אתר שומר שבת

אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

אתר זה שומר שבת, אנא נסו להיכנס לאתר לאחר כחצי שעה בצאת השבת או החג

צוות אילמה.

כיצד לגדל ילד בריא - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

 

כיצד לגדל ילדים בריאים?

לגדל ילד בריא זה אחד האתגרים הגדולים עבור ההורים, בפרט עם כל השפע של הממתקים שהילדים נחשפים אליהם. ילדים כבר
בגיל צעיר ביותר נותנים ביטוי לטעמם האישי במאכלים וברוב המקרים נמשכים למתוק וסולדים מהירקות ומהפירות.
המשיכה למתוקים מחלישה את מערכת העיכול, את השיניים, העצמות וכן את מערכת העצבים וככל שהילד נמשך למתוקים, כך הוא מתמכר אליהם יותר ודורש אותם יותר.

התזונה בילדות היא זו שאחראית לבריאותם של הילדים בגיל מבוגר יותר, כשהילדים אוכלים ג'אנק פוד וממתקים במקום מאכלים מזינים ובריאים כך למעשה נוצרת קרקע פוריה להתפתחות של מחלות בעתיד.
ילדים אינם חולים בגלל שהם מעבירים חיידקים אחד לשני או שיש להם גנטיקה גרועה, אלא משום שהתזונה שלהם אינה טובה ובכך נחלשים כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף ומשם השער למחלות.

נכון שלהורים עסוקים הרבה יותר קל לתת לילד איזשהו מאכל מעובד, מאשר להשקיע מאמץ בהכנת מאכלים בריאים, אך בסופו של דבר, הנזק רב על התועלת. לכן, מעבר לתזונה בריאה ומייטיבה דורש מכם ההורים מאמץ והשקעה, הן ברמה החינוכית והן ברמה המעשית שתדרוש מכם להשקיע במאכלים בריאים וטעימים לחך שילדיכם יאהבו.
תיווכחו לדעת כי ברגע שתרגילו את ילדיכם לאכול מזון בריא, הם כבר באופן טבעי פחות ופחות יידרשו מזונות מעובדים ומממתקים, מה גם שברגע שתחליטו החלטה נחושה שאתם לא מכניסים לביתכם את המתוקים והמעובדים אז לא יהיה לילדיכם ברירה, אלא לאכול את מה שיש בבית, בתקווה שזה יהיה מאכלים מזינים.

ראשית, על מנת לגדל ילדים בריאים, עליכם ההורים להבין את החשיבות שבנזק שנגרם לילדיכם כאשר הם אוכלים מזונות מעובדים, את הנזק שנגרם להם לכל מערכות הגוף ולשיניים ולהסביר לילדיכם כי מזונות חיים הם המפתח לבריאותם.

 

המלצות לעידוד אכילה בריאה אצל ילדים:

  1. אפשר להכין להם קערה של פירות או של ירקות ולסדר אותם לפי צבעים ולהסביר להם על החשיבות של כל צבע, על הויטמינים והמינרלים שקיימים בכל פרי וירק וכיצד הגוף שלהם זקוק לכל הויטמינים והמינרלים על מנת לגדול ולהיות חזק ובריא.
  2. אפשר להפוך את זמן האכילה לזמן יצירתי ולהכין ביחד עם הילדים , פרצופים מצחיקים מפירות וירקות או להכין ביחד שיפודי פירות, עם פירות שהם אוהבים במיוחד, ברגע שהילדים שותפים להכנה ורואים בזה כמשחק, יתעורר בהם יותר הרצון לשתף פעולה וזה יגרום להם לרצות לאכול את מה שהם הכינו.
  3. אפשר להכין קינוחים בריאים שהילדים לא יחושו בהבדלים בין ממתק לקינוח בריא, למשל: אפשר להכין כדורי תמרים ואגוזים עם מעט אבקת קקאו אורגנית, עוגות רו פוד עשירות בטעמים, סלט פירות וכו'…
  4. דבר נוסף שיכול לגרום לילדיכם לעידוד אכילה בריאה, זה להכין שקיות עם מגוון של אגוזים ולסדר בצלחת פירות וירקות חתוכים ולהסביר להם ממה הגוף עשוי – עצמות, שרירים, עור ולעבור איתם על כל האגוזים והירקות והפירות ולהסביר את החשיבות שקיימת בכל אחד מהם ואיך עכשיו הגוף שלנו גדל – השיער , הציפורניים, העור מתחלף.
  5. לילדים הרבה פעמים קל יותר לשתף פעולה, ברגע שהם רואים שיש להם שותפים למסע ושההורים משתתפים איתם בתהליך, אז כמובן כל ארוחה כזו להפוך אותה לאירוע חגיגי ולהתכנס כל בני המשפחה סביב השולחן ולהראות לילדים כמה זה טעים, בריא וכיצד הגוף מרגיש עכשיו הרבה יותר נוח וטוב.
  6. אפשר להכין לילדים שייקים מפירות שהם אוהבים ולהמתיק עם תמרים מיובשים, להכין להם מיצים טבעיים טעימים, לתת להם להכין איתכם ביחד ולהיות חלק מהדבר הזה.
  7. ברגע שהילדים שלכם יראו שאתם נהנים מהמזונות הבריאים ושאתם נחושים בדעתכם לא להכניס הבייתה מזונות מעובדים ומזיקים, הם כבר באופן טבעי ירצו לקחת חלק בזה, כי בסופו של דבר ההורים הם הדוגמא הכי טובה עבור ילדיהם, אז חשוב שההורים לא ישברו ויקפידו להישאר נאמנים לדרך של יצירת בית בריא.

 

כיצד עליכם ההורים להכין את הבית לתזונה בריאה?

  1. העשירו את ביתכם בפירות וירקות מכל הגוונים ובכל הצבעים, זה יפה, בריא וטעים.
  2. השתדלו ככל האפשר להמיר את המזונות מן החי למזונות מן הצומח, חפשו מתכונים בריאים שיהוו כתחליף לכל המזונות מן החי, למשל: קציצות מעדשים, קדירות של ירקות וקטניות וכו'.
  3. הימנעו ממאכלים מטוגנים והמירו זאת לאפיה, למשל: לביבות אפויות במקום מטוגנות.
  4. הפחיתו את כמויות המלח מן המזון, הילדים (וגם אתם) לא באמת זקוקים לכל כמויות המלח.
  5. הכינו לילדיכם קינוחים בריאים על טהרת הטבעונות, קינוחים מפירות ושלל אגוזים.
  6. הימנעו משתיית משקאות ממותקים ומוגזים וסירופים ממתוקים למינהם, זה רק עניין של הרגל, למדו את ילדיכם לשתות מים כשצמאים.

גם אם בהתחלה זה יהווה עבורכם אתגר לא פשוט, בסופו של דבר זה ישתלם, הילדים שלכם יתחנכו לאורח חיים בריא כבר מגיל קטן וזה יתגמל את בריאותם עכשיו ובעתיד.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3s8qS4F

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן