fbpx

בואו נדבר על שינה. כן, המצב הזה ששמים את הראש על הכר ואז עולות מכם מלא אותיות zZzZz. תחשבו על זה לרגע: ילדים, מהרגע שאינם תינוקות יותר – הם ממש "שונאים לישון" .. בגיל הבגרות, למשל בצבא או בישיבה, יגידו לך ש"שינה זה לחלשים". ומבוגרים.. גם אם הם רוצים – הם לא יכולים לישון יותר משעות ספורות בלילה. למעשה, אנחנו נמצאים במן קונפליקט כזה במהלך חיינו, שלא מאפשר לנו "לישון בשקט".  אנשים הנחשפים לעולם הבריאות בכלל, ולבריאות הטבעית בפרט, אינם נותנים מספיק מקום למצרך הנדיר הזה. בשורות הבאות נשפוך אור על הנקודה הזו.

מצב השינה הוא טבעי לגוף שלנו, ואינו קיים רק בסלולרי. הוא חלק משמעותי ולעיתים קריטי בסדר יומו של האדם. הכוונה, מה שהאדם אכל\שתה\נשם ביום – מתפרק במהלך היום בגופו, אך נספג ונקלט סופית בלילה. כאשר אין "מסיחי דעת" שונים, זה זמן נפלא בו הגוף יכול לברור ולווסת את מה שהוא צריך, ומה שלא – להוציא דרך הנקבים השונים.. (שזה דבר פלא, המצריך מאמר בפני עצמו).

אבל רגע, אם כל הכתוב למעלה נכון – והגוף בורר לעצמו את כל מה שהוא צריך בלילה – איך יכול להיות שלאנשים עדיין יש חוסרים בויטמינים? מה זה עובד רק על חלק מהאנשים? מה עם שאר העולם שמרוב חוסרים, אי אפשר להגדיר אותם "דוגמני בדיקות דם" ??

אז זהו, שיש מן כדור שלג של תופעות שליליות שהולך וגדל בדיוק כמו הטכנולוגיה שלנו. בעבר, קודם המצאת נורת החשמל, כשהשמש הייתה מסיימת את תפקידה, ועששיות הנפט הפיקו אור מעומעם, ספק מאיר ספק אינו מאיר, האנושות הבינה שהגיע הזמן לקפל ציוד, לעלות למיטה, ולהכין את עצמה ליום המחר. ככה אנשים הלכו לישון קצת אחרי צאת הכוכבים, והתעוררו כשהפציע השחר.

לאחר שהסברנו את פעולתו של הגוף בלילה, נדגיש שהוא מתוכנת, ביולוגית אך אלוקית, לבצע דברים בשעה של מנוחה + חושך. וכאן מגיעה התפנית. המצאת נורת החשמל שינתה את פני האנושות, וזה המקום היחיד בו כשהאור מופיע והחושך נעלם – זה שלילי. בזמנינו, אנשים ערים עד השעות הקטנות של הלילה, וכמובן שכדי להישאר עירני הגוף זקוק לאנרגיה, אז הם גם אוכלים ושותים (ולרוב זה לא פרי עסיסי או כוס מים). ואז, בזמן שהגוף צריך להיות עסוק בספיגה וויסות, הוא עסוק באכילה ופירוק. תהליכי הספיגה והקליטה נפגעים, ומכאן הדרך לבריאות מקולקלת, לוטה בערפל.

נדודי שינה, מייצגים גם כדור שלג של תופעות, אך של אנשים הפוכים מאלה הכתובים לעיל, הערניים עד השעות הקטנות. המנדדים שינה הם אנשים שרוצים ללכת לישון אך לא נרדמים. (נדודי שינה) הם ערניים בטעות. הם מזמן רוצים לישון, אבל אי אפשר. האמנם?

הם נמצאים במעגל קסמים – הם לחוצים מאוד כתוצאה מאירועים יומיומיים – ואז הם מתעייפים אז יש להם חוסר יכולת להתמודד עם גורמי לחץ יומיומיים – ואז כשהם רוצים לישון הם נתקלים בקושי להירדם, נדודי שינה ואיכות שינה ירודה. וחוזר חלילה ! כי ברגע שאיכות השינה ירודה, היום למחרת מתחיל בתפקוד נמוך מלכתחילה, חוסר סבלנות ולחץ בשפע.

 בשני המקרים, גם אצל הערניים וגם אצל המנדדים, רמות הקורטיזול (הורמון הסטרס) גבוהות בדם. מצבי לחץ כרוניים, אכילה לא נכונה, צפייה בסרטי מתח, ושינה בשעות מאוחרות הם רק חלק ממנת חלקו של ההורמון הזה.  כדי לזכות לשינה טובה, צריך לדאוג שרמת הקורטיזול בדם תהיה נמוכה בשעות הערב!  אז איך אפשר, ובלי לחץ כמובן, להנמיך אותו !?

קחו כמה דוגמאות קלאסיות

ראשית עלינו למצוא שיטות להפחתת לחץ: אחד יעדיף לתרגל נשימות, השני יעשה טיפול רגשי\ נפשי כדי לברר מה מפעיל ומלחיץ אותו, והשלישי יעסוק בפעילות גופנית מתונה ומרגיעה כמו יוגה, טאי צ'י, או צ'י קונג. ההמלצה שלנו – לשלב בין שלושתם !

תזונה נכונה, נקיה ובסיסית: תנו מקום לפירות וירקות חיים בתפריט שלכם, בשלו ירקות, הנביטו קטניות , והעדיפו לוותר על המאכלים עתירי השמן, הסוכר, והקמח הלבן.

התנתקות מהמכשיר הסלולרי \ האינטרנט \ הטלויזיה – כשעה לפני השינה, וגם באופן יזום בשעות מסוימות ביום. כל שואבי האנרגיה האלה לא מרחמים על הגוף או הנפש שלכם. במקום זה, היו אתם המרחמים על גופכם ונפשכם: העדיפו לקרוא ספר, להתבודד, או לשמוע מוזיקה מרגיעה.

לסיכום, הפתרון לשינה טובה ואיכותית נמצא בידינו. בואו לא ניתן למרוץ החיים להסיח דעתנו מהדברים החשובים, שבזכותם אנחנו יכולים לשמור על בריאות טובה לאורך זמן ובקלות.

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"-  https://bit.ly/2UBoDcH

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן