשינו כבר עבודה בעולם העשייה והמידות הדורשות תיקון כבר לא באות לידי ביטוי בחוץ, כאן העבודה הינה פנימית יותר ואנו מתקנים את התנועות הפנימיות בנפש שלא נגלות כלפי חוץ

פירות של עולם הבריאה- פירות שאוכלים בשלמותם- כמו ענבים, תאנים, אגסים, תפוחים..

עולם אשר רובו אור ומיעוטו חושך- כמו הגרעינים הקטנים שנמצאים בענבים, מקביל למצב תודעה בו אנו מבינים שהמציאות שלנו מהדהדת בהרמוניה עם החיצוני, שהמציאות מדוייקת לנו, מודעים לכך שהכל מונהג ומושגח בידי הקב"ה ושכל מה שקיים בעולמו הוא טוב ומיטיב.

השנה היא שנת שמיטה, בה לא זורעים או שותלים וזו הזדמנות נהדרת לחוות את טו בשבט בעוד רובד-

צאו לטבע בלי שעון ובלי ניידים, מלאו את עצמכם באוויר חדש והתבוננו בטבע, ביופי שלו, באין סופיות שלו, באיתנות ובעוצמה והתחברו לנקודת הצמיחה וההתחדשות הפנימית, כל הפלא הזה – קיים גם בתוכנו. תמיד.

שנזכה לבשורות טובות, שמירה ברכה וטהרה

חג שמח

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

אילמה יכולה לעזור במגוון תחומים!
* פרטים על מסלולי הלימוד https://bit.ly/3MYafRk
* סדנאות ניקוי https://bit.ly/37ybjME
*ייעוץ אישי בתחום הבריאות הטבעית https://bit.ly/3FAT0D1
*ייעוץ אישי ברפואת הנפש בדרך היהדות https://bit.ly/3l9Sfrr

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן