מהן הסיבות האמיתיות להשמנת יתר - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

השמנת יתר בראי הרפואה הטבעית

מהן הסיבות האמתיות להשמנת יתר ומהי השיטה היעילה ביותר לירידה במשקל?

כולנו מכירים את המושג דיאטה, דיאטה זה לא יותר ממבצע חד פעמי הבא לסירוגין. רוב האנשים הסובלים ממשקל עודף, ניסו אי אילו דיאטות במהלך חייהם, הרעיבו את עצמם למשך תקופה מסוימת ולאחר מכן הרבו במזון רב למשך תקופה אחרת ואז שוב דיאטה וחוזר חלילה, מדובר במחזור אכילה מסוכן, שכן לרוב גם בתקופת הדיאטה וגם בתקופת האכילה המוגברת לא באים צרכי תזונתו של הגוף על סיפוקם.

השמנת יתר היא מצב של עודף שומן בגוף, המצטבר כמחסן לאנרגיה עודפת. תהליך זה קורה כאשר אנו מכניסים לגופנו יותר מזון ממה שנדרש לפעילותינו היומיומית. במקרים אלו, הגוף אוגר את האנרגיה העודפת הזו ואם מצטרף להרגל זה גם אי פעילות גופנית, הרי לפניכם קרקע פורה לצבירת השומן והעודף משקל.

מחקרים מראים כי השמנת יתר היא הגורם הראשוני לשלושת המחלות העיקריות: סרטן,יתר לחץ דם וסוכרת וגם להזדקנות מוקדמת.

השמנת יתר נפוצה ברובה בעולם המערבי ומכונה כ”מחלת השפע”, האדם המודרני איבד את החוש הטבעי של הרעב והוא ממלא את קיבתו פי שניים ויותר מקיבולו הנורמלי, כמובן שכל המאכלים הפיקנטיים, המתובלים ,החריפים והמעוררים, בעלי צבעים זוהרים וריחות מפתים מדרבנים באופן מלאכותי את הרעב ותורמים רבות להשמנה.

הרמב”ם שהיה גדול הרופאים אמר: “אכול רק כשאתה רעב ושתה רק כשאתה צמא”,

כלומר שהוא מנחה אותנו להיות קשובים לרעב האמיתי שמתעורר ולא לאכול לחינם ולהעמיס על הגוף. וגם הוא אומר “והרופאים כולם מסכימים, כי אכילת המעט מן המאכלים הרעים, יותר מעט נזקו, מאכילת הרב מן המאכלים הטובים והבריאים“. לפי הרמב”ם מומלץ להרגיל את עצמנו לאכול כמויות קטנות של מזון ולא למלות את הקיבה כי הנזק מאכילת יתר חמור יותר מן הנזק שבאכילת מזונות מזיקים.

אצל אנשים שניזונים ממזון טבעי ואוכלים מאוזן, נדיר יהיה לפגוש את המושג השמנת יתר. השמנת יתר פירושו לא רק הצטברות שומן אלא גם הצטברות של נוזלים הגורמים לעומס על הכליות, על הלב ועל כלי הדם ומגבילים את כושר התנועה. בעיית ההשמנה גורמת להפרת האיזון הפיזיולוגי, ההורמונלי, הכימי והמנטלי של האדם. אנשים שסובלים מהשמנת יתר לרוב סובלים מבעיות רבות המתבטאות בצורות שונות, כמו למשל: הכבדה על מערכת הנשימה, חוסר חמצן, הפרעות בקצב הלב, הגברת המתיחות במפרקים וברצועות, עומס על הברכיים, שינויים מטבוליים המתבטאים בין היתר בסוכרת, אבני מרה,חולשה ומצב ירוד עד לכדי דיכאון.

אנשים בעלי עודף משקל מתמודדים עם קשיים רבים בחיי היום יום – מקשירת שרוכי הנעליים ועד לקושי בהליכה, לכבדות ולחוסר גמישות. הרשימה עוד ארוכה ומיותר להתעכב בכל הנזקים שנגרמים כתוצאה מהשמנת היתר ולפנות לכיוון הפיתרון-

בשיטת הבריאות הטבעית, אנחנו רוצים לאתר את השורש לבעיה ולהסיר אותה, במקביל להקנות תנאים אופטימליים להחלמה תוך כדי הקשבה למצבו האישי של כל אדם. לרוב הסיבות העיקריות להשמנת יתר נובעות מתזונה לקויה המורכבת ממוצרים בעלי ערך תזונתי נמוך ומכמות גבוהה של רעלים הנכנסים לגוף, הסיבה השניה הינה חוסר בפעילות גופנית .

גוף האדם זקוק לכל אבות המזון בצורה הטבעית והמזינה ביותר,כיום בעולם המערבי ניתן לראות כי המון אנשים ניזונים מחומרי פסולת שלגוף אין צורך בהם, כגון: תה, קפה, שוקולד, סוכר, עוגות, קמח לבן, אורז לבן, פסטות ועוד…

ובעקבות זה נוצרים בגוף האדם שיבושים המתבטאים ב- 2 תהליכים:

  1. הגוף דוחה ופולט את הרעלים בצורה אקוטית המתבטאת בשלשולים, הקאות, הזעות וכו’..
  2. הגוף אינו מצליח לפלוט את הרעלים והוא אוגר אותם בתוך האיברים והרקמות ,הרקמה השומנית צוברת רעלים והתאים המכילים מים מתנפחים כתוצאה מעצירה נוספת של מים שתפקידה לדלל את הרעלים המצטברים בתאים, כתוצאה מכך מתנפח הגוף ועולה במשקל.

כאשר אדם בעל משקל עודף ישנה את אורח חייו התזונתי ויעבור למזון טבעי וגולמי, זה יעניק לגופו תנאים חדשים שימריצו אותו לסלק את עודפי הפסולת מהרקמות וכך תחול ירידה הדרגתית ומבוקרת במשקל הגוף.

נקודות חשובות למניעת עלייה במשקל:

  1. כל מוצרי החלב מכילים הורמונים העלולים להוביל למשקל יתר.
  2. אכילת מלח מובילה להצטברות יתר של נוזלים וכך למשקל יתר.
  3. שתיה בזמן הארוחה מוביל לאכילת יתר וכן לאגירת נוזלים.
  4. מומלץ להמנע מאכילת ארוחות כבדות ובשעות מאוחרות.

כמה עצות מועילות לפני היציאה לדרך:

  1. אל תראו את דרך האכילה החדשה כעונש או כאיסור אלא הביטו בזה כעל הזדמנות חדשה ליצור שינוי באורח החיים.
  2. שננו את הפסוק: “ובחרת בחיים” – תתחילו לאהוב את עצמכם ואת החיים ובחרו להיטיב עם עצמכם.
  3. דמיינו את עתידכם שאתם קלילים יותר, רזים יותר, בריאים יותר ושמחים יותר וגם אם קשה בתחילת הדרך לבסוף אתם תראו שכר בעמלכם.
  4. בשעת עריכת הקניות השגיחו בעין קפדנית על המצרכים שאתם רוכשים ושאלו את עצמכם האם המוצר הזה יזין אתכם, יעניק לכם אנרגיה וחיות או להיפך.
  5. אל תצאו לקניות כשאתם רעבים.
  6. הסירו מהבית את “האוייבים” שלכם כמו: מצרכי מזון עתירי פחמימות, מתוקים, מעובדים ועוד…זה יקל עליכם וברגע האמת תבחרו בתחליפים בריאים ומזינים.
  7. זכרו כי אם תתמידו בתזונה טבעית ומזינה, הגוף מעצמו כבר לא יחשוק יותר במאכלים מזיקים.
  8. חבקו את עצמכם והיטיבו עם עצמכם בתקופה הזו ואל תחמירו עם עצמכם יתר על המידה.

השיטה היעילה ביותר להפחתת המשקל היא :

  1. לצמצם את כמויות המזון (רצוי להקציב מנות קבועות ולהסתפק בהן)
  2. ולהרבות בפעילות גופנית בכל צורותיה העיקר שתהנו ממנה . (כמובן שאדם בעל משקל כבד צריך להפחית במשקל ולהתחיל עם פעילות גופנית מתונה בקצב איטי על מנת לא להעמיס על המפרקים ועל הלב.)

מבחינת תזונה:

קיימים תפריטים שונים בשיטת הבריאות הטבעית שיכולים לסייע בהפחתת המשקל , מדויק יותר לתת תפריט לכל אדם באופן אישי בהתייחס לגילו, מצבו הבריאותי וכו’…

המלצות כלליות :

מומלץ לעבור לתזונה טבעונית שהיא מצוינת לסובלים מעודף משקל, גם מהסיבה שהיא מעודדת הפחתה במשקל ומסייעת בניקוי הרעלים מהגוף וגם תורמת לריפוי בעיות הבריאות הנוספות שלרוב נלווים למשקל היתר.

חשוב שבין: 90%-80% מהתפריט יהיה פירות וירקות חיים , שגם יעניקו חיות ותחושת קלילות, יסייעו בניקוי רעלים מהגוף וגם מהסיבה שמזון מבושל גורם לעלייה במשקל יותר מאשר מזון חי.

חשוב מאוד – אם רוצים להפחית במשקל, רצוי להוריד עמילנים מהתפריט למשך תקופה של לפחות 6 שבועות, להוריד חלבונים מן החי ולעבור לחלבונים מן הצומח. עיקר התפריט הטבעוני הוא פירות וירקות חיים, חלבונים מן הצומח, ירקות מאודים או מבושלים. חשוב להקפיד על הרגלי אכילה נכונים, כמו: צירופי מזון נכונים, המתנה מספקת בין ארוחה לארוחה, לעיסה יסודית של המזון, לא לשתות בזמן הארוחה, איכות המזון ועוד…

והכי חשוב בתהליך :הוא כוח הרצון והמאמץ של האדם עצמו.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3MYafRk

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן