המדריך השלם לנשימה מודעת: איך לנקות רעלים בעזרת נשימה

היום כבר ברור לכולם, שתזונה נכונה, התעמלות, שינה מספקת ונפש מאוזנת, הם דברים הכרחיים לשמירה על בריאות טובה.
במאמר זה, נשתף אתכם במידע, בנוגע לפעולה מאד קלה ופשוטה, שלרוב נשכחת במסגרת השיח של “אורח חיים בריא”. פעולה שממילא אנו מבצעים בכל יום: נשימה.


אז מה העניין? העניין הוא להוסיף לפעולה זו מודעות.

מה ייצא לנו מלהיות מודעים לנשימה?
ניקוי הרבה יותר אפקטיבי של רעלים מהגוף, שבתורו יוביל לבריאות טובה ושלמה. כי גוף נקי מרעלים לא חולה – זו אחת האמיתות הבסיסיות של הרפואה הטבעית.

תראו, ללא מזון אפשר להתקיים מספר שבועות, ללא מים אפשר להתקיים מספר ימים, אולם ללא חמצן אי אפשר להתקיים יותר ממספר דקות מועטות.

המסקנה: חמצן הוא המצרך ההכרחי ביותר לחיים. ולכן, נשימה נכונה ומודעת, היא פעולה חשובה מאוד מבחינה בריאותית. מי שרוצה לשפר את איכות חייו ואת בריאות הגוף והנפש, עליו לתת דגש גם לנשימה.

החדשות הטובות הם שזה קל להפליא!  כפי שנפרט במאמר זה.

מהי נשימה מודעת?

רוב הזמן, נשימה היא פעולה בלתי רצונית, אנחנו נושמים בלי שאנו מודעים לכך .
גם כשאנחנו ישנים, אנחנו ממשיכים לנשום בצורה בלתי רצונית וטוב שכך..

אולי תופתעו לגלות שנשימה יכולה, וצריכה להיות גם פעולה רצונית. כשאנחנו מודעים לנשימה שלנו, אנחנו יכולים לשלוט בה ולשפר אותה.

מדוע לא לתת לאוטומט הגופני לפעול את פעולתו ולהמשיך לנשום כרגיל? בגלל הסטטיסטיקה העגומה.

מחקרים מראים שרוב האנשים מנצלים רק 1/3 מנפח הריאות שלהם. מרבית בני האדם פשוט אינם נושמים מספיק! נשימה שאינה עמוקה מספיק נקראת “נשימה שטחית”.

4 הגורמים העיקריים ל”נשימה שטחית”:

  • תחושות של מתח, לחץ ודאגה
  • עודף משקל
  • אכילה לא בריאה
  • חרדות וטראומות

התוצאה של נשימה שטחית היא חוסר כרוני בחמצן.

מהם התסמינים של חוסר חמצן?


התסמינים הם רבים ורוב הפעמים שנרגיש אותם, אנחנו לא נדע שזה נובע מנשימה לא נכונה.

חוסר חמצן יכול להתבטא בעייפות, חוסר ריכוז, עצבנות, מתח נפשי ואפילו חרדה, והרגשה כללית של חוסר חיות והעדר אנרגיה.

איך נשימה לא נכונה פוגעת בבריאות?

חמצן הוא ה”מזון” העיקרי שמחייה אותנו. הגוף שלנו זקוק וצורך חמצן כל הזמן, לכל הפעולות שלו! (כמובן שגם תהליך פינוי הרעלים מהגוף, צורך חמצן).
רוב האנשים מבינים, שאם לא שותים מספיק מים, יופיעו תסמיני חולי, כמו כאבי ראש, חולשה וכדומה.

אותו הדבר הוא לגבי חמצן – כאשר לא נכניס מספיק חמצן לגוף, נרגיש לא טוב.
למי שחסר חמצן, כל פעולות גופו נפגעות, ברמה כזו או אחרת. כיום, אנשים רבים חיים כשהם למעשה סובלים מחוסר חמצן כרוני, מבלי שידעו שזהו מצבם.

לכן, מי שרוצה לשפר את איכות חייו ואת בריאותו, עליו ללמוד לנשום נכון .


איך נשימה מודעת מנקה את הגוף מרעלים?

כל פעולה שאחד מן האיברים בגוף מבצע דורשת חמצן. ולכן, כאשר אנו סובלים מחוסר חמצן, כל פעולות הגוף נפגעות כתוצאה מכך.

אחת הפעולות שהגוף עושה 24/7 היא הפרשת פסולת ורעלים החוצה. הגוף מפנה פסולת דרך העור, דרך השתן והצואה וגם דרך מערכת הנשימה. משמעות הדבר היא, שכאשר אנו סובלים מחוסר חמצן, היכולת של הגוף לפנות רעלים נפגעת גם היא.

 בשורה תחתונה, כאשר אנו נושמים בצורה נכונה ומודעת, אנו מכניסים יותר חמצן לגוף ופולטים החוצה יותר פחמן דו חמצני, כלומר, אנחנו פולטים יותר פסולת ורעלים. נשימה נכונה הופכת אותנו לבריאים וחיוניים הרבה יותר.

 מתנה: המדריך השלם לניקוי רעלים טבעי כולל 10 הרגלים נכונים לאכילה בריאה. לחצו כאן להורדת המדריך בחינם>>

טיפולי חמצן ברפואה המודרנית

כיום יש תחום חדש יחסית ברפואה שנקרא – רפואה היפרברית. מדובר בטיפול במחלות שונות באמצעות חמצן – שימוש בחמצן כתרופה.
הטיפול נעשה בתאי לחץ. המטופל יושב בתוך חדר ולתוך החדר מוזרמת כמות מוגברת ודחוסה של חמצן. בתהליך זה, המטופל מקבל כמות גדולה של חמצן לתאי הגוף והתוצאות מרשימות.

מעבר לזה שהחמצן מזרז תהליכי ריפוי של הגוף, כמו סגירת פצעים פתוחים ואיחוי שברים,

מדענים גילו שהטיפול בחמצן מחזיר לתפקוד חלקים שלא תפקדו במוח במשך שנים! החמצן ממש מחדש תאים ורקמות במוח, מחזיר אותם לחיים.

גם ללא תאי לחץ, יש באפשרותנו לנצל את החמצן שאנו נושמים, על מנת לשפר את בריאותנו ואיכות חיינו וזאת, על ידי נשימה נכונה ומודעת.

6 כללים לנשימה נכונה:

  1. השאיפה (הכנסת האוויר) – צריכה להתבצע דרך האף, משך השאיפה 4 שניות.
  2. החזקת האוויר בריאות למשך 2-3 שניות.
  3. 3. הנשיפה (הוצאת האוויר) – יכולה להתבצע או דרך האף או דרך הפה , משך הנשיפה 4 שניות.
  4. החזקה ללא אוויר למשך 2 שניות.
  5. הנשימה צריכה להיות קלה ולא מאומצת.
  6. הנשימה צריכה להיות עמוקה לכיוון הבטן, בשאיפה הבטן והסרעפת צריכים לצאת החוצה, ובנשיפה, להיכנס פנימה.


3 עובדות שחשוב לדעת על נשימה בריאה:

  1. נשימה דרך האף מסננת את האוויר באמצעות השערות הקטנות שבנחיריים. לכן, חשוב מאד שהשאיפה תהיה דרך האף.
  2. נשימה עמוקה מאפשרת הרפיה של השרירים ושל מערכת העצבים.
  3. נשיפה ארוכה מאפשרת הוצאה טובה של פחמן דו חמצני(רעיל) החוצה מהגוף (לכן נשימה נכונה מסייעת ישירות בפינוי פסולת מהגוף)

מי שיתחיל לתרגל נשימה עמוקה מיד ירגיש יותר רוגע חיות ואנרגיה. ואין יותר פשוט מלנשום.

הנה 3 דרכים לקבל סיוע מאילמה:

לפרטים אודות סדנת ניקוי רעלים גוף-נפש לחצו כאן>>
לתיאום תור לייעוץ אישי באחת הקליניקות של אילמה הפזורות ברחבי הארץ לחצו כאן>>
לפרטים אודות תכנית הלימודים לרפואה טבעית לחצו כאן>>

*המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית. המידע מוצג במטרה לשפר את איכות החיים באמצעות שינוי הרגלי תזונה, לתזונה טבעית ונכונה.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן