שינויי מזג האוויר הביאו אותי לחשוב. . - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

בואו נדבר על שינוי מרכזי שחל דווקא בחודש חשוון, והוא שינוי מזג האויר:

האויר מתחיל להתקרר, השמש מסתתרת יותר מבעד לעננים, ומתחילים להרגיש טיפות. החורף, שהוא אורח פחות מוכר באקלים הישראלי, מגיע לביקור. כשהחורף מגיע, ישנן תופעות שמגיעות גם כדוגמת הנזלת, הצינון והשפעת. (נכון, גם בקיץ אנשים מצוננים. אבל זה לא בגלל שחם בחוץ, אלא בגלל שאנשים הפכו את בתיהם ומשרדיהם לחדרי קירור באמצעות המזגן!). חשבתם לעצמכם למה אנשים מצוננים דווקא בחורף? כשקר, הנקבוביות שעל העור שלנו, שהוא הריאה השלישית שלנו, נסגרות. וכך גם פליטת הרעלים, שנעשית דרך הזיעה, נפסקת. אבל, הרעלים חייבים להמשיך לצאת, כי הגוף יודע שרעלים בגוף זה רגע לפני חולי, אז הוא מוצא שיטות חדשות להוציא את הרעלים. נזלת היא אחת מהן. והעדות היא פשוט לשאול אדם שעוסק בפעילות גופנית גם בחורף, ולשאול אותו אם הוא נוהג להצטנן בתקופה הזו.

עוד תופעה שנתקלים בה בתקופה הזו נקראת "אלרגיה לעונות מעבר". במבט של בריאות טבעית, מהר מאוד מבינים שזה פשוט מצבור של רעלים ש"תופס טרמפ" על שינוי מזג אויר או פריחת האקליפטוסים המתחדשת. רבים המקרים, שאנשים העוסקים בניקוי רעלים, מפסיקים לסבול מאותה אלרגיה ידועה לשמצה. הדבר בדוק ומנוסה. ניסיתם ?

כמובן שבלי קשר לחורף, כאשר מקיימים אורח חיים לא בריא, עלולים לסבול מספיגה לא טובה של אבות המזון בגופנו, וכך נוצר חוסר בויטמינים. המצב הזה מסייע בהחלשת המערכת החיסונית הטבעית של הגוף, ומכאן הדרך למחלה, מהירה כמו סופת טורנדו. אז מה עושים עם כל התופעות?

ראשית, סור מרע: לא דואגים! כבר כולנו יודעים ב2021 שמתח ולחץ הם סימפטומים מקדימים למחלות. אז אנחנו מתרחקים מהם כמטחווי קשת. עשה טוב: נשים לב שזה חודש ללא חגים, עם שגרה מבורכת. בשגרה הזו, אפשר להקנות הרגלים חדשים וטובים ונמנה כמה מהם להלן:

1 . נדאג למלא את ביתנו החמים בפירות העונה (איזה חכם הטבע הזה, שדווקא בחורף גדלים פירות הדר, אשר מלאים ויטמין סי). זהו זמן מצוין להתרגל לשתות מיץ פירות בבוקר לפני היציאה לעבודה ולמסגרות השונות. סוחטים מיץ – וכל המשפחה זוכה. אגב, גם קיווי מדהים ומפוצץ בויטמין סי, רק חכו לו קצת, תכף הוא יעלה פחות מזהב לבן.

2 . נתחיל\נמשיך עם פעילות גופנית! הליכה מהירה כחצי שעה, 3-2 פעמים בשבוע, תעזור לנו להמשיך להזרים דם, להזיע (אל תתבלבלו, לבשו ארוך למרות שאתם מזיעים).

3 . בהמשך לסעיף הקודם, גם סאונה יבשה עושה את העבודה מדי פעם, אבל היא לא מחליפה פעילות גופנית קבועה. תרשו לעצמכם להתפנק מדי פעם.

דבר אחרון שהוא גם סיכום: לא ניתן למזג האויר הקודר, לצנן לנו את הלב החם. מזג אויר קר גורם להתכנסות של האדם בתוך עצמו. זה זמן נפלא להכיר את עצמנו. נזכור שמזג אויר הוא חיצוני, אבל הלב שלנו אמור להיות ברשותנו, ואנחנו פועלים מבפנים החוצה ולא להיפך. לכן לא לתת לשינוי מזג האויר לשנות לנו את המצברוח…

ואם בכל זאת המצברוח קצת קודר, נחכה לחודש הבא, תכף חנוכה, שם כבר נגרש את החושך עם הרבה אור. חורף בריא!

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3MYafRk

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן