fbpx

מטרתו העיקרית של צום יום הכיפורים הוא זיכוך הנפש, אך משמעות המילה צום היא המנעות מאוכל ומזון. עצם הפעולה הזו מאפשרת לגופנו לחדש את כוחותיו הטבעיים, לנקות ולרפא את הכלי המופלא שקיבלנו במתנה.

צום הוא תהליך של ניקוי הרעלים מהגוף, ובמהלך הניקוי ולרוב בתחילתו – אנו עלולים לעבור מה שנקרא ”משבר ניקוי”. הוא יכול להתבטא בכאבי ראש, עייפות, חולשה או טעם רע בפה. כל אלו נובעים מהשתחררות הרעלים מגופנו. על אף שהתחושה איננה נעימה – זהו תהליך חיובי שמהותו ניקוי והתחדשות.

מבחינה רוחנית, ביום כיפור אנו מקבלים אורות גדולים, ועל ידי הסעודות שאנו מכינים, לפניו ואחריו, אנו בונים את הכלים לקבלת האור העצום הזה. רובנו לא צמים במהלך השנה ולכן מבחינה גופנית עלינו להיערך נכון, להתכונן מראש, ולדעת מה מומלץ וממה להימנע –

אז איך ומה כדאי לנו לאכול כדי להיטיב גם לגוף ולבנות כלי ראוי בנפש?

לפני הצום חשוב שהסעודות יהיו קטנות וממזונות מלאים. מומלץ להימנע מפחמימות פשוטות ומסוכרים. קמח לבן, אורז לבן, בצקים ומאפים – כל אלו לגווניהם הם מזונות בעלי ערך חד-סוכרי גבוה והם צפויים לגרום לרעב מוגבר במהלך הצום.

לחילופין חשוב לאכול מזונות בעלי ערכים חד-סוכריים נמוכים, כך שהסוכר יחדור לדם בצורה איטית ומבוקרת. באופן זה נמנע נפילות סוכר ותחושת רעב במהלך צום יום הכיפורים. לכן דגנים מלאים ופחמימות מלאות כמו אורז מלא, כוסמת או קינואה הם פתרון נהדר.

שתיית מים או חליטות צמחים יאפשרו את מילוי מאגר הנוזלים בגוף, את המים תשתו בין הארוחות ולא עם הזמן האכילה. מומלץ להתחיל עם התהליך הזה יומיים לפני הצום, וכמובן להימנע מחליטות צמחים משתנים ומייבשים אשר יקשו על המשך הצום. 

שתיית קפה וצריכת מזונות המכילים קפאין איננה מומלצת, מהסיבה הפשוטה שקפה משתן ומייבש מאוד. פעולה זו גורמת לאיבוד נוזלים בגוף, ולכן, מי שרגיל לשתות קפה בכל יום, יכול לחוות תסמיני גמילה במהלך הצום כמו כאבי ראש, חולשה, סחרחורות וכדומה. נסו להפחית את הקפה כבר היום כהכנה מראש. 

הרבו באכילת ירקות חיים וטריים עם הקליפה, והקפידו להרבות באכילת פירות. הם מעניקים לכם שפע של חיות ואנרגיה, הם קלים לעיכול וגם טעימים. את הפירות רצוי לאכול על קיבה ריקה, על מנת למנוע תסיסה במעיים. 

המלצתנו היא לצמצם את צריכת המלח ושאר התבלינים כדי למנוע צמא במהלך הצום.

לאחר הצום חשוב לחזור לאכילה בהדרגתיות. התחילו את צריכת המזון מן הקל אל הכבד. רצוי להתחיל עם חליטות צמחים ופירות או שייק טעים מפירות חיים. לאחר מכן אפשר להוסיף ירקות בתוספת מעט אגוזים ושקדים. בהמשך תוכלו להוסיף מזון מבושל כמו מרק ירקות עשיר עם פרוסת לחם מלא.

כל אלו יעזרו לכם להיות מוכנים ולעבור את הצום בקלות – צום קל וגמר חתימה טובה!

 

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"-  https://bit.ly/2UBoDcH

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

 

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן