הרעלה רגשית - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

הרעלה רגשית עלולה לגרום לחולי פיזי

כשם שיש מושג שנקרא: הרעלה פיסית כך גם יש מושג שנקרא: הרעלה רגשית והחוק הוא זהה לשניהם, המערכת העצבית של האדם מושפעת מאוד ממצב הרגשות שלו.

לפי גישת הבריאות הטבעית כאשר ישנה תקיעות רגשית או רגשות שאינם מאוזנים, זה גורם לפגיעה במערכת העצבית ואז חיותו של האדם יורדת ובכך יכולת הגוף להפריש את הפסולת נפגעת וזה יוצר את המצע לחולי.

הרעלה היא אם כל המחלות, שורשן יכול לנבוע ממתח, חולשה או התשה, צירופי מזון לא נכונים, התמכרויות, רגשות הרסניים, אכילת יתר ועוד…זה גורם לרעלת שבסופו של דבר יוצרת את המחלה. אנרגיה עצבית זה אחד משלושת הגורמים של בריאות ומחלה. כל תא בגוף תפקידו בין היתר לפנות את הרעלים, על מנת לבצע את הפעולה של ניקוי הרעלים, זה דורש מהגוף אנרגיה וכאשר האנרגיה העצבית נמוכה אז מתחילים שיבושים ברמת התא.

ללא אנרגיה עצבית, תפקודי האיברים השונים של הגוף אינם יכולים להתבצע, הרקמה המפורקת חייבת להיות מופרשת מהדם באותה מהירות בה היא נוצרת, אחרת היא מצטברת ומכיוון שהיא רעילה, זה יכול ליצור רעילות בכל הגוף וזה אחד המקורות לחולשה.

“הפרשת חומרי הפסולת של בניית הרקמות חיונית כמו תהליך הבנייה עצמו. היות ששני התפקודים החשובים האלה תלויים זה בזה, ושניהם תלויים בכמות הולמת של אנרגיה עצבית כדי לבצע את עבודתם, מוטל על כל אדם הרוצה ליהנות מן החיים ומן הבריאות במלואם, להבין באיזה אופן הוא יכול לחסוך בשימוש באנרגיה העצבית וללמוד איך לחיות בתבונה ובזהירות, וכך ליהנות מיעילות נפשית וגופנית גדולה מאוד, וגם מתוחלת חיים ארוכה.” (גו’ן טילדן, הרעלה עצמית).

ישנן דרכים רבות לניצול האנרגיה העצבית שלנו אך שאיפתנו צריכה להיות כזו שנחסוך את כל האנרגיה העצבית האפשרית על מנת שנהיה בריאים.

הדרכים לחיזוק האנרגיה העצבית:

  1. מנוחת הגוף: הרמב”ם אמר שאדם צריך לישון 8 שעות ביממה, שהיממה תהיה בחלוקה של: שליש עבודה, שליש מנוחה ושליש לימוד (רוחניות). השינה היא מאוד חשובה וקריטית לתהליכי ריפוי של הגוף והיא מחדשת את מערכת העצבים ומנקה אותה. אין ריפוי ללא מנוחה, הכי מומלץ זה ללכת לישון מוקדם עם השקיעה ולקום מוקדם עם הזריחה.
  2. מנוחת הנפש: אחת הדרכים לתת לנפש שלנו מנוחה, זה לא לבצע 2 פעולות במקביל, כשאתם אוכלים – תאכלו, כשאתם מנקים – תנקו וכו’…היו ממוקדים בכל פעולה שאתם עושים מבלי לבצע כמה פעולות בו זמנית. דבר נוסף, ההתעסקות עם המכשירים הניידים לוקחת המון אנרגיה עצבית מהאדם ובכלל כל מיני גירויים למינהם מדלדלים את האנרגיה. חשוב גם שלא יהיו בעיות לא פתורות, לא להשאיר דברים פתוחים כי זה גם יוצר עומס על מערכת העצבים ומתיחות רבה.
  3. רגשות חיוביים: רגשות שליליים, חוסר סיפוק ורגשות מוגזמים הם חוסמים את האנרגיה העצבית וזה גורם לחולי. דאגה, פחד, צער, כעס, תשוקה, מצבי רוח משתנים, שמחת יתר, דיכאון, חוסר סיפוק, אנוכיות, רכילות, צרות עין, גאווה, רחמים עצמיים, שקר, כל אלו ועוד שותפים להחלשת האנרגיה העצבית, לכן חשוב לעשות עבודה פנימית על שינוי המחשבות אשר יוצרים לנו את אותו רגש שלילי, עיקר האנרגיה והחיות של האדם באה מהשכל והמצב האנרגטי של האדם יכול להשתנות כאשר התפיסה השכלית שלו משתנה, חשוב להתרכז בטוב ולחבק את המציאות. האדם יכול על ידי בחירה להפוך כל מצב למצב טוב.

רגש מוגדר כ”מצב נפשי שעולה באופן ספונטני, לא מודע ומלווה לעיתים קרובות על ידי שינויים פיסיולוגיים”. הרגשות שלנו חיים ופועמים בתוך הגוף: במישור החיצוני ביותר והינו גם המישור הגלוי ביותר, הרגש מתבטא בשמחה, רעידות, בכי וכו’…, ברובד עמוק יותר הוא מתבטא בשרירים, קצב הנשימה וזרימת הדם, ברובד עוד יותר עמוק זה משפיע על ההורמונים וחומרים כימיים שזורמים בדם ובתאים וברובד העמוק ביותר זה מקבל ביטוי ברמת התא.

חשוב לאתר את הסיבות הרגשיות שהובילו לחולי פיסי, בגישת הבריאות הטבעית אנחנו מסירים את הסיבה על מנת שנוכל להגיע לריפוי וברובד הרגשי: עלינו להסיר את הרגש השלילי ולהחליפו ברגש חיובי. תפיסת העולם שלנו והאופן בו אנחנו מסתכלים על החיים הם אלו שיקבעו את התגובה הרגשית שלנו, כך שהעבודה השורשית שלנו היא בלשנות את התפיסת עולם השגויה שאנחנו הולכים איתה לכל מקום.

הנרי לינדלר בספרו ריפוי טבעי משווה את רפרטואר הרגשות של הנפש לתווים מוסיקליים. כל תו מבטא תדר מסוים, כך כל רגש בגוף מבטא תדר מסוים שהנפש מנגנת. תדרים נמוכים מיוחסים לדיכאון, עצבות וכו’ ותדרים גבוהים מיוחסים להתרגשות, התלהבות, אהבה. כל תנודה ברובד אחד תמיד תבוא לידי ביטוי ברובד אחר. כך גם כאב פיסי יבוא בשלב מסוים לידי ביטוי במועקה פיסית וכן להפך, רגש שהנפש חווה יבוא לידי ביטוי בהרגשה פיסית והנרי לינדר מכנה זאת: “התמרה”.

סקירת רגשות עיקריים שיוצרים הרעלה רגשית:

  1. צער: כשיש לאדם צער, זה גורם לחולשה רבה, אנשים חלשים ייחלשו על ידי צער.
  2. אנוכיות: אדם אנוכי דואג לעצמו וזה מביא על האדם חולשה ורעלת, האדם צריך לצאת מעצמו על מנת לאהוב מישהו אחר, צריך לפתח כוח של אהבה על ידי זה שחושבים על הזולת ולא על עצמנו: “ואהבת לרעך כמוך”.
  3. שנאה: רגש של שנאה גורם לתאים להיות חולים וזה מוביל להרבה מחלות, כי שורש השנאה הוא בלב והלב מזין את כל המערכות. שנאה מחלישה את האדם.
  4. דיכאון: דיכאון זה כאשר האדם חש רגשות שליליים כלפי עצמו או כלפי הסביבה שלו, הדיכאון זהו מנגנון הגנה על מנת לא לאבד את שארית האנרגיה.
  5. עצבות: עצבות זוהי נסיגה תגובתית, מצב בו אין לאדם כוחות לכלום וזה יוצר חולשה פיסית.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3MYafRk

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

 

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן