התחדשות – הקשר בין ניקיון פסח לניקוי הגוף - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

חג הפסח - תקופת ההתחדשות של הטבע והגוף

שמחה רבה, שמחה רבה, אביב הגיע פסח בא!

האביב הגיע, חג הפסח מתקרב ואתו, עת רצון לניקיון ולהתחדשות, ליציאה מעבדות לחרות .

כמו שהטבע מתחדש ופורח בעת זו, כך גם נפש האדם, מסוגלת בזמן הזה, לפריחה מחודשת, להתחלות חדשות, לביעור החמץ הפנימי ויציאה לחרות.

בשבועות האחרונים כולנו עסוקים בהכנות לפסח. עיקר ההכנה הוא, הניקיון. אנחנו מנקים ומקרצפים,

כל פינה בבית, מנקים את כל החמץ, מקומות נידחים שלא רואים אור כל השנה, לפתע נחשפים וגם אותם מנקים.

הניקיון הוא המפתח להתחדשות וההתחדשות היא עצם החיים, בגוף ובנפש.

אך אי אפשר להתחדש, כל עוד כל הפסולת הישנה אגורה בגופנו ובנפשנו.

לכן, חייבים, קודם כל, לנקות ולהיפטר מהפסולת, על מנת לאפשר את ההתחדשות.

התחדשות הגוף

כמו הטבע, כך גם הגוף שלנו פועל. גוף האדם מתחדש כל הזמן. בכל רגע, תאים חדשים מחליפים תאים ישנים.

הגוף מפרק ומפנה את התאים הישנים, שסיימו את תפקידם ומחליפם בתאים חדשים ורעננים.

הגוף קודם מנקה ואז מחדש. זהו פלא שקורה כל הזמן (כמו שאמרנו, ההתחדשות היא החיים עצמם).

כמו שהבית שלנו צובר לכלוך ואבק, כך גם הגוף שלנו צובר פסולת ורעלים (האמת, אחוז ניכר מהאבק שנמצא בבית שלנו, אלה הם תאי עור ישנים שלנו – נקודה למחשבה – כשאנחנו מנקים את הבית אנחנו בעצם מנקים חלקים מעצמנו…..).

וכפי שאנחנו לומדים בבריאות הטבעית, ששורש כל המחלות הינו הצטברות של פסולת ורעלים בגוף והריפוי היחידי הוא, הניקוי של אותם רעלים ופסולת מהגוף.

הגוף (למזלנו הגדול), תמיד נמצא בתהליכים של ניקוי והתחדשות. הגוף, בחוכמתו הרבה, כל הזמן פולט רעלים, דרך העור, דרך מערכת השתן, דרך המעיים ודרך הריאות, כשלמעשה, בכל נשיפה, אנו פולטים פסולת החוצה (פחמן דו חמצני)!

אז איך נוצרות המחלות?

אמרנו כי מחלות הן תוצאה של פסולת ורעלים המצטברים בגוף. אולם, אם הגוף כל הזמן מנקה את עצמו ומתחדש, באורח טבעי, איך זה שכל כך הרבה אנשים חולים ??

נכון הוא, שהגוף כל הזמן מנקה את עצמו מפסולת. וכל עוד קצב פינוי הפסולת, שווה לקצב ייצור הפסולת, אז התוצאה תהיה, גוף נקי ובריא. אולם, אצל רוב האנשים, קצב ייצור הפסולת, גדול בהרבה מקצב פינוי הפסולת והתוצאה היא, הצטברות של רעלים ופסולת בגוף.

לדוגמא: נאמר ומנקה תנקה לנו את הבית. תוך כדיי שהיא מנקה, נשפוך שקית של זבל בבית. המנקה תנקה גם את תכולת שקית הזבל ששפכנו והבית אכן יתחיל להתנקות. אם נשפוך עוד שקית של זבל, המנקה תנקה גם אותה. ואם נשפוך עוד שקית זבל ועוד אחת וכן הלאה, המנקה כל הזמן תמשיך לנקות. אבל, לאט לאט, המנקה תתחיל להתעייף וקצב עבודתה ילך ויואט. כתוצאה מתהליך זה, יתחיל להצטבר זבל בבית וזאת, למרות העובדה, שיש מנקה, אשר מנקה את הבית, כל הזמן.

ניקוי הגוף

אז תגידו, מי המשוגע שיזמין מנקה לנקות את ביתו ובו בזמן יפזר זבל בבית, ללא הפסקה ??

זה בדיוק מה שאנחנו עושים עם גופנו. הגוף, כאמור, כל הזמן מנקה את עצמו, אבל אנחנו לא מפסיקים “לשפוך זבל” לתוכו.

לכן, התנאי הראשון לניקוי הגוף מפסולת ורעלים הוא, להפסיק להכניס אותם לתוך הגוף!

מה הם אותם פסולת ורעלים, שאנחנו מכניסים לגוף?

לצערנו, רוב המזון שאנו צורכים כיום, הנו רווי רעלים, בין אם זה ריסוסים, צבעי מאכל, חומרים משמרים, סוכר לבן, גלוטן, שמן מטוגן וכד’, ובין אם מדובר בסיגריות, אלכוהול, קפה, תרופות, מוצריי קוסמטיקה, סבונים וכו’. בנוסף, מוצרים מן החי, מייצרים אף הם הרבה מאד פסולת בגוף (ביצים, מוצריי חלב, דגים, עופות, בשר).

בחיים המודרניים, אנחנו מכניסים כמות גדולה של רעלים לגוף, בין אם במודע ובין אם שלא במודע.

קצב הכנסת הרעלים אצל אדם ממוצע, המנהל אורח חיים מערבי, גדול מקצב יכולת הניקוי של הגוף.

עם חלוף השנים, גם יכולתו של הגוף להפרשת הפסולת נחלשת, ואז מה שקורה קצב הצטברות הפסולת עולה ובאיזשהו שלב, מצב זה בא לידי ביטוי במחלה.

לאור האמור, הדבר הראשון שעלינו לעשות, על מנת לעזור לגוף שלנו להתחדש הוא, להיות מודעים למה שאנחנו מכניסים לגוף ולאט לאט, להפחית את צריכת המוצרים שמייצרים בגופנו פסולת, כמו לדוגמא- נס קפה, ולצרוך יותר מוצרים שעוזרים לגוף בתהליך הניקוי וההתחדשות, כמו לדוגמא- מיץ גזר.

להביא עוד מנקה.

עוד דבר שאנחנו יכולים לעשות הוא, להביא עוד מנקה שתעזור לנקות. למה הכוונה ?

ישנן פעולות שאנחנו יכולים לעשות, אשר מעודדות את הגוף, לפנות רעלים.

הפעולה היעילה ביותר, לעידוד הגוף לפינוי רעלים הינה, פעילות גופנית. הפעילות הגופנית מחזקת את הגוף ומעודדת את פליטת הרעלים החוצה.

בהתייחס להיבט זה בתהליך ניקוי הגוף, אנחנו יכולים לסמוך על גדול הרופאים, הרמב”ם, שכתב: “….ההתעמלות היא העיקר הגדול בהתמדת הבריאות ובדחיית רוב החולאים… ההתנועעות וההתעמלות ידחה נזק, רוב ההנהגות הרעות אשר יתנהגו בהם רוב האנשים”. כשכוונתו של הרמב”ם היא, כי ההתעמלות, בכוחה לדחות את הנזק של שאר ההרגלים המזיקים שלנו .

נכון הוא, שתהליכים אלה דורשים מאתנו עריכת שינוי ומידה של מאמץ, אבל זהו בדיוק הזמן הזה, של הפסח, לצאת מהעבדות והשעבוד להרגלים המזיקים שלנו (כל אחד יכול לצאת מארץ מצרים האישית שלו), לחירות ולהתחדשות, להרגלים בריאים יותר וחיים טובים יותר.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3MYafRk

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן