מוסיף והולך- כשבריאות וחנוכה נפגשים - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

 

 

חנוכה, חג האורות, חנוכיות יפות בחלונות, סיפורי ניסים וגבורות כמו שרק עם ישראל יודע. הכל טוב ויפה ונכון. אבל ביננו? יש ריח מיוחד באוויר שמתחיל בערך שבועיים לפני חנוכה, לא מדבר על ריחו של משיח, אלא על סופגניות! חמות, רכות וטעימות. הפשוטים לפי המסורת, אוהבים ריבה ואבקת סוכר. המהדרים נוהגים לקשט אותה בסוכריות ואולי ריבת חלב. אבל בעידן שלנו, יש כבר סופגניות עם גג נפתח! מה כל כך מיוחד בפחמימה הריקה הזו שהפכה להרגל וממלאת אותנו כל שנה מחדש? תעלומה ספוגה בשמן של הרבה שנים.
אז יש לנו פתרון חז"לי מוצלח לעניין הגמילה מהרגלים רעים, שעובד תמיד: הדרגתיות.

חז"לינו התחבטו בשאלה איך להדליק את נרות החנוכייה. האם צריך להדליק את כל הנרות כבר ביום הראשון, שיהיה מלא אור, מרשים ויפה לעין, או שמא כדאי ביום הראשון להדליק נר אחד, וביום השני שני נרות וכו'. ובכן, את התשובה אתם בטח מכירים: ההלכה נקבעה שצריך להיות בבחינת "מוסיף והולך". כל יום להוסיף נר אחד עד שביום השמיני מדליקים את כל נרות החנוכייה. הבנתם מה המסר שלהם?

יש הרבה פירושים לסיבה שמדליקים כל יום עוד נר, במיוחד ברמז ההדרגתי. ראשית כי זה עוזר מאוד, ושנית – כי זה מדבר לכל מי שרוצה לכבוש את ההר מהפסגה.

שלא תבינו לא נכון, אנחנו מאוד בעד בריאות על כל גווניה ודרכיה ומי שמחמיר בבריאות תבוא עליו הברכה. רק שאנחנו מכירים את ההרגלים הישנים והפחות טובים שיש לנו, שאורבים לנו מעבר לפינה.

מספיקה סעודת מצווה אחת, שיכולה להפיל את האדם מעבודה של חודש ימים. 

נספר לכם סיפור ממקור ראשון: אדם אחד שהוא "בריא" במובן הרחב של המילה. החליט בוקר אחד לקחת את עצמו בידיים. זה קרה לו אחרי לילה שראה סרט זר על אדם שהשיל 100 קילו מגופו במשך שנה, בזכות שלא הכניס אוכל לגופו אלא רק שתה מיצים ושייקים. הסרט הזה הכניס בו מוטיבציה וכוח רצון, אז הוא רכש לעצמו מכונת מיצים ובלנדר – ויצא לדרך. ביום הראשון הוא היה ממש בתוך זה. אפילו לקח אתו את הבלנדר לעבודה. ביום השני, הוא ממש נהנה מהרגשת הקלילות. הבעיה שביום השלישי התחילו להופיע תופעות הלוואי של ניקוי הרעלים שלא היו כל כך קלילות: כאבי ראש, עייפות, יציאות לא סדירות – אבל הכי גרוע, הסרט הבריא שהוא ראה נשכח מליבו, ובמקום זה הציפו אותו מחשבות לא בריאות: "בשביל מה לך כל זה", "למה אתה משתגע", "תראה את כולם נהנים מהאוכל ולא קורה להם כלום", "נו באמת אתה חושב שאתה מסוגל לרדת 100 קילו כמו האיש מהסרט", "אולי בכלל הסרט מבוים" .. כוח הדמיון ניצח.

ולאט לאט, מניקוי רעלים – הוא הפך רעיל רגשית. אחרי שבוע הוא עזב את הכל וחזר לסורו. חבר של אותו אדם שאל אותו: "מה הרווחת מכל הדרסטיות שנהגת בה?" והוא ענה: "כאב לב".

"בוא תנסה לעשות זאת בשיטה שלי" אמר החבר. "הדרגתיות בכניסה לחיים בריאים, היא מילת מפתח. ואנחנו נעשה זאת בשיטת "סור מרע – ועשה טוב".

מה אנו יכולים ללמוד מהסיפור? קודם כל המטרה שלנו צריכה להיות- בריאות ! ירידה במשקל, תגיע, לא להתרגש. לתת לזה לקרות.

בעניין התזונה והבריאות הטבעית נוכל לקחת כמה דוגמאות ל"סור מרע":

דוגמא ראשונה: להימנע מאוכל מתועש. אוכל ביתי = שליטה על הרכיבים.

דוגמא שניה: צמצום מוצרי חלב. לדוג' מורידים גבינות מהכריך- במקומו – למרוח אבוקדו או חומוס. חלב = מעודד דלקתיות בגוף.

דוגמא שלישית: לא אוכלים בשר בקר במהלך השבוע, אלא רק בשבת, ומצמצמים את אכילת העוף לפעמיים בשבוע. חלבון מהחי= פורינים = רעלים.

דוגמא רביעית: להחליט שלא אוכלים ארוחה גדולה שעתיים או שלוש לפני השינה. מפסיקים את האכילה. או לחלופין, לא אוכלים מיד עם הקימה. תנו לגוף זמן תמרון.

וכמובן, כמה דוגמאות לעשה טוב!

דוגמא ראשונה: שתיית שייק פירות בבוקר- במקום קפה. את הקפה אפשר לדחות לצהריים. פירות = אנרגיה

דוגמא שניה: סלט ירקות לצד כל ארוחה גדולה. סלט ירקות ירוק ועשיר, יעזור לאוכל המבושל להתעכל ביתר קלות. עיכול טוב = בריאות.

דוגמא רביעית שלא קשורה לאוכל: להחליט שמתכתבים בנייד, או צופים במסך בשעות מוגדרות מראש. הדבר יעזור בצמצום הגירויים הנפשיים וישרה רוגע. רוגע = בריאות.

דוגמא חמישית: מקלחות קרות- מתקלחים במים חמים כרגיל, ובחצי דקה האחרונה,  לאט לאט עוברים לפושרים ומסיימים בקרים – עד כמה שמסוגלים. מקלחת קרה = חיסון טבעי

חשוב לזכור שלא צריך לעשות ביחד! אפשר לבחור דבר אחד, ואיתו להתמיד. ברגע שהוא יכנס לכם למערכת בבחינת "הרגל נעשה טבע", תוכלו להוסיף עוד דבר מהדוגמאות הכתובות. והעיקר שהכל יעשה בנחת! יש קול פנימי שינסה לדחוף אתכם לעשות עוד מעבר ליכולת, אל תקשיבו לו. רק מתי שתרגישו שהגיע הזמן, תוסיפו עוד דבר. הדרגתיות בכניסה לחיי בריאות, היא קניין אמיתי בנפשו של אדם. כל השאר הם דמיונות כוזבים. וזה עניין חשוב לזכור – בגלל שאנחנו רוצים הכל כאן ועכשיו. קחו אויר ותנו להרגל הטוב להשתרש בכם.

ואם התחלנו בסופגניות, אז גם נסיים איתם. כשאתם רואים סופגנייה, לא תמיד חייבים לאכול אותה, נסו לנהוג כמו עם הנרות : "אלא לראותם בלבד".

חג אורים שמח! 

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

אילמה יכולה לעזור במגוון תחומים!
* פרטים על מסלולי הלימוד https://bit.ly/3MYafRk
* סדנאות ניקוי https://bit.ly/37ybjME
*ייעוץ אישי בתחום הבריאות הטבעית https://bit.ly/3FAT0D1
*ייעוץ אישי ברפואת הנפש בדרך היהדות https://bit.ly/3l9Sfrr

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

 

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן