פעילות גופנית לחיים בריאים

תנועה זה חיים, כל דבר בטבע נברא להתנועע מלבד הדוממים, כל דבר חי ואפילו צומח יש בו תנועה, לכן בלי תנועה אין חיים. היסוד של החיים זה שינוי, זרימה, שינוי ואיזון .
הרמב”ם בהלכות דעות, פרק ד’, אמר: “וכל מי שהוא יושב לבטח ואינו מתעמל, אפילו אכל מאכלות טובים ושמר על עצמו על פי הרפואה , כל ימיו היו מכאובים וכוחו תשש”.
אי אפשר לקיים חיים בריאים ותקינים מבלי לשלב פעילות גופנית ותנועה, פעילות גופנית מתקנת ומפעילה את כל חלקי הגוף.

מה התרומה של פעילות גופנית לבריאות שלנו?

לפעילות גופנית יתרונות רבים על הבריאות שלנו, חשוב לבצע פעילות גופנית מתונה ולא קשה מידי שתיקח את כל האנרגיה והכוחות, אלא לבחור פעילות גופנית כזו שתפעיל את רוב חלקי הגוף בצורה מתונה אך מאוד חשוב להקפיד כל יום להיות בתנועה.
פעילות גופנית יעילה היא זו שגורמת לפעילות לב ריאה ולנשימות עמוקות ובזכות זה יש חמצון יותר גדול של חומרי מזון וחומרי פסולת בגוף ופינוי רעלים מהגוף.
יתרון עיקרי של פעילות גופנית זה שהיא מעוררת את זרימת הדם וכל גוף שיש בו משקעים אז יש בו נוזלים וליחות ואם אין תנועה אז זה שוקע ויוצר חסימות, התנועה מרחיבה את כלי הדם והריאות ושומרת על כלי דם גמישים.
כשאין זרימת דם תקינה אז אחד הביטויים זה עייפות, כי כשהדם לא מגיע בצורה תקינה לשאר חלקי הגוף אז לא מגיע חמצן ולא מגיעים חומרי מזון לתאים וחשים עייפות ולחץ הדם עלול לעלות.
יתרונות נוספים של פעילות גופנית זה ריכוך הרקמות, ריכוך השרירים, גידים ורצועות והרפיית מתחים, הנעה של מערכת העיכול ובכך זה יעיל לעצירות, לסוכרת, חיזוק מערכת שלד – שריר, הורדה ושמירת משקל בשילוב עם תזונה נכונה, איזון ברמות הכולסטרול והשומנים בדם, תפקוד יעיל מערכת הלב, הדם והריאות, שיפור באיכות השינה, שיפור יכולת הריכוז, הביטחון ודימוי עצמי חיובי ועוד…יש המון סיבות טובות למה כדאי לנו לשלב פעילות גופנית בחיי היומיום שלנו.

מהם הכללים לפעילות גופנית נכונה?

• חשוב להתחיל את התנועה בקלות, להגביר את המאמץ ולסיים ברכות ולא להתחיל בבת אחת במאמץ מוגבר.
• חשוב תמיד להקדים בתרגילי מתיחה וחימום של האיברים ואז לעבור לפעילות אירובית של סיבולת לב ריאה ולסיים שוב במתיחות, הסדר הזה יותר הרפיה, מתיחה ושוב הרפיה ולא מעמיס על האיברים.
• פעילות גופנית או תנועה שיוצרת כאב או אי נוחות להפסיק אותה מיד ולהקשיב לגוף, חשוב שהתנועה תהיה בצורה הדרגתית וכל יום להוסיף עוד קצת מאמץ ולא בבת אחת להעמיס על הגוף.
• להפסיק את הפעילות הגופנית כשמתעייפים, כלומר: אם רציתם לעשות הליכה של חצי שעה ולאחר עשר דקות של הליכה אתם חשים עייפות אז תעצרו ותקשיבו ליכולות שלכם, אתם צריכים להנות ולא לסבול.
• מומלץ לבצע פעילות גופנית באויר הצח והפתוח.
• חשוב לבצע פעילות גופנית על קיבה ריקה, או לפני ארוחה או כשעתיים – שלוש לאחר הארוחה, אם מבצעים פעילות גופנית על קיבה מלאה אז הדם נלקח מהקיבה ויורד לרגליים והאוכל לא יתעכל כראוי, מה שגם שזה מכביד מאוד על הגוף.
• רצוי לא לבצע פעילות גופנית בזמן של חום כבד אלא מומלץ או בבוקר מוקדם או בשעות הערב.
• מומלץ לבצע פעילות גופנית שאוהבים, כי כל דבר שאנחנו אוהבים יהיה לנו יותר קל להתמיד בו.

מהי הפעילות הגופנית המומלצת?

• הפעילות הגופנית המומלצת ביותר היא עבודת אדמה, מי שיש לו גינה בבית, עבודת אדמה מפעילה את כל איברי הגוף וגם מעניקה סיפוק.
• משחקי כדור, הרמב”ם אמר שחשוב שאדם יתעמל בדברים שמשעשעים את הנפש שלו ושיוצרים לו סיפוק והנאה, גם המשחקי כדור יש תנועה לכל איברי הגוף.
• הליכה מהירה אך לא מידי במשך חצי שעה, כזו שגורמת לנשימה עמוקה והזעה קלה מומלץ לבצע הליכה על דשא או חול ואם הולכים על מדרכה אז חשוב להקפיד על נעליים טובות כדי שלא ייגרם נזק לגב, בהליכה מתחילים כמו צב וחוזרים כמו צבי כי זה נותן המון אנרגיה וחיות.
• תרגילי מתיחה – חשוב לשלב תרגילי מתיחה לפני ואחרי פעילות אירובית, כזו שתפעיל את רוב המפרקים בגוף, לבצע תנועות איטיות בכל חלקי הגוף: תרגילי חימום שמשלבים קפיצות ומתיחות, תרגילי צוואר, תרגילי פיתול, מפרקי הידיים וכפות הידיים, מפרקי רגליים וברכיים.
לפעמים קשה לאנשים להתחיל ולהתמיד עם פעיות גופנית אך התרומה של התנועה לחיי היומיומיים שלנו היא כל כך משמעותית ומתגמלת, אולי ההתחלה וההתרגלות היא לא פשוטה אך אחרי שבועיים כבר לא תוכלו בלי זה.

הנה 3 דרכים לקבל סיוע מאילמה:
לפרטים אודות סדנת ניקוי רעלים גוף-נפש לחצו כאן>>

לתיאום תור לייעוץ אישי באחת הקליניקות של אילמה הפזורות ברחבי הארץ לחצו כאן>>

לפרטים אודות תכנית הלימודים לרפואה טבעית לחצו כאן>>

*המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית. המידע מוצג במטרה לשפר את איכות החיים באמצעות שינוי הרגלי תזונה, לתזונה טבעית ונכונה.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן