ל"ג בעומר - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

 

הסוד של ל"ג בעומר - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

הסוד של ל"ג בעומר

ספירת העומר מהי?

מיד בתום חג הפסח מתחילים את ספירת העומר שנמשכת במשך 49 ימים עד לחג שבועות, זמן מתן תורתנו. בדרך בה האדם נוהג בימים אלו כך הוא יוכל לעשות שינוי פנימי ולתקן את מידותיו.  לימי העומר מעלות רבות, ימים אלו הינם ימי ניסיון ובאמצעות עבודת המידות בזמן זה, כך גם ניתן יהיה לעמוד אל מול הניסיונות הללו.

הרש”ש הקדוש בספרו נהר שלום כתב “כי פסח וימים אלו ימי ספירת העומר, הם שורש לכל ימות השנה, ובדרך שהולך בהם, בה מוליכים אותו כל ימות השנה”.

הרמב”ם כתב במורה נבוכים, ח”ג, פמג “הנה שבועות הוא יום מתן תורה, ולהגדיל היום ההוא, נמנו הימים מן המועד הראשון אליו, כמי שממתין בו הנאמן שבאוהביו, ושהוא מונה היום וגם השעות, וזו היא סיבת ספירת העומר מיום צאתנו ממצרים עד יום מתן תורה, שהוא היה הכוונה והתכלית ביציאתם”.

ל"ג בעומר

ל"ג בעומר הילולא דרשב"י

ביום י“ח באייר, שלושים ושלושה יום בספירת העומר, אנו חוגגים את ל“ג בעומר, הלא זוהי הילולת רבי שמעון בר יוחאי התנא האלוקי ויום הולדתו של ספר הזוהר הקדוש. ביום זה כל עם ישראל חוגג בזמירות, שירה , ריקודים ובמדורות. (השנה לאור המגבלות בנוגע להתקהלויות, חגיגות ל”ג יהיו במגמה שונה משנים עברו).

לפני 2000 שנה, בתקופה שבין פסח לל”ג בעומר, חיו כ-24 אלף תלמידים של רבי עקיבא, באהבת חינם וערבות הדדית, מעוררת קינאה. אך, מאותו הרגע בו הם לא נהגו בכבוד זה לזה ונתנו לגאווה ולשנאת חינם שבהם לגבור, התלקחה אש של שנאה, אשר הובילה למותם. החל מיום ל”ג בעומר, פסקו למות תלמידיו של רבי עקיבא, ועל כן אנו חוגגים את היציאה מהאבלות לשמחה עצומה.

המדורות שנוהגים להבעיר ביום זה וההתכנסות של כולם מסביב למדורות, מסמלים את האחדות בין בני האדם שגדלה לשלהבת אחת גדולה, היכולה להפיץ את אורה ולהוביל לשינוי והשפעה מבחינה חברתית. באור המדורות יש את הכוח ליצור אהבה וחיבור בין הבריות.

עניינו של יום ל”ג בעומר הוא ממש יום שמחה כשמחת החופה של הרשב”י. ההילולא נעשית לכבוד תורתו של רבי שמעון, שלימד אותה לתלמידיו והיא כתובה בספר הזוהר הקדוש. במשך 13 שנים בהיותו במערה עם בנו רבי אלעזר ומתוך יגיעתם בלימוד, הם זכו לגילוי של כל סודות הבריאה ולאחר יציאתם מן המערה, הרשב”י הקדוש קיבץ תשעה מתלמידיו ובעזרתם כתב את ספר הזוהר הקדוש.

בזכות הרשב”י, החל אור הקודש של סודות התורה, להאיר בכל העולמות ובזכות זה, רבים האנשים הלומדים מתורתו אשר מחיים את נפשם והזוהר הקדוש מאיר את חייהם.

על אף שיום זה הוא יום פטירתו של הרשב”י הקדוש, נהגו להפוך יום זה ליום שמחה מאז ועד היום. רבי שמעון בר יוחאי זכה לקיים בשלמות את הוראת רבו, רבי עקיבא “ואהבת לרעך כמוך” ולהחדירה בלב תלמידיו. 

אומרים ש”צדיקים במותם נקראים חיים”, דווקא הכוח של הצדיק במיתתו הוא יותר גדול לפעול לישועות, לכל מי שזקוק. ביום הקדוש הזה, מתפללים כולם שזכותו של הצדיק תעמוד לכל ישראל. רבים האנשים שראו ישועות בחייהם בזכות התפילות והאור הגדול של הרשב”י ביום ההילולא.

חץ - ממנהגי ל"ג בעומר

מנהגי ל"ג בעומר

  1. חלקה – ביום זה נוהגים לספר את הבנים בהגיעם לגיל 3 ולהשאיר להם את הפאות כדי לחנכם למצוות.
  2. הפסקת מנהגי האבלות – רבים נוהגים לסיים את מנהגי האבלות של ספירת העומר ביום ל”ג בעומר או בצאתו וזאת מהסיבה שביום זה הפסיקו תלמידי רבי עקיבא למות.
  3. חץ וקשת – חץ וקשת היה כלי הנשק בימי בר כוכבא ולפי המסורת בל”ג בעומר חל מפנה מכריע בקרבות נגד הרומאים לטובת בר כוכבא, ומכאן מקורו של המנהג לתת לילדים לשחק בחץ וקשת.
  4. קריאה בספר הזוהר הקדוש – נהוג בל”ג בעומר ללמוד מספר הזוהר.

מדורות – התקהלות סביב המדורות כולם יחדיו, יוצרת אחדות וערבות הדדית בין הבריות. השלהבת הגדולה של המדורות מגרשת את החושך ומפיצה את האור.

קצת סגולות לל”ג בעומר

  1. סגולה עצומה מהחיד”א – להדליק בל”ג בעומר 17 נרות כמניין טוב, מל”ג בעומר ועד שבועות יש 17 ימים טובים , לבקש שימים אלו יהיו רצופי אור.
  2. אומר בעל “השמן ששון”: מי שאומר 7 פעמים את מזמור ס”ז בצורת המנורה, יראה אור גדול בנשמתו.
  3. ח”י רוטל – נוהגים ביום זה לקנות שתיה בסך של 180 ש”ח ולחלק את השתיה במירון, לכל מי שרק רוצה. הרשב”י הקדוש כותב כך בזוהר הקדוש: “וגדולה פרנסה שגורמת להחיות מתים שלא בעונתן, ועל העוזר את ישראל – כאילו עוזר את השכינה”, בזכות המצווה הזו הצדיק עושה עימנו חסד.
  4. זיווג – האדמו”ר מסוכטשוב אומר שזהו יום לבקש בו על זיווג, כתבו על הרשב”י הקדוש “והציל החלוצים”. זהו יום מסוגל לזיווג והקמת בית, בפרט אם מבקשים ליד המדורה. “מדורה” – זהו מקום שדרים בו.

כתוב שהרשב”י התחתן בל”ג בעומר והייתה לו חופה של אש מעל ראשו.

שנזכה כולנו, לקבל מהאור הגדול והקדוש של הצדיק התנא הקדוש והאלוקי
רבי שמעון בר יוחאי!

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3s8qS4F

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

המדריך לפתיחת האביב לכל המשפחה – מיוחד לתקופת המלחמה מבית אילמה

האביב הזה מביא איתו ניחוח חדש, ריחות של בקשת ריפוי והחלמה לגוף ולנפש, ניצנים של התחדשות הכוחות הפנימיים על אף כל האתגרים והחולאים שאולי חווינו עד כה.        ...

קרא עוד »

המדריך הבריא לחורף חזק ושמח לכל המשפחה – מיוחד לתקופת המלחמה מבית אילמה

החורף כבר כאן מזמן ומזג האוויר הקריר משאיר לכולנו הרבה יותר זמן בבית. תוסיפו לזה את תקופת המלחמה, חוסר הוודאות, הדאגות ממה יהיה תקנחו באכילה רגשית ומנחמת- וקיבתלם מתכון לחורף מעניין ומאתגר…        ...

קרא עוד »

5 עצות טובות ופשוטות שיעזרו לכם לחזק את כוחות החיים בתקופת המלחמה

ריכזנו לכם כאן במאמר 5 עצות טובות שיעזרו לכם לחזק את כוחות החיים בתקופת המלחמה:

קרא עוד »

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן