5 עובדות על חלב שאתם חייבים לדעת - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

יש הרבה סברות, דעות ומיתוסים לגבי חלב, אבל מעט מאד אנשים מכירים את העובדות לגבי חלב.

האם הוא בריא לנו ?

האם הוא הכרחי לבניית עצמות ?

האם הוא המקור העיקרי לסידן ?

ישנן שאלות רבות ושונות לגבי החלב, ללא תשובות חד משמעיות. ישנם מחקרים מסוימים שיגידו דבר אחד ומחקרים אחרים שיגידו בדיוק את הדבר ההפוך (תמיד כדאי לבדוק מי ממן את המחקר)…

אז איך נדע מה נכון ?

במאמר זה אנו רוצים להציג מספר נקודות למחשבה, שאולי יעשו קצת סדר בבלאגן ויעזרו לכם להגיע למסקנות נכונות לגבי צריכת חלב ומוצריו.

תפקיד החלב בטבע

קודם כל, מהו חלב?

חלב הוא נוזל הנוצר בבלוטת החלב של נקבות היונקים במהלך הריון ולאחריו. החלב משמש כמקור תזונה בלעדי לצאצאי היונקים, כולל צאצאי האדם, בתקופת ינקותם. החלב עשיר בחומריי תזונה ( נוטריינטים), החיוניים להתפתחות הוולד בגיל הינקות. למעשה, החלב הוא המזון היחיד שמותאם וראוי ליונקים בתקופת ינקותם. לאחר גיל הינקות, כל היונקים, ללא יוצא מן הכלל, מפסיקים לצרוך חלב ולעולם לא יצרכו עוד חלב. לדוגמא: עגל שמגיע לגודל מסוים, מפסיק לינוק חלב.

צאצא האדם, גם הוא יונק חלב אם עד גיל מסוים. ההבדל הוא, שבן האדם, הנו היונק היחיד שממשיך לצרוך חלב, לאחר שהסתיימה תקופת ינקותו. לא רק זה, אנחנו ממשיכים לצרוך חלב פרה, אשר מיועד לגידול העגל! לכן, חלב זה אינו מותאם למערכת גוף האדם. מסיבה זו, חלב הפרה גורם לשלל בעיות בריאותיות. תחשבו על כך, שההורמונים בחלב הפרה, נועדו, למעשה, להזין ולגדל עגל.

פרדוקס הסידן

אחת הטענות שבאמצעותן החברות המייצרות חלב מעודדות אותנו לצרוך חלב, היא הטענה שחלב הוא מקור עיקרי לסידן. אכן, בחלב יש כמות גדולה של סידן. אולם, לצד זאת, יש בחלב הפרה כמות גדולה מאד  של זרחן, אשר מפריע לספיגה של הסידן.

מעבר לכך, החלב יוצר תגובה מאד חומצית בגוף, אותה הגוף צריך לנטרל. תהליך נטרול החומציות נעשה ע”י שימוש ביסוד בסיסי והרבה פעמים, לצורך תהליך זה, הגוף משתמש בסידן מהעצמות, כך שלמעשה, צריכת מוצרי החלב יכולה לגרום לבריחת סידן והידלדלות העצם. הפרדוקס שגילו, המעיד על התהליך המתואר, הוא, שבמדינות שבהן צורכים הכי הרבה מוצרי חלב, יש הכי הרבה חולי אוסטופורוזיס (הידלדלות העצם). מעבר לכך, לא הוכח מעולם שחלב עוזר לבניית עצמות.

כמו כן חשוב לדעת, שחלב אינו  המקור היחיד לסידן. יש שפע של סידן זמין ואיכותי במוצרים מן הצומח, כגון: שומשום, טחינה, תרד, ברוקולי, פשתן, עדשים, חומוס ועוד הרבה מוצרים מן הצומח, רק צריך לחקור קצת בגוגל ואני בטוח שתמצאו עוד הרבה מקורות לסידן מן הצומח.

 הורמון ה – IGF 1

חלב, בפרט, ומזון מן החי, בכלל, מעלים את רמת ההורמון שנקרא. IGF 1 –  ממחקרים שערכו עולה כי הורמון זה, מעודד גדילת תאים סרטניים בגוף. במחקר האחיות של הרווארד, מחקר תזונה שערכו משך 30 שנה, גילו כי מי שצורך מוצרי חלב, מגיר הסיכון ללקות בסרטן הערמונית וסרטן השד.

 איכות החלב

כיום איכות החלב מאוד ירודה. התנאים שבהם מוחזקים בעליי החיים מאד ירודים.

הפרות הפכו לקו ייצור של חלב, תהליך שכרוך בסבל נוראי לפרה. חלב שפרה אמורה לייצר בטבע במהלך שנה, היא מייצרת בשבוע. חשוב לציין כי על מנת לייצר את הכמויות הנדרשות של חלב לצריכה, נותנים לפרות הורמונים, בכדי שייצרו יותר חלב.

מי שביקר ברפת לאחרונה, נוכח לראות שהפרות אינן שוכבות על כרי דשא, אלא על הצואה של עצמן. כתוצאה מתנאים אלה ומחליבת יתר, העטינים שלהן מודלקים ומזוהמים והן מקבלות כמויות אדירות של אנטיביוטיקה.

ההורמונים והאנטיביוטיקה שהפרות מקבלות, עוברים לחלב שאנחנו שותים, יחד עם מיליוני תאי מוגלה מהדלקת.

אין ספק שבריא זה לא נשמע……

אי סבילות ללקטוז:

אי סבילות ללקטוז, היא חוסר יכולת לעכל את סוכר החלב לקטוז, אחרי גיל הגמילה וזאת, בשל ירידה ברמת האנזים  לקטאז, שמתחילה אחרי גיל הגמילה.

75% אחוז מהאוכלוסייה אינם יכולים לעכל חלב בצורה טובה. לאחר גיל הינקות, רוב בני האדם מפסיקים לייצר את האנזים לקטאז, שתפקידו לעכל את סוכר החלב. הפסקת ייצור אנזים זה הינה, משום שאין לנו בו צורך יותר, כי אין לנו צורך בחלב.

לפיכך, אחוז ניכר של אנשים סובלים מבעיות במערכת העיכול, בגלל שהם צורכים מוצרי חלב, שהגוף פשוט אינו יכול לעכל.

לסיכום:

חלב הינו נוזל שנועד לגדל יונק בתקופת ינקותו. האדם הוא היונק היחיד שממשיך לצרוך חלב של יונק אחר(פרה או עז), לאחר גיל הינקות!

חלב הוא ממש לא המקור היחידי לסידן. יתרה מזאת, הוא עלול לגרום למחסור בסידן, בשל ריבוי הזרחן שבו והחומציות הגבוה שבו.

הוכח במחקרים כי ההורמון IGF  1 מעודד גידול של תאים סרטניי.

איכות החלב הינה ירודה, בשל התנאים הקשים שבהם מגדלים את הפרות.

75% מהאוכלוסייה אינם יכולים לעכל חלב בצורה טובה.

מכל מה שתואר במאמר זה, אני מאמין שכל אחד יכול להסיק את המסקנות שלו לגביי צריכת חלב ומוצריו.

אני כמטפל ברפואה טבעית, שמעביר אנשים תהליכים של סיגול אורח חיים בריא יותר, אחד הדברים הראשונים שחשוב לי לייעץ להם לעשות הוא, להפסיק את צריכת מוצרי חלב. מכל האמור לעיל, אני בטוח שאתם מבינים למה.

בריאות טובה וטבעית.

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://elima.org.il/lp/

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן