יתרונותיו של הלחם מחיטה נבוטה - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

יתרונות של הלחם מחיטה נבוטה

רבות וחלוקות הן הדעות לגבי אכילת לחם, ישנן דעות כי אכילת לחם ובפרט "פת שחרית" הינה חשובה ומיטיבה לבריאות, אכן כך אמרו חכמינו ז"ל וישנן גישות שאומרות בידיוק ההיפך.
זה נכון, כי אכילת לחם אינה מתאימה לכל אדם וזה תלוי במצבו הבריאותי, בכמות העמילינים שהינו צורך באופן יומי וכו'.., אך למרות זאת, אם כבר בחרתם לאכול לחם, אז העדיפות היא ללחם מחיטה נבוטה, שעל יתרונותיו הרבים נרחיב במאמר זה.
לחם מחיטה נבוטה הינו לחם משובח אשר מצטיין ביתרונות תזונתיים ובריאותיים רבים, לחם זה אינו עשוי מקמח טחון, כפי שאר הלחמים המוצעים בשוק המזון, אלא לצורך הכנתו , אין טוחנים את החיטים היבשות, אלא משרים אותן במים, מנביטים אותן ולאחר מכן הופכים את החיטים הלחים לבצק שממנו אופים את הלחם.
הנבטת חיטה פירושה שמפיקים ממנה את המייטב, תהליך ההנבטה מעלה את ערכו התזונתי של הגרעין הנבוט והוא עשיר בויטמינים רבים, בשלל של מינרלים, כגון: סידן, מגנזיום, אשלגן ועוד וכמובן באנזימים החיוניים לבריאות האדם. אחוז הויטמינים גדל בהנבטה פי 200-300 אחוז.

מה הם יתרונותיו של הלחם מחיטה נבוטה?

  1. קל לעיכול – בתהליך הנביטה של החיטה הופך העמילן לסוכר טבעי ולכן הוא יותר קל לעיכול, לעומת לחמים אחרים אשר הגוף בעצמו נדרש להפוך את העמילן לסוכר תוך כדי עיכול וזה תהליך אשר דורש מאמצים גדולים ממערכת העיכול, בנוסף עמילן שהינו בצורת סוכר טבעי נחשב כמקור הטוב והרצוי ביותר בשביל הפקת חום, כוח ומרץ בגוף האדם, לכן אכילת לחם מחיטה נבוטה, נותן אנרגיה וחיות בזכות עיכולו הקל ולא לוקח כוחות ואנרגיה מיותרים.
  2. עמילן בכמות נמוכה – תהליכי הנביטה דורשים כמות גבוהה של עמילן ולכן אחוז העמילן בלחם מחיטה נבוטה יורד בורה משמעותית, כמות נמוכה של עמילן הפוך את הלחם מחיטה נבוטה ללחם בריא יותר ועל כן חולי סוכרת לדוגמא יכולים להנות מלחם זה, גם בגלל הכמות הנמוכה של העמילן המצוי בו וגם בגלל שלחם זה קל לעיכול.
  3. חלבון קל לעיכול – בתהליך הנביטה מתעוררים אנזימים רבים החיוניים לבריאות ואלו משבחים והופכים את הלחם מחיטה נבוטה לבריא יותר, החלבון עובר תהליכי הפרדה לחומצות אמיניות ובזכות זה הלחם הופך להיות קל יותר לעיכול ובכך הוא חוסך אנרגיה לגוף.
  4. ריכוך התאית – ידוע כי התאית אשר מצויה בקליפת הגרעין אינה מתעכלת בגוף האדם ומצב זה עלול לגרום לבעיות עיכול ולתחושות של אי נוחות, גזים , כאבי בטן וכו'.. ומצד שני לתאית גם ישנה חשיבות רבה לפריסטלטיקה של המעיים אך זאת כאשר התאית מתרככת וכך היא באמת הופכת ליתרון ולא לחסרון, כאשר מנביטים את החיטה אז התאית מתרככת ובכך לא גורמת לשום הפרעות ומכאובים ומצד שני עדיין מעניקה את יתרונותיה לבריאות, לעומת זאת בדברי מאפה מקמח לבן אין בכלל תאית .

 

חשוב לציין כי כל היתרונות שבלחם מחיטה נבוטה, מצויים אך ורק בלחם שכולו עשוי חיטה נבוטה,
ללא שום תוספות של קמחים אחרים טחונים.
לעיתים במאפיות שונות כן מוסיפים קמחים טחונים ללחם מחיטה נבוטה ואז הלחם מאבד את סגולותיו,
לכן ההמלצה היא להכין לחם בייתי ובכך תהיו בטוחים בטיב הלחם.
מה הם השלבים בהנבטת החיטה?

  1. ראשית, עליכם לבחור צנצנת בעלת נפח שיספיק לתפיחת הגרעינים פי שמונה.
  2. יש לבחור גרעיני חיטה שלא עברו איזשהו תהליך כימי אשר פגוע בתהליך ההנבטה וגם לא להשתמש בגרעיני חיטה שבורים או סדוקים כי אלו לא ינבטו.
  3. בוררים את גרעיני החיטה ושוטפים אותם במים.
  4. מניחים אותם בצנצנת ומכסים בבד נושם, עדיף מכותנה.
  5. ממלאים חצי מהצנצנת במים פושרים ומשאירים אותם להשרייה במשך 8 עד 15 שעות.
  6. לאחר ההשרייה, שופכים את הנוזלים מהצנצנת ושוטפים היטב ומניחים לגרעיני החיטה לנוח, חשוב לכסות את הצנצנת בבד דק ונושם אשר מאפשר חדירה של אויר.
  7. בכל יום תשטפו את הגרעיני חיטה תחת מים זורמים ושפכו את הנוזלים, כך שהם יהיו לחים כל הזמן, את הפעולה הזו בצעו פעמיים ביום במשך יומיים (שימו לב, כי אם יישארו מים רבים מידי בצנצנת או שלא יהיה מספיק אויר שייכנס דרך הבד, זה יכול לגרום לעובש).
  8. כעבור יומיים תוכלו לראות את צמיחת הנבט, כאשר אורך הנבט מגיע לאורך הגרעין כך תדעו שהסתיימה ההנבטה.
  9. את הגרעיני החיטה המונבטים ניתן לאחסן במקרר במשך ימים אחדים.
  10. לאחר הגרעינים הנביטו והתייבשו, ניתן לטחון אותם לקמח ומהקמח הזה מכינים את הבצק ללחם מחיטה נבוטה.

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3s8qS4F

 

 

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן