אתר שומר שבת

אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

אתר זה שומר שבת, אנא נסו להיכנס לאתר לאחר כחצי שעה בצאת השבת או החג

צוות אילמה.

איך חוזרים לשגרה אחרי החופש? - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

 

אחרי חופש גדול כולנו חוזרים לשגרה שכבר קצת שכחנו ממנה. פתאום להשכים מוקדם, להכין סנדוויצ'ים, להכניס אוכל לקופסא ולצאת לעבודה.
איך נערכים שוב ליום שלם מחוץ לבית ועדיין שומרים על הבריאות? איך אפשר לגרום לילדים לאכול ארוחות בוקר בריאות יותר ומה נמרח על הכריך?

בואו נתחיל עם הילדים. ילדים יכולים להיות בררניים גדולים, וזה נובע לרוב מחשיפה של טעמים חזקים ומגרים בשנים הראשונות שלהם ובטעימות הראשונות שלהם. למשל: שני ילדים באותו גיל ומין, הראשון יתחיל את הבוקר שלו עם שייק פירות וירוקים, כי כך הורגל, והשני יתחיל את הבוקר שלו עם מעדן מתוק ולחם לבן. לילד ששתה שייק, תהיה רגישות גבוהה יותר לסוכר, והוא יקבל בברכה ויעדיף פירות וירקות במהלך החיים שלו, כי הורגל לכך. ילד שרגיל למעדן ולחם לבן, כנראה יעדיף את הדברים המתוקים והסינטטיים על פרי מתוק, כי הורגל למתיקות גבוהה מאוד שאינה טבעית. אבל לא לדאוג, לא הכל אבוד,
תמיד ניתן לשנות הרגלים ולגרום לילדים לאהוב יותר פירות וירקות. אז איך עושים את זה? בדיוק בארוחת הבוקר.
בכל מקום מספרים לנו שארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום, וזה נכון, היא באמת חשובה מאוד. יש לה אפקט מכריע על הריכוז שלנו, והיא ממש עשויה לקבוע האם יהיה לנו יום מנומנם או יום אנרגטי. עוד פמפמו לנו עם החיים שדגני בוקר עם סוכר וחלב הם אופציה טובה או כריך עם חביתה, אבל אלו, לא רק שמכבידים מאוד על מערכת העיכול וגורמים לנו להתעייף מאוד בגלל שמערכת העיכול כבר עובדת קשה על הבוקר. מדובר בארוחות עתירות סוכר ועמילן, דבר שגורם לנו הרבה פעמים להיות ערניים לזמן מוגבל ולאחר מכן לחוות צניחות סוכר שיתבטאו בחוסר ריכוז ואצל ילדים לעיתים בהפרעות קשב. ארוחת הבוקר שלנו צריכה להיות מאוד קלילה, וזה לא משנה אם מדובר בילדים או במבוגרים ומומלץ להתחיל את הבוקר בפירות. יש לנו עכשיו הרבה מאוד פירות מתוקים טעימים שילדים ומבוגרים אוהבים כמו בננה, מנגו, אפרסק ועוד. להתחיל את הבוקר עם שייק זוהי דרך טובה לגרום לילדים להכניס לגוף שפע גדול של
ויטמינים ומינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. כל אלו יעזרו לשמור על תחושת שובע ויאזנו את רמות הסוכר ויתנו המון אנרגיה. אז זכרו – במקום מעדן בבוקר או דגני חלב עתירי סוכר, תכינו לכל המשפחה שייק טעים מפירות מתוקים וטעימים. אליו ניתן גם להכניס כמה עלים ירוקים שיאזנו את רמות הסוכר ויכניסו שפע של ברזל למערכת. 

אופציה נוספת זה להכין בבוקר קערת פירות העונה חתוכים ומוכנים לאכילה, שכל מה שילדיכם צריכים לעשות זה להודות לאל שנתן לנו פירות כאלו טעימים לפתוח את הפה ולאכול אותם. באחריות הם יחסלו את כל הקערה, במיוחד בקיץ שמדובר בפירות כמו מנגו, ענבים, אבטיח, נקטרינה, והרשימה עוד ארוכה.

ומה כדאי למרוח בכריך לדרך?

הסנדוויץ הוא בעצם דרך נהדרת לארוז מזון, וגם אופציה טובה להגיע לרמת שובע לאורך זמן. הבעיה מתחילה כשפרודוקטים לא ממש בריאים. למשל: כשאנחנו קונים לחם לבן שמעמיס על העיכול ועלול לגרום להידבקויות במעיים (תחשבו על בצק, כיצד הוא נדבק מחוץ לגוף, אז גם בתוך הגוף שלנו הוא נדבק) או אפילו לחם שנראה בריא על פניו אבל מכיל הרבה מאוד חומרים משמרים וסוכרים, והבעיה ממשיכה כשאנחנו בוחרים בממרחים שאינם בריאים לנו כמו גבינות המכילות הורמוני גדילה ואנטיביוטיקה או מממרחים מתוקים עתירי סוכר ושומן. אז איך נוכל למזער נזקים ולהכין לילדים שלנו ולנו את הכריך המושלם?

מתחילים עם בחירת הלחם. במצב האידיאלי, מומלץ להכין את הלחם שלכם בבית, אפשר גם בצורת פיתות, לחמניות או טורטיות, תלוי מה שאתם אוהבים. ניתן לעשות לחמים ופיתות בקלות מקמח כוסמין או מקמח כוסמת ירוקה, אבל אם אין לכם אפשרות להכין או שאתם מעדיפים לקנות, פשוט תהיו ערים למה שכתוב על גבי האריזה. כלומר: חפשו לחם שהמרכיבים שבו לא יהיו רבים, אם אפשר שלא יהיה בו סוכר, ושלא יהיו בו כל מיני E בשילוב מספר, שמציין שבלחם יש חומרים משמרים שאינם בריאים לגוף שלנו. 

לאחר שבחרנו את הלחם, נעבור לשלב המריחה. הטעות הנפוצה של רוב האנשים היא שהם משלבים בכריך שלהם חלבון. שילוב של עמילן (הלחם שלנו במקרה הזה) עם חלבון (כמו חביתה או גבינה), מאוד מכביד על מערכת העיכול שלנו ומעייף אותנו. השילוב הנכון ביותר עם העמילן הוא ירקות, אבוקדו או שומן אחר. לדוגמא: אבוקדו עם חסה ומלפפון ועגבנייה, טחינה עם חסה וירקות, גבינה שעשויה משקדים עם ירקות, ילדים שאוהבים מתוק במיוחד ניתן לתת למשל טחינה וסילאן, ממרח שקדים או ריבה ביתית ללא סוכר. טיפ מאיתנו: בנוסף לכריך, תחתכו גם ירקות בצד ובחרו לשים את ארוחת הבוקר בכלי מזכוכית ולא בכלי פלסטיק. מחקרים מצאו בגוף האדם כמויות גדולות של חלקיקי פלסטיק בגלל שאנחנו נוטים לאכול הרבה בכלי פלסטיק.

איך תערכו ליום שלם מחוץ לבית?

אם אתם עובדים שעות מרובות מחוץ לבית, אל תשכחו להוסיף לקופסת הזכוכית שלכם הרבה ירקות חתוכים או שלמים שתוכלו לחתוך בעבודה לסלט גדול, הכינו לעצמכם מראש גם מנה עמילנית כלשהו שנוח לקחת כמו בטטות בתנור או טורטיות מכוסמת ירוקה וקחו גם קצת נשנושים בריאים לשעת הצורך כמו שקדים, תמרים לחים ופירות. הדבר הכי חשוב שיעזור לכם לשמור על הבריאות זה להיערך מראש, אז קחו אתכם את הבריאות גם לעבודה, ויהיה לכם יום עירני ומלא בחיות.

מוזמנים להוריד את 'המדריך לקיץ מתוק ובריא' של אילמה – המרכז הגבוה לרפואה טבעית.
המדריך כולל מתכונים טעימים, ממרחים בריאים, טיפים נהדרים ועוד..
בואו ללמוד כיצד לשמור על הבריאות שלכם ושל המשפחה עם מתכונים קלים ובריאים שאפשר להכניס לקופסא ולצאת לעבודה!

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"-  https://bit.ly/3s8qS4F

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן