fbpx

 

חג החנוכה, הוא חג של אור, ניסים והרבה מפגשים משפחתיים מקרבים לצד אורות הנרות הדולקים המרגשים, אך עם זאת, הוא גם הפך עם השנים לחג הסופגניות והלביבות, המטוגנים והמילויים המסוכרים. 

אנחנו אוכלים סופגניות, לביבות ושאר מטוגנים כזכר לנס פח השמן שהספיק להדלקת מנורת המקדש במשך 8 ימים,
אבל האם זה אומר שאנחנו צריכים להטביע את קיבתנו בשמן במשך 8 ימים?
איך נוכל לשמור על המסורת וגם על הבריאות שלנו? ככה תעברו את החג באיזון וללא רגשות אשם.

אז כן, מדובר ב-8 ימים בהם אנחנו נפגשים מדי ערב להדליק את החנוכייה, לשיר שירים וגם לאכול מאכלים משומנים, אבל החדשות הטובות הן – זה שאנחנו בהחלט יכולים לבחור נכון ולהישאר בריאים ובאותה המידה שנכנסנו אל החג. אפשר ליהנות מסופגניות וכמה לביבות לאורך החג אך לעשות את זה בצורה חכמה ובריאה. למשל:

הסתפקו בכמויות קטנות יותר

אכילת הסופגניות והלביבות הם סמל ומסורת ואנחנו בהחלט יכולים ליהנות מהם במשך 8 ימים ללא רגשות אשם כל עוד שומרים על המינונים הנכונים, כמו למשל להסתפק ברבע או חצי סופגנייה בערב, או לא לאכול בכל ערב גם סופגניות וגם לביבות, ואפשר גם לפסוח על אלו מדי פעם, לא יקרה כלום. ובשורה התחתונה – אל תימנעו, פשוט תמננו.

אם אפשר – אפו את הסופגניות

אם אתם מכינים סופגניות בבית, או אפילו לביבות, תמיד ניתן להשתמש באפייה במקום בטיגון, בכך תחסכו כמויות גדולות של שומן. חשוב לדעת שברגע שהשמן מתחמם לטמפרטורה מסוימת, הוא משחרר חומרים שעלולים להיות מסרטנים ולכן תמיד העדיפו אפייה על פני טיגון. בנוסף, יש היום לא מעט מקומות שמוכרים סופגניות אפויות לא פחות טעימות מחברותיהן המטוגנות.

תחסכו במילויים ובסוכרים

יש היום כל כך הרבה מילויים חדשניים ועתידניים לסופגניות השונות, עד כי סופגנייה אחת תמימה יכולה להגיע למאות קלוריות שמקורן בסוכרים ושומנים. אבל בינינו, אין כמו הסופגנייה המקורית עם הריבה לא? השתדלו להימנע מהמילויים המפתים ובחרו בסופגניות בריאות ככל שניתן מריבה טבעית, עם כמה שפחות סוכר.

קמחים בריאים

בנוסף לסוכר ולאפייה, במידה ואתם מכינים את הסופגניות בבית, תמיד תוכלו להשתמש בקמחים בריאים יותר עבור הסופגניות שלכם, כמו למשל קמח כוסמין או שיפון, שבוודאי עדיפים על קמח חיטה לבן.

אל תגיעו מורעבים

מכירים את זה שאתם מגיעים ממש רעבים להדלקת הנר ואז כל מה שנותר לכם למלא את הקיבה זה עם התנפחות על הלביבות והסופגניות? נסו להימנע מכך על ידי זה שתאכלו בצורה מאוזנת במשך היום ושלא תגיעו רעבים מדי לשולחן החג.

הרבו בירקות

לצד הלביבות, אכלו סלטים עשירים בירקות ירוקים שעשירים בכלורפיל ובתאית, ואלו עוזרים לתהליך העיכול, לרמת שובע וגם לאיזון רמות הסוכר בדם. 

סיימתם עם הסוכר? עכשיו זוזו

מומלץ מאוד לעשות הליכה קלה לאחר אכילת סוכרים בערב ולא ללכת לישון עם הסוכר בתוך התאים. במקום ללכת לישון זמן קצר לאחר הסופגנייה, עשו לכם הרגל של הליכת ערב מתונה של חצי שעה בערך שתעזור לכם לאזן את הסוכר בדם. בנוסף, בימים אלו של חנוכה, בהם אנחנו מועדים לפורענות, הוסיפו יותר תנועה במהלך היום. זו יכולה להיות הליכה ארוכה יותר או פעילות אירובית אחרת כמו אופניים, ריצה או אפילו ריקוד, אימונים אנאירוביים כמו אימוני כוח בחדר הכושר או כל אימון שגורם לכם הנראה. בנוסף לאימונים הללו, השתדלו לצעוד כמה שיותר ולהיות פעילים פיזית.

התחילו לאכול מוקדם יותר

אכילה בשעות הערב באופן כללי היא פחות מומלצת מהסיבה שהיא מפרה את האיזון של השעון הביולוגי בגוף וגם מהסיבה שהקיבה שלנו מתחילה לסיים את עבודתה, העיכול פחות יעיל ואנחנו הרבה פחות פעילים, דבר שעלול לגרום לסוכרת ולהשמנה. אכילה בשעות הערב היא גם גורם עיקרי להשמנת יתר ולכן מומלץ להימנע ממנה בימים כתיקונם. בתקופה זו של חנוכה, נסו לאחר את שעת ארוחת הבוקר שלכם, כמו בצום 8/16 למשל, ובכך תקטינו את הסיכוי שלכם להשמנה ותאזנו את רמות הסוכר וההורמונים בגוף.

חג אורים שמח

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"-  https://bit.ly/2UBoDcH

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן