fbpx

כל אישה שחוותה אי פעם גלי חום מתארת אותם כחוויה מטרידה שעלולה להפריע לכל אורח החיים שלה. חום דרמטי שמגיע בפתאומיות ללא הודעה מוקדמת ושוטף את כל הגוף ובעיקר את החזה, הפנים והראש. גל החום עשוי להגיע בתוספת צמרמורות או דופק גבוה והוא נשאר למשך חצי דקה ועד כמה דקות, ולעיתים הגלים כל כך אינטנסיביים, שזה מרגיש קצת כמו שפעת. למה זה קורה לנו ממש באמצע החיים ואיך ניתן להיפטר מתסמיני גיל המעבר השונים?

ראשית, חשוב לדעת שמה שקורה בגוף שלך הוא טבעי. כלומר – ברגע שאישה מפסיקה לקבל את הווסת, ישנה התרחשות טבעית של שינויים הורמונליים, כאשר כל אישה חווה אותם בדרך אחרת. החדשות הטובות הן – שיש מה לעשות וזו לא גזרת גורל.

מהו גיל המעבר?

מדובר במושג כללי שמתאר את השינויים ההורמונליים שחלים על האישה בסביבות גילאי ה-40-55 לאחר הפסקת הווסת שלה. אין אפשרות להצביע על גיל מסוים שבו אישה חווה את גיל המעבר, וגם לא מדובר ביום, שבוע, חודש או שנה, אלא בתקופה משתנה של שינויים המתרחשים לאט כדרך הטבע וכל אישה חווה את התקופה למשך זמן אחר. תקופת גיל המעבר מתבטאת בירידה ברמת האסטרוגן, ורמת הפרוגסטרון הולכת ונעלמת לאט לאט. כשאישה מקבלת מחזור, יש תהליך הורמונלי ובו בין היתר גוף האישה מנקה את הרעלים דרך הדם שיוצא החוצה בכל חודש. כשהגוף של האישה מלא ברעלים והמחזור כבר לא מגיע, יש יותר תסמינים לא נעימים שנשארים לאורך זמן.

מהם התסמינים הנפוצים?

התסמין הנפוץ ביותר שנשים סובלות ממנו ואף מקשרות אותו לגיל המעבר הוא גלי חום, שהוא בעצם תסמין טבעי של הגוף המנסה כעת לאחר הפסקת הווסת לנקות את הרעלים החוצה דרך חום והזעה. נשים רבות מדווחות עליו ואף מנסות להיפטר ממנו באמצעות תרופות הורמונליות או פתרונות "טבעיים" כאלו ואחרים, אך הדבר הטבעי ביותר הוא בעצם לתת לגוף לפלוט את הרעלים (כלומר – לא לחפש פלסטרים), אלא לטפל בשורש – שזה אומר, כמה שפחות להכניס את הרעלים אל הגוף ויש כמה דרכים לעשות את זה.

תסמינים נוספים הקשורים לגיל המעבר הם: בעיות שינה, שנגרמות פעמים רבות עקב גלי החום, עייפות רבה, שנגרמת מקשיי השינה, חוסר ריכוז, עצבנות, מצבי רוח משתנים, ירידה בערך ובדימוי העצמי, הצטברות של השמנה בטנית ואכילת יתר, מחלות לב, בריחת סידן, בגלל הירידה בייצור האסטרוגן, בריחת שתן וירידה בחשק המיני.

איך מתמודדים עם תסמיני גיל המעבר?

חשוב להבין שאנחנו לא רוצים להעלים את התסמינים, אלא להגיע לשורש העניין ולאזן את הגוף בצורה טבעית דרך פעולות שמטיבות עם הגוף. לפני הכל, נרצה לעזור לגוף להיות נקי, על מנת שלא יתקשה בהוצאת רעלים המתבטאים דרך גלי חום ושאר תופעות לא נעימות. אז השלב הראשון שלנו הוא פשוט להפסיק להכניס רעלים לגוף: להוריד את הסוכרים הפשוטים, מוצרי החלב ולהפחית ככל שניתן מוצרים מהחי, קפאין, ובעיקר כאלו שמכילים אנטיביוטיקה וכימיקליים שונים, נרצה להפסיק לצרוך ג'אנק פוד ומזון תעשייתי ומעובד ולהכניס לגוף כמה שיותר מזון טבעי, טבעוני וקליל. זה הזמן והגיל לתת לגוף את הטוב ביותר – מזון שקרוב לטבע כמו פירות וירקות, שומנים טובים כמו שקדים ואבוקדו וגם מאכלים המכילים פיטואסטרוגנים הנמצאים בקטניות כמו שעועית, אפונה, חומוס, פול, ובסויה. דבר נוסף שעשוי לעזור לגוף להקל על התסמינים והוצאת הרעלים החוצה זה פעילות גופנית ובעיקר פעילות גופנית שכוללת הזעה כמו הליכה, ריצה, אופניים או כל פעילות אחרת שגורמת לכן ליהנות וגם להזיע. גם אימוני התנגדות ואימונים המשלבים גוף ונפש כמו יוגה או פילאטיס עשויים לעזור לאזן את הגוף וגם לחזק את שרירי רצפת האגן שזקוקים כרגע לתשומת לב מיוחדת. כמו כן, מומלץ להוריד את רמות הסטרס ככל שניתן דרך תרגילי נשימה ולקבל את השינויים שעוברים על הגוף באהבה ובשמחה.

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"-  https://bit.ly/2UBoDcH

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן