משבר ריפוי או מחלה? - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

משבר ריפוי או משבר מחלה - למדו לזהות את ההבדל

משמעות המילה ‘ריפוי’ זה “היכולת של הגוף לחדש ולתקן את עצמו על ידי ספיגת מזון מסביבתו הקרובה, להטמיעו, לארגנו ולהופכו לחומר הדומה לחומר שממנו הוא בנוי ולהטביע בו את תכונותיו החיותיות” בתהליך הריפוי הגוף מתחדש על ידי כך שהוא מפריש את הפסולת ובונה משהו חדש ו’מחלה’ היא תהליך שבו כמות הרעלים בגוף הצטברה למצב מסוכן שבו רקמה נהרסת, לדוגמא: מצב של דלקת זהו מצב שבו יש נזק לרקמה מסוימת בתוך הגוף, חלק מהרקמה נהרסת ולכן התפקוד של האיבר נחלש.

תהליך הריפוי של הגוף מתרחש באמצעות משברי ריפוי (healing crisis), משברי ריפוי אלו יכולים להתבטא בפריחה על העור, הצטננות, שלשול והחמרה לכאורה של מצב החולי.

האדם החולה לכאורה יכול לראות את הסימפטומים הללו כהחמרה במצבו הפיזי אולם לא כך הדבר, ההצטננות, הפריחה על העור וכו’…רק מעידים כי הטיפול הצליח לגעת בשורש והוא מנשל את חומרי הפסולת מאיברי הגוף, מעלה אותם על פני השטח במטרה להרחיקם לצמיתות ועל כן משברי ריפוי אלו מוכיחים שאכן הטיפול הטבעי מילא את תפקידו בהצלחה.

כשאנחנו מתחילים תהליך של ניקוי או משנים את התזונה שלנו לתזונה בריאה אז יכול להתעורר משבר ניקוי.

כיצד מתחיל משבר הריפוי?

גוף האדם צריך אנרגיה על מנת לפלוט את הרעלים שהצטברו בו, ברגע שהאדם מתחיל לחיות נכון ומשנה את התזונה שלו אז הגוף מתחיל לצבור אנרגיה וכשהאנרגיה מגיעה לשיא מסוים ויש מספיק כוח לגוף, הוא מתחיל במשבר ניקוי ובכך מסיים את תהליך הניקוי ומגיעים להחלמה.

בזמן משבר ניקוי האדם יכול לחוש תופעות פיסיות כמו: עייפות חזקה, תשישות, לכאורה החמרה של מצבו הקיים וזאת מהסיבה שהגוף שואב את כל האנרגיה לריפוי שלם. המשבר ניקוי הוא מצב אקוטי שבו כוחות הריפוי עולים על כוחות החולי, על מנת שמצב זה יוכל להתממש נדרשים 2 תנאים:

  1. צריך שיהיה לאדם החולה מספיק אנרגיה חיותית כדי להגיב לטיפול הטבעי ולשינוי ההרגלים.
  2. איברים פנימיים, רקמות ונוזלים עדיים מתפקדים ושאין הרס גדול מידי של הרקמות.

הרבה פעמים אנשים שעוברים משבר ניקוי נלחצים מהחמרת המצב ומפסיקים את הניקוי וזוהי טעות חמורה, חשוב מאוד לא לעצור תהליך של ריפוי, להבין את המנגנון של הגוף וכיצד הוא עובד ולשתף פעולה עם התהליך של הניקוי, להבין שהגוף מנקה את עצמו עכשיו והתגמול שיבוא לאחר מכן יהיה משתלם.

כשהתהליך עובד נכון, הוא לא מסוכן! גם אם הוא נראה או מרגיש קיצוני, בדרך הטבע הוא צריך להסתיים בטוב ולאחריו מרגישים נפלא.

כיצד נוכל להבדיל בין משבר ניקוי לבין משבר של מחלה?

יש מחלה אקוטית שהיא משבר ניקוי ויש מחלה אקוטית שהיא משבר מחלה. אם האדם במצב של שיפור התנאים ומנהל אורח חיים בריא ואז מגיע המשבר אז זהו משבר ריפוי ולא משבר מחלה, אם לחילופין האדם במצב של הרעת תנאים מבחינת: תזונה, שינה, חיות וכו’.. ואז ישנה התפרצות אז מדובר במשבר של מחלה.

התופעות יכולות להיות זהות, הגוף בוחר לפלוט את הרעלים דרך מערכת מסוימת ואותה מערכת מתחילה “להשתבש”, למשל: אם הרעלים יוצאים דרך מערכת השתן אז יכולה להיווצר דלקת במערכת בשלפוחית השתן ואם הרעלים מתפנים דרך מערכת העור אז זה יכול להתבטא בפריחה ועוד…העניים הוא להחזיק ראש, לדעת היטב את החוקים ולא להישבר ולעצור את הריפוי על ידי תרופה או משחה על העור, אלא ההיפך לאפשר לגוף לפלוט את כל הרעלים החוצה עד שהוא יתנקה לגמרי ואז יגיע הריפוי האמיתי מהשורש.

ברפואה המערבית יבחנו את המצב הזה כמחלה אך בשיטת הבריאות הטבעית אנו רואים מצב זה כריפוי. לרוב המשברי ניקוי קורים ב- 6 שבועות הראשונים מהרגע שמתחילים את השינוי.

בשיטת הבריאות הטבעית אנחנו יוזמים את משבר הניקוי כי זו הדרך האמיתית לסייע לגוף להתנקות, להתחדש ולהתרפא מהשורש ולא על ידי עזרים חיצוניים שרק מחמירים את המצב, מכניסים עוד רעלים למערכת ומעמיסים עליו ולבסוף לא באמת מטפלים בשורש.

בשלב הריפוי מתחילה בנייה חדשה של האיזור הפגוע וזהו השלב החשוב ביותר בריפוי, הגוף בונה את הרקמות מחדש, אם האדם מדכא את הפרשת הרעלים מן הגוף אז לא תהיה התחדשות של הרקמות.

העוצמה של המחלה תלויה בכמות הרעלים שיש בגוף ובכמה אנרגיה יש לנו, ככל שהמערכת עמוסה יותר ויש יותר רעלים ותשישות כך האדם יהיה יותר חולה.

זכרו שהגוף לא טועה, יש חוקים בטבע ואנחנו צריכים ללכת על פיהם ולסייע לגוף בכך שנקנה לו את התנאים האופטימליים להחלמה באמצעות תזונה טבעית ונכונה, פעילות גופנית, אויר נקי, שינה ומנוחה וכו’…יש לגוף את כוחות הריפוי והוא לא זקוק לעזרים חיצוניים כדי להיות בריא וחזק.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"-https://bit.ly/3s8qS4F

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן