בריאות טבעית, מהי? - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

מהי בריאות טבעית?

שיטת “הבריאות הטבעית”  דוגלת בכך שאין צורך לעשות שום פעולה על מנת להבריא אלא פשוט צריך לא להפריע לגוף לעשות את עבודתו הנאמנה.

לפי ד”ר שלטון : “הבריאות היא מצב נורמלי וטבעי של הקיום האורגני, והיא קיימת תמיד, אם החוקים והתנאים הנאותים של החיים נשמרים כהלכה”.

הבעייתיות מתחילה בכך שאנו מתערבים לגוף יותר מידי ומזינים אותו בחומרים מזיקים וכך מעמיסים פסולת יתרה שהגוף לא מסוגל להפריש.

הריפוי בגישה הטבעית הוא עצמי וספונטני ועלינו לאפשר לגוף את התנאים המתאימים על מנת שהגוף יוכל לעבור תהליך שלם ועוצמתי של ריפוי.

כבר לפני 800 שנה הבחין הרמב”ם, גדול הרופאים כי ההסתמכות על כוחות הריפוי הטבעי של הגוף הינה מעשה מדעי מבוסס הרבה יותר מטיפול מודרני בתרופות וסמים אחרים.

הרמב”ם הדגיש את החשיבות של ההתרחקות ממאכלים ומהרגלים המזיקים לגוף וטען שלא ניתן להזיק לגוף ולצפות שתרופה כל שהיא תתקן את הנזק, הוא האמין ביכולתו של הגוף להיות בריא לאורך כל ימיו וטען שרק אנחנו במו ידינו גוזרים על עצמנו את המחלות השונות.

“מחלה” זוהי איננה ישות בפני עצמה אלא האדם נהיה “חולה”, לכל דבר בעולם יש שורש ותפקידנו הוא למצוא את השורש לחולי ולהסיר אותו.

מחלה זה מלשון “חמלה” ומלשון “החלמה”, לפי שיטת הבריאות הטבעית ה”מחלה” היא תהליך חיובי ונכון שקורה לגוף על מנת לאפשר ריפוי   והינה תוצאה של מאמצי הגוף לשחרר את עצמו מן המעצורים המפריעים לו למלא את תפקידו כראוי.

לדוגמא: כאשר אדם אוכל מזון מקולקל אז התהליך הטבעי והנכון שצריך להתרחש בגוף זה הוצאת הפסולת בדרך של שלשול או הקאה וזה הריפוי  בעצמו, אם ניקח כדור שימנע את הפרשת הפסולת והחולי החוצה למעשה כך נגרום להחמרת המצב ולהשארת הפסולת בגוף.

על מנת לאפשר ריפוי צריך בראש ובראשונה להרחיק את הגורמים המזיקים ולעודד את מערכות ההפרשה של הגוף: ריאות, כליות, עור ועיכול להפריש את הפסולת בצורה נאותה.

שלושת עקרונות יסודיים בגישת הבריאות הטבעית:

  1. שורש כל המחלות נעוץ בסיבה אחת שהיא: הצטברות רעלים בגוף שהצטברו כתוצאה מתזונה לקויה, טיפול לא ראוי בגוף, זיהום אויר, רעלים רגשיים, שימוש במוצרי ניקוי וקוסמטיקה כימיים ועוד.. , מכאן אנו למדים כי הדרך היחידה לרפא מחלה זה באמצעות ניקוי רעלים והקניית תנאים חדשים והרגלי חיים נאותים שימנעו בעתיד כניסת רעלים חדשים.
  1. שהגוף תמיד שוקד להגיע לאיזון, גם אם הוא לא טופל כראוי. כל המחלות האקוטיות וכן הכרוניות הינן מאמץ של הגוף לפנות את הצטברות הפסולת המפריעה לגוף למלא את תפקידו כראוי ולאפשר ריפוי, לכן שימוש בתרופות כאלו ואחרות בעת מחלה אקוטית או כרונית למעשה מנציח את החולי על ידי כניסת רעלים נוספים – “התרופות”.
  1. לגוף האדם יש את היכולת לשוב לבריאות איתנה בתנאי שתינתן לו האפשרות לכך באמצעות שיטות ריפוי מתאימות, כגון: צום רפואי, תזונה נקיה, הגברת הפעולה של איברי ההורקה, פעילות גופנית , נשימה טבעית וכו’. בגוף שוכן כוח הריפוי שהטבע מוכן להעניק אם רק הולכים על פי חוקיי החיים ולא מפרים אותם.

כפי שכתוב בספר שמות, פרק ט”ו, פסוק כ”ו:

” ויאמר אם שמוע תשמע לקול השם אלוקיך, והישר בעיניו תעשה , והאזנת למצותיו, ושמרת כל חוקיו – כל המחלה אשר שמתי במצרים, לא אשים עליך, כי אני השם רפאך”.

פסוק זה מתאר בפשטות שמי שהולך על פי חוקי החיים, חוקי הטבע לעולם לא יהיה חולה.

האדם מטבעו בריא וכשהוא מקלקל הוא נהיה חולה, מחלה היא איננה אקראית אלא מסודרת ומאורגנת היטב על פי חוקי החיים וזוהי הנחת יסוד בשיטת הבריאות הטבעית שחשוב להפנים.

רק לכשנפתח לרווחה את צינורות הטיהור של הגוף כדי לאפשר לגוף להפריש את כל הרעלים שהצטברו בתוכו במשך שנים לצאת מתאי הרקמות המזוהמים והסתומים נוכל לסלול דרך של התחדשות לאיברי הגוף, לשרירים , למערכת הדם ולמערכת העצבים.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3s8qS4F

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

המדריך הבריא לחורף חזק ושמח לכל המשפחה – מיוחד לתקופת המלחמה מבית אילמה

החורף כבר כאן מזמן ומזג האוויר הקריר משאיר לכולנו הרבה יותר זמן בבית. תוסיפו לזה את תקופת המלחמה, חוסר הוודאות, הדאגות ממה יהיה תקנחו באכילה רגשית ומנחמת- וקיבתלם מתכון לחורף מעניין ומאתגר…        ...

קרא עוד »

5 עצות טובות ופשוטות שיעזרו לכם לחזק את כוחות החיים בתקופת המלחמה

ריכזנו לכם כאן במאמר 5 עצות טובות שיעזרו לכם לחזק את כוחות החיים בתקופת המלחמה:

קרא עוד »

5 עצות טובות שיעזרו לכם לסיים את השנה בבריאות גופנית ורגשית

בין אם אתם טיפוסים של סוף או של התחלה - ראש השנה הוא החג שלכם 🙂

קרא עוד »

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן