פסח-ניקיון הבית הפנימי - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

הזדמנות לניקיון של הבית הפנימי בפסח

ניקיון הבית הפנימי בפסח ובמיוחד בימים אלו

פסח בין היתר זה חג של ניקיון, הוצאת החמץ והמיותר, הוצאת החמיצות ומה שהחמצתי במהלך השנה.

בכל שנה אנו שוקדים במרץ על הניקיון של הבית, לא פוסחים על אף פינה ועל הגרגר הקטן ביותר, אך לעיתים שוכחים שכל המהות של החג זה דווקא הניקוי הפנימי, במיוחד בתקופה זו. כל העבודה הגדולה בביעור ובדיקת החמץ, בחורים ובסדקים, מסמלת עבורנו את הבדיקה בבתי הנפש.

בפסח יש לנו עת רצון לנקות ולטהר את הלב שלנו מכל הפסולת הרגשית שהצטברה בו, מכל הזיכרונות והאמונות המגבילות שכל אחד ואחת מאיתנו סוחבים. חג הפסח פותח לנו דלת רחבה לשבר את ה”אזיקים” של הייאוש, העצבות והמרה השחורה ולצאת לחיים חדשים.

כשבני ישראל יצאו ממצריים, הם לקחו לדרך רק את הצידה שהם בחרו בה ואת כל מה שלא היה נצרך עבורם, הם הותירו מאחור והמשיכו הלאה במסע, כך גם אנו צריכים להשאיר מאחור את כל מה שלא משרת אותנו יותר ולהמשיך במסע שלנו ללא מחשבות מעכבות ולהיפתח להזדמנויות חדשות.

מציאות של חמץ

מהי מציאות של חמץ?

החמץ הגשמי מקביל לנפש, כשם שלא נותנים לבצק לתפוח יותר מי”ח רגעים כך גם אסור לנו להחמיץ את המחשבות שלנו.

מציאות של חמץ זוהי מציאות שבה אנו עסוקים במחשבות המעכבות צמיחה והתפתחות בחיים שלנו, במחשבות העבר שלנו, בחרטה , ברגשות אשמה , ברגשות של החמצה ושל צער או לחילופין במחשבות מרובות על העתיד שלנו, איך יהיה ומה יהיה וזה מציף בנו רגשות של פחד ודאגה.

כשיש לנו מחשבות של חמץ, זה מוליד בנו רגשות שליליים שמחמיצים לנו את הלב ואנחנו ממש מביאים אל תוך המציאות שלנו הזדהות עם דבר שלא קיים באמת פרט למחשבות החמוצות פרי דמיוננו.

בכל חג יש את העת רצון המיוחד עבורו, בחג הפסח הקרוי גם חג החירות, יש לנו הזדמנות נהדרת לעשות ריסטארט, לפנות את כל המיותר והישן, את כל הדברים שלא משרתים אותנו יותר, את המחשבות המיותרות שיוצרות לנו רעלים בנפש.

יש לנו הזדמנות לעשות סדר במחשבות שלנו, ברצונות שלנו, לשחרר משקעים מן העבר ולהשאיר מאחור את כל הדברים שאנחנו לא רוצים יותר בחיינו.

מהו ניקיון פנימי?

ניקיון פנימי זהו ניקיון מחשבתי, מנטלי, רגשי ואנרגטי. אנחנו צריכים לעשות בדק בית פנימי ולבדוק מה כבר לא משרת אותנו ומה כבר לא עובד עבורנו, את מה אנחנו רוצים לשחרר מהלב שלנו.

כשם שאנחנו מנקים את החדרים בבית, כך עלינו לנקות את חדריי הנפש ולברר איזה חדר בתוכנו מוזנח ולא מטופח, אולי הגיע הזמן לתת תשומת לב לחדרים המבקשים טיפול ותחזוקה והזנחנו אותם, האם יש חדרים חשוכים שצריך למלא באור?

זה בדיוק הזמן לקרצף את הבית הפנימי שלנו שמשרת אותנו בנאמנות והולך איתנו לכל מקום, לאוורר כעסים, לשטוף את העצבות, לנקות את המקומות החשוכים, להכניס ריחות רעננים ולאפשר לנפש להתחדש ולהתנקות. נפש מסודרת ונקייה, היא נפש ממוקדת שיודעת את מקומה ומארגנת היטב את כל חלקיה ומשימותיה.

תרגיל לביעור חמץ פנימי

קחו עשרה פתקים ורשמו בכל אחד מהם את המחשבה , הרגש או התכונה אותם אתם רוצים לשחרר מחייכם, עטפו כל אחד מהפתקים בנייר כסף ובזמן ביעור חמץ שרפו את הפתקים יחד עם החמץ ואיתם את כל הדברים מהם אתם רוצים להשתחרר.

לאחר ששרפתם את הפתקים, קחו דף ועט וברכו את עצמכם בכל הדברים החדשים אותם אתם רוצים להכניס לחייכם, זה יכול להיות מחשבות חדשות ומצמיחות, פעולות מיטיבות עם עצמכם, רגש חדש שתרצו להטמיע בלב שלכם, מטרות ויעדים , חלומות וכיסופים ואת הדף הזה, תלו במקום שבו אתם יכולים מידי יום לקרוא את הרשימה שכתבתם ולהתחיל להתכוונן ולמגנט לחייכם את הברכות שלכם.

זכרו, אחרי שניקיתם את הבית הפנימי שלכם, עכשיו הוא דורש תחזוק יומיומי ושמירה על טמפרטורה רגשית יציבה ונעימה, איזון נפשי, בניית מציאות חיים המותאמת עבורכם, במיוחד בתקופה זו. התפתחות אישית ועשייה של דברים שעושים לכם טוב על הלב.

עבודת הניקיון היא מאומצת ומעייפת אך מתגמלת כשמסתכלים על המכלול.

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3s8qS4F

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

המדריך לפתיחת האביב לכל המשפחה – מיוחד לתקופת המלחמה מבית אילמה

האביב הזה מביא איתו ניחוח חדש, ריחות של בקשת ריפוי והחלמה לגוף ולנפש, ניצנים של התחדשות הכוחות הפנימיים על אף כל האתגרים והחולאים שאולי חווינו עד כה.        ...

קרא עוד »

המדריך הבריא לחורף חזק ושמח לכל המשפחה – מיוחד לתקופת המלחמה מבית אילמה

החורף כבר כאן מזמן ומזג האוויר הקריר משאיר לכולנו הרבה יותר זמן בבית. תוסיפו לזה את תקופת המלחמה, חוסר הוודאות, הדאגות ממה יהיה תקנחו באכילה רגשית ומנחמת- וקיבתלם מתכון לחורף מעניין ומאתגר…        ...

קרא עוד »

5 עצות טובות ופשוטות שיעזרו לכם לחזק את כוחות החיים בתקופת המלחמה

ריכזנו לכם כאן במאמר 5 עצות טובות שיעזרו לכם לחזק את כוחות החיים בתקופת המלחמה:

קרא עוד »

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן