הרעלה עצמית חלק א’ | אסף אלזרע

מה קורה לנו בגוף ? 
כמה מילים על הרעלה עצמית בימים של הרעלה כללית 

אסף אלזרע  ראש מגמת בריאות טבעית

חיי היום יום שלנו מורכבים מסיטואציות שונות. החיים המודרנים גובים מאיתנו מחיר בריאותי – ואי שלווה פנימית. מצב הרוח שלנו משפיע ישירות על המערכת החיסונית ובכלל על הגוף – ממש עד רמת התא! איך?

במאמר זה – נצלול לתוך המערכות בגוף האדם ונבין לעומק כיצד הם עובדות ועד כמה חשוב שניתן את הדעת שלנו לאורח  החיים שאנו בוחרים לעצמנו. מערכת העצבים שלנו, מורכבת משתי מערכות עיקריות מרכזית והיקפית ועוד תת מערכת אחת המערכת האוטונומית. המערכת המרכזית מקשרת בין המח לחוט השדרה ואילו המערכת ההיקפית מקשרת,  בין חוט השדרה לאיברי החישה.

אל המערכת ההיקפית , מתקשרת גם מערכת העצבים האוטונומית, זו מערכת עצבים עצמונית, תת מערכת של ההיקפית שפועלת מחד באופן בלתי רצוני ומאידך באופן רצוני כאחד. מערכת זו , האוטונומית, מחולקת לשתי מערכות עיקריות מערכת העצבים הפאראסימפטטית ומערכת העצבים הסימפטטית.

המערכת הפאראסימפטטית אחראית על התפקוד היומיומי שלנו “בעיתות מרגוע ובזמני שלום”
( השאלה מתי הן עיתות המרגוע… )
בזמן משבר, לחץ, דחק, איום פיזי קיומי / מנטלי על שלומנו ובריאותינו, מי ש”לוקח את המושכות ” זו המערכת הסימפטטית – כשמטרתה אחת: הישרדות! היא מעלה את לחץ הדם “אוצרת נוזלים” או פולטת אותם במהירות (שלשול /בריחת שתן) כדי למקסם תהליכי הגנה : יותר דם מוזרם אל המח, יותר דם מוזרם אל הידיים והרגליים, הלב פועם במהירות רבה יותר והגוף דרוך ומתוח לקראת התמודדות עם הבלתי נודע. הגוף משחרר הורמונים סטרואידיאלים לתוך המערכת על מנת לאפשר לגוף לשמור על רמת מתח רצויה בזמן המשבר.

קורטיזול – המופרש מבלוטת יותרת הכליה מעלה את רמת הזמינות של הסוכר בגוף – לטובת אנרגיה, מעלה לחץ דם 
ומפחית את תגובות מערכת החיסון, כל זאת כדי לאפשר לגוף האדם להתמודד בצורה יעילה יחסית עם מצבי דחק.   

הורמון סטרס נוסף שמופרש גם הוא מיותרת הכליה – אדרנלין שתפקידו בין היתר להעלות את קצב הלב, להאט את פעילות המעיים והעיכול, לדחות את עייפות השרירים ולהרחיב הסימפונות בריאות. נחשו למה? כדי שנוכל לצרוך יותר חמצן. הגוף מתכונן כדי לאפשר לנו להתמודד טוב יותר עם מצב הדחק אליו הגענו.

כל זה נפלא וטוב אם “אריה רודף אחרינו” מאחר וההורמונים האלה ישתחררו ויופרשו החוצה למחזור הדם על מנת שנגיב – נברח מהאריה. לאחר זמן מה הגוף יחזור לפעולה פארסימפטטית והשלום והשלווה יחזרו לשרור בבית הפנימי.

מתי מתחילה הבעיה?

הבעיה מתחילה, כאשר האריה נמצא בראש שלנו והוא שם כדי להישאר הוא לא אמיתי אבל הוא קיים ומוחשי, הפחד / הלחץ / המתח מפני הבעל או האשה / הבוס בעבודה / ההתמודדויות מול הילדים / החשש הקיומי / הקורונה (האיום התורן), או כל “אריה” אחר שרודף אחרינו אבל הוא לא באמת נמצא שם. האריה, הוא רק בראש שלנו..

מה קורה במצב כזה?

או אז…, ההורומנים מופרשים אל מחזור הדם, בצורה תמידית, לא מתפרקים החוצה בשום צורה שהיא, אלא נאגרים ברקמות הרכות (שרירים וכבד) בדיוק כמו סוכר עודף.

העניין הוא שאלו, מאחר והם לא התפרקו, ישפיעו על רמת “הרעילות בדם שלנו” על ידי כך שישנו את הרכב הדם שלנו ויהפכו אותו בשפת הבריאות הטבעית ליותר רעיל.

מה פירוש דם רעיל? איך הדם יכול להיות רעיל?

רמת החומציות בדם שלנו קבועה והמנעד בה מאוד עדין בין 7.34-7.45,
זו רמת החומציות התקינה של כל אדם (רמה בסיסית למדי),
ובכל זאת, כאשר הנטיה יותר לכיוון הנמוך , (7.34) .
רמת החמצון בדם יורדת, התאים כתגובה מעבים את הדופן שלהם
 כך שיותר קשה לפלוט חומרי פסולת החוצה כמו גם לקלוט חומרי הזנה,
 החיידקים משגשגים בסביבה האנאירובית -והנה לנו רעילות.

ואיך כל זה קשור למערכת העצבים שלנו?

אותם הורמני סטרס שלא השתחררו ונשארו אגורים הם אלו בדיוק שגורמים לירידה ברמת החומציות בדם ולכל הרעלת הזו להתחיל ולנוע לנו בגוף.  

ג’ון טילדן מחלוצי ההגיינה הטבעית כותב בספרו “הרעלה עצמית” את הדברים הבאים :

” בתהליך בניית הרקמות / המטבוליזם / יש בניה של תאים -אנבוליזם והרס של תאים – קטבוליזם.

הרקמה המפורקת רעילה , במצב בריאות תקין, כאשר האנרגיה העצבית נורמאלית = היא מופרשת מן הדם במהירות שבה נוצרת. 

כאשר האנרגיה העצבית נחלשת מסיבה כלשהי, גופנית / נפשית או בגלל הרגלים מזיקים- הגוף נחלש.

כאשר הגוף נחלש, ההפרשה נעצרת וגורמת לעצירה של רעלים בתוך הדם וברקמות.

מצב זה קרוי רעלת 

אחרי התבססות של רעלן בגוף פעם אחת ממשיכה להתפתח הרעילות עד שהאנרגיה העצבית משוקמת.

המחלות – הן מאמצי הטבע להפריש רעלים מן הגוף. תגובות כאלה (הכוונה מחלות א.א) של מחלה הן משברים של רעלת”

טילדן מוסיף ונותן תרשים נפלא כיצד רעילות מתפתחת בגוף ומובילה למצב של חולי או החלשת המערכת החיסונית. דבר שמוביל לתסימני חולי, כאב ונסיון של הגוף להפריש את אותו רעלן החוצה.

מי מאיתנו יכול לומר שהוא לא נמצא במתח, בפרט בימים אלו כאשר כל הסדר יום שלנו משתבש והימיומיום מתהפך. סדר הוא מילת מפתח לחיים מתוקנים ובריאים. בימים אלו שהדבר הוודאי ביותר הוא חוסר הוודאות, וחוסר הסדר שהתנחל לנו בכל פינה, עלינו לחפש את היתרונות, לראות ולהעמיק באמת את המקום הפנימי שלנו ולברר איך אנחנו מגיבים לשינויים. זו הזדמנות מצוינת לעבודה פנימית וחיצונית, זמן של גדילה ובחירה בהרגלי חיים נכונים.

דבר ראשון – לשחרר קצת את המתח, בפשטות – להפעיל את הגוף.
לדוגמא: לצאת להליכה אם אפשר, לעשות סיבוב ריצה של 20 דקות
או לקפוץ בחבל 5 דקות – 100 קפיצות או יותר ליום.
תרגילים נפלאים שמטרתם לסייע בשחרור של אותם הורמוני סטרס.

רעילות בגוף היא בסה”כ מצע. 

  • מצע “לדגירתם ושגשוגם” של בקטריות וחיידקים שמטרתם בסה”כ לפנות אותם. 
  • מצע להחלשת המערכת החיסונית שלא יודעת להתמודד עם טפילים /וירוסים.  
  • מצע לשגשוג פטריות בגוף, שגם הן בדיוק כמו חיידקים ווירוסים שייכים למשפחת המפרקים בטבע .
לתת לגוף לבחור בחיים! בהרגלי חיים שמעודדים הפרשת פסולת במקום אגירתה.

איך עושים את זה? על זה נרחיב במאמר הבא

סגירת תפריט
דילוג לתוכן