חולשה, האם יש לזה ריפוי? - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

איך מחזירים לגוף את העוצמה והחיות

הרבה פעמים אנשים מתלוננים על חולשה, חוסר חיות וחוסר אנרגיה…מין מצב כזה של חוסר כוח, אין מנוע פנימי, כל פעולה, גם הקטנה ביותר והיומיומית נחשבת למאמץ גדול. אז מה באמת גורם לחולשה הזו ואיך מחזירים לגוף את הכוח? כל זה ועוד במאמר שלפנינו.

חולשה מוגדרת כמצב של חיות נמוכה, בשיטת הבריאות הטבעית אנו למדים כי אחד מגורמי המחלה הראשוניים הוא החולשה, חולשה היא מקור של הרבה מחלות, לכן חשוב למי שרוצה לחיות אורח חיים בריא לדעת את הסיבות לחולשה ולנסות להימנע מהן ככל האפשר.

לאדם יש חיות וויטאליות שמוגדרת לטווח ארוך ובאם אדם צעיר מגיע למצבי חולשה וזקנה בטרם עת, זה לעולם יהיה תוצר של הפרת חוקיי החיים. לאדם בעל חיות גבוהה יש זרימה טובה יותר של המערכת ולכן הוא גם חולה פחות כי הרעלים לא נדבקים בו.

מה מחליש אותנו?

  1. רגשות שליליים כמו: פחד, דאגה, צער, כעס וכו’…מאוד מחלישים את הגוף וכן את הנפש, היות והאנרגיה העצבית כל הזמן דולפת ,בפרט למי שחי עם רגשות שליליים לאורך זמן, מצב זה מעכב את הפרשת הפסולת מהגוף ובסופו של דבר מוביל לרעלת ולמחלות.
  2. עבודה בתנאי לחץ לאורך זמן מחליש את הגוף, כל הזמן מוציאים אנרגיה והורמני הסטרס מופרשים מן הגוף והאיברים נחלשים, ידוע כי אין ריפוי ללא מנוחה ואם אדם לוקח כבר מהרזרבות אז גם הם סופם להיגמר.
  3. שימוש בחומרים ממריצים: קפאין, ניקוטין ואלכוהול , זהו מצב חלש של הגוף שמקורו בגירוי קיצוני ובצורך בהנאות ובריגושים, בטווח הקצר זה נותן רווח מיידי חזק אך בטווח הארוך זה יוצר חולשה מצטברת.
  4. נטילת תרופות גורם לירידת החיות ולהצטברות רעלים בגוף באופן חד משמעי, זה דורש מהגוף מאמצים חזקים לפלוט את הפסולת שהצטברה ובכך כוח החיות הולך ונחלש
  5. תזונה לקויה ואכילת יתר שמפעילה כל הזמן את מערכת העיכול , יוצרת ריקבון במעיים וסוחבת את כל האנרגיה והכוחות מהגוף. אכילה של מזונות בעלי טעמים חזקים והצורך באכילת מזון עשיר וכבר לא מצליחים להנות ממזון פשוט ונקי.
  6. עשיה של מספר פעולות בו זמנית: כיום בדור האינסטנט שאנו חיים בו, רוצים להספיק כמה שיותר במעט זמן, אז עושים כמה פעולות בו זמנית, כמו למשל: נוהגים באוטו, תוך כדי דיבור בנייד, עם כריך ביד ומוסיקה ברקע, התודעה של האדם לא באמת יכולה להיות מאה אחוז בכל אחד מן הפעולות הללו, זה יותר עומס יתר על מערכת העצבים ואז יכולת הספיגה של דברים אחרים יורדת ונחלשת.

איך מחזירים לגוף את העוצמה והחיות?

  1. דבר ראשון צריך לזהות את הגורם השורשי לחולשה ולהסיר אותו ובמקביל להקנות הרגלי חיים חדשים ונאותים שמותאמים לכל אדם באשר הוא.
  2. חיזוק כוח הרצון וכוח השליטה, כמו שכתוב : “ובחרת בחיים”, כשהאדם בוחר בחיים אז יש לו את הכוח והמוטיבציה להתגבר על המכשולים ועל כל מה שמוריד אותו למטה ובידיו האפשרות לבחור ללכת בדרך ישרה ונאותה שתיטיב עם בריאותו.
  3. אכילה בריאה הן מבחינת המאכלים עצמם והן מבחינת הרגלי האכילה השונים, לאכול את המאכלים המזינים שמעניקים חיות כמו: פירות וירקות חיים, אגוזים ושקדים, טחינה ואבוקדו, כמובן בכמויות מדודות ובצירופי מזון נכונים, כמו כן אכילה בנחת ומתוך שמחה זוהי נקודה שחשוב ליישם.
  4. איזון נפשי באמצעות שיטות הרפיה להרגעת המתחים והלחצים הנפשיים, כגון: חשיבה חיובית ונשימה טבעית שמסייעים בהפגת המתחים.
  5. מנוחה ושינה טובה, חשוב ללכת לישון רגועים, שהמחשבות נקיות ככל האפשר, על קיבה ריקה ולישון שינה מספקת. בזמן השינה הגוף והנפש רפויים וזה מאפשר מנוחה לכל האיברים.
  6. שינוי גישה לחיים והסתכלות חיובית על המציאות. לעיתים יש לנו דליפה אנרגטית ממחשבות שליליות ומטרידות וכל מה שאנחנו צריכים זה לספר לעצמנו סיפור חדש וטוב, ללמוד לחבק את המציאות ולקבל אותה באהב ולהחליף את המשקפיים בהם אנחנו מסתכלים על המציאות למשקפיים חיוביות.

 

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3s8qS4F

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן