שינוי הסתכלות על המציאות - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

שינוי הסיפור הפנימי ישנה גם את החיצוני

שיטת ‘רפואת הנפש בדרך היהדות' מורה לנו לצאת מהסיפור החיצוני ולחזור אל עצמנו פנימה, שם נמצאת האמת והסיפור האמתי, לא מה שקורה בחוץ הוא המעניין, אלא התגובה שלנו לאותה סיטואציה חיצונית היא זו שבאה ללמד אותנו על החיים שלנו ולגלות לנו על עצמנו.

רובנו חיים על אוטומט, מורגלים להגיב לסיטואציות חיצוניות שקורות מתוך זיכרונות שיושבים לנו עמוק בפנים ולאו דווקא מדובר בזיכרונות חיוביים.

הסיפור החיצוני כל הזמן משתנה ואנחנו לא ערים לכך שאנו סובבים סביב נקודה פנימית, זה הזמן להתעורר ולהבין שאנחנו הבמאים של הסרט של החיים שלנו ואנחנו צריכים לקחת אחריות עליו ובידינו גם כל הכלים לשנותו.

בידינו הבחירה לאיזו מציאות אנחנו רוצים להיכנס וכשאנחנו בוחרים להיכנס לרגש שלילי אז אנחנו מנתקים את המציאות שלנו מכוח החיים שאמור להזין אותה.

את המציאות שלנו אנחנו לא יכולים “להפיל” על אף אדם אחר ולא לחפש אשמים בחוץ כי אנחנו אחראים לכל מה שקורה לנו בחיים, לטוב ולרע.

“אמר הרב הקדוש הבעל שם טוב שאין במציאות שיהיה אדם רואה לאחד עובר עבירה אלא אם כן יש בו שמץ מינהו מאותו עבירה או דוגמתה”…

הבעל השם טוב הקדוש מדריך אותנו שאם אנחנו רואים פגם בחברנו, זה אומר שאנחנו צריכים להתעורר לתיקון עצמנו שכן יש בנו שמץ מינהו מן הפגם שראינו או שמענו וזאת משום שהזולת הוא מראה ושיקוף למצב הנפש והרוח שלנו. מדובר בהתרחשות פנימית ועדינה הנובעת ממפגש בין אדם וזולתו שבמפגש זה קיים תמיד עקרון השיקוף והמראה.

באמצעות עקרון זה עלינו לדעת שכאשר אנו פוגשים את הזולת ורואים בו תכונות כאלו או אחרות, חיוביות או שליליות, יש לדעת כי מדובר בתמונת ראי מדויקת של העולם הרוחני והנפשי שלנו עצמנו ולכן כאשר אנחנו פוגשים בהתנהגות שלילית מצד הזולת, זו תהיה הזדמנות עבורנו לגלות את הרגשות שמתעוררים בנו בעקבות אותה סיטואציה חיצונית ואת הרגשות הללו נוכל לבחור לתקן ובכך לקחת אחריות על החיים שלנו ולהבין שאותו אדם חיצוני הוא רק שליח שבא להעניק לנו מתנה מהבורא והזדמנות נפלאה לתקן את המקומות החשוכים שבנו.

רבי נחמן מברסלב (נינו של הבעל השם טוב הקדוש) נותן לנו עצה כיצד לנהוג במפגש עם הזולת באומרו:

“כי צריך לזכך הפנים שיכול כל אחד לראות את פניו (של עצמו) בפנים שלו כמו במראה עד אשר בלא תוכחה ובלא מוסר יתחרט חברו תכף על מעשיו רק ממה שיביט בפנים שלו כי על ידי שיביט בפנים שלו יראה את עצמו כמו במראה איך פניו משקע בחשך”.

על מנת שנוכל באמת לראות את השיקוף בזולתנו עלינו לנקות את עצמנו ולאפשר לזולת להשתקף בנו, התנקות זו דורשת את ההקשבה הפנויה לזולת, שכחה עצמית ומאמץ לשחרור משיפוט.

כיצד משנים את ההסתכלות על המציאות?

קודם כל, צריך לשנות את הסיפור, לספר לעצמנו סיפור חדש, סיפור אחר, סיפור טוב. ברגע שנזהה את השמץ מינהו בתוכנו ונתקן וננקה את מה שאנחנו צריכים להשיל מחיינו, אז לא נפגוש יותר בסיפור החיצוני את המקום הזה.

“אין אדם רואה נגעי עצמו”, כל מה שאנחנו זוכים לפגוש בעולם החיצוני הוא רק בכדי שאנחנו ונעשה את השינוי הפנימי מהשורש.

החוויות שלנו הן רק בתוכנו ולא בחוץ, אף על פי שהמוח מתעתע בנו שהמציאות היא בחוץ, אך האמת היא שמה שאנחנו רואים בחוץ, למעשה מוקרן מתוך העולם הפנימי שלנו וברגע שנשנה אותו, כך גם הסיפור החיצוני ישתנה.

המקרן מתחלק ל- 2:

  1. כללי: מה שכולם רואים, כמו למשל: כולם רואים שמש ושמיים.
  2. פרטי: הדרך בה אנחנו מסתכלים על החיים, על המציאות והפרשנות שאנחנו נותנים לדברים.

לכל אדם יש את תפיסת העולם הפרטית שלו והמציאות בחוץ היא בהתאם למצב הפנימי שלנו, כולנו רואים את אותה השמש , אך הדרך בה כל אחד תופס את השמש זה כבר בעולם הפרטי שלנו. אנחנו הבמאים של מסע חיינו ותפיסות העולם שלנו הן אלו שמוקרנות החוצה ויוצרות את המציאות החיצונית של חיינו.

בידינו האחריות לשנות את התסריט החיצוני על ידי שינוי המחשבות שלנו וההסתכלות שלנו על החיים, בידינו השרביט לתת אינטרפטציה חדשה על סיטואציות חיצוניות , ברגע שנפנים את זה ונפעל אחרת, כך נוכל לשנות את ההסתכלות שלנו וליצור מציאות חיוביות יותר לנו ולסובבים אותנו.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3s8qS4F

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן