כיצד לחזק ולהבריא את מחזור הדם - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

כיצד לחזק ולהבריא את מחזור הדם

אחד היסודות העיקריים לתהליכי חיים בריאים זה מחזור דם תקין, ממנו תלויים כל מערכת החיים ותיפקודה, כגון: מערכת הלב, מגנוני ההפרשה, חילוף החומרים בגוף, ויסות החום בגוף וכו'…
כאשר מחזור הדם אינו מתפקד כראוי אז מתחילות להתעורר כל מיני מחלות שונות בדרגות חומרה שונות, כגון: יתר לחץ דם, מחלות לב שונות, הסתיידות העורקים, טחורים, טרומבוזות וכו'…ישנה חשיבות עצומה לזרימת דם תקינה כשרוצים לנהל אורח חיים בריא ותקין, לכן חשוב לטפח את מחזור הדם ולחזקו.

האמצעים השונים לחיזוק מחזור הדם ותקינותו:

  1. תנועה ופעילות גופנית – תנועה זה חיים, כשם שדם זה חיים, כאשר אדם לא נמצא בתנועה כך גם הדם זורם יותר באיטיות, אחת הדרכים שבה אנו יכולים לסייע לזרימת דם טובה יותר זה להיות בתנועה ככל האפשר, לדאוג ליזום בצורה מכוונת פעולות שיצריכו מאיתנו ללכת ולהיות יותר בתנועה, כמו למשל: לעלות במדרגות במקום במעלית, לחנות רחוק יותר את הרכב כדי ליצור הליכה ותנועה, ללכת לעבודה ברגל אם זה מתאפשר או פשוט לצעוד באויר הצח כאשר מזג האויר נעים, כמובן גם שמומלץ לבצע הליכה על בסיס קבוע אול הירשם לחוגי תנועה, ריקוד או מתיחות שמחזקים את מחזור הדם.
  2. תרגילי נשימה – אחד הדברים החשובים לא פחות למחזור דם תקין ובריא זה נשימה, בפרט החשיבות רבה לסובלים מיתר לח דם ומהפרעות בפעילות הלב, חשוב את תרגילי הנשימה לפתח בהדרגה ולעשותם בצורה מתונה שלא דורשת מכם מאמץ יתר.

תרגילי הנשימה המומלצים ביותר הם אלו שנובעים מתוך יצירת תנועה, כגון: הליכה מהירה, ריצה קלה, שחיה וכו'..וכאשר אין אפשרות או הזדמנות לתנועות גוף שמעמיקות את הנשימה אז אפשר לבצע בכל יום כמה סטים של תרגילי נשימה בבית.

  1. מקלחות במים חמים וקרים לסירוגין – שילוב זה של חום וקור יוצר השפעה חיובית ומכרעת על מחזור הדם, החום מרחיב את כלי הדם והקור מכווץ את כלי הדם, כאשר כלי הדם מורחבים אז זורם דם בכמות גדולה יותר וביתר קלות וכאשר כלי הדם מכווצים וצרים אז זורם דם בכמות קטנה יותר.

כשהדם זורם בקלות בעורקים ובוורידים מורחבים אז יורד לחץ הדם אך כנגד זה עולה לחץ הדם בכלי הדם הצרים וכשיורד לחץ הדם בזרימה נוחה – עבודת הלב קלה יותר מאשר בלחץ מוגבר בכלי דם צרים.

את המקלחת מתחילים עם מים חמים במשך מספר דקות על החלק האחורי של הגוף  ולאחריו רוחצים את החלק הקדמי של הגוף וכאשר חשים חמימות בכל הגוף, עוברים למים הקרים ומקלחים את החלק האחורי של הגוף, מתחילים מהרגליים ועוברים אל הגב, חשוב שהמקלחת הקרה תהיה קצרה – לא יותר מדקה ולאחר מכן עוברים אל קידמת הגוף ומתחילים מהרגליים, עוברים אל הבטן והחזה.

** חשוב שאנשים הסובלים מיתר לחץ דם או מהפרעות בלב שיתייעצו עם רופא המשפחה לפני ביצוע המקלחות חמות – קרות לסירוגין.

  1. תזונה טבעית ונקייה – אחד הגורמים העיקריים למחזור דם לא תקין זה תזונה לקויה, המזונות שגורמים למחזור הדם לא לתפקד כראוי הם: מלח, ביצים ומזונות מן החי, מזונות המכילים שומן רווי (מרגרינה, חמאה, שמנת וכו'), מזונות משומרים ומעובדים, תבלינים חריפים ועוד.., לעומת זאת מזונות חיים, טבעיים וגולמיים הם ה"תרופה" היעילה ביותר ליצירת מחזור דם תקין ואלו הם: פירות וירקות חיים, זרעים וגרעינים, שקדים, אגוזים, אבוקדו , נבטים ונבטוטים.
  2. מנוחה והרפייה – כשם שפעילות גופנית ותנועה חשובים לבריאות מחזור הדם, כך גם המנוחה וההרפיה של הגוף וכל המערכות, בגישת הבריאות הטבעית ישנו דגש גדול על המנוחה לשם יצירת ריפוי, חשוב לישון שינה איכותית ומספקת ולאחר כל פעילות מאמצת לעצור, להרפות ולאפשר את המנוחה.
  3. שלוות נפש – כאשר האדם שרוי במתח ובסטרס, זה הופך להיות ממש רעל למחזור הדם, כל מתח ועוגמת נפש מכווצים את כלי הדם וזה מוביל לדם לזרום יותר באיטיות, לכן רצוי למצוא את הדרך היעילה ביותר ליצירת נפש מאוזנת ושלווה אשר יחזקו את מחזור הדם.
  4. הימנעות מעישון ומשתיית קפאין – עישון זה אחד הגורמים שמפריעים למחזור דם תקין ולפעילות הלב, חשוב להימנע לגמרי מעישון ואם לא מצליחים אז לפנות לאנשי מקצוע בתחום שיכולים לסייע בעניין זה. הניקוטין היא רעל למחזור הדם וכן ללב, הוא גורם לכלי הדם להתכווץ וכתוצאה מכך נוצר לחץ מוגבר, כמו כן שתיית משקאות המכילים קפאין גם הם לא רצויים ולא תורמים לפעילות זרימת דם תקינה.

 

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3s8qS4F

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן