אכילה רוחנית - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

מהי אכילה רוחנית וכיצד מיישמים אותה?

אקט האכילה נראה לרוב האנשים כמו הפעולה ההישרדותית הבסיסית ביותר.
אולם על פי חכמת הקבלה והחסידות, לאכילה יש תכלית רוחנית חשובה ביותר.

למעשה באכילה יש פלא גדול בו הבורא מעניק לנו חיות באמצעות האוכל ויש לנו הזדמנות לגדול רוחנית, אם רק נדע כיצד להשתמש באכילה ככלי להתפתחות רוחנית.

כיום בעולם המערבי יש שפע של צבעים, ריחות וטעמים מלאכותיים ומיליוני אנשים אוכלים לפי השעון, מבלי שהם חשים ברעב. למעשה, הם לא מחוברים לגוף שלהם, וגם לא לנפש.

גם הנפש משתתפת בסעודה

אכילה היא לא אקט גופני בלבד. גם הנפש ואף החלק הרוחני באדם, הקרוי “נשמה”, גם הם עסוקים באכילה בזמן שאתם ישובים על ידי השולחן.

כיצד ניתן להתחבר לחלקים הגבוהים שבנו בזמן האכילה?
התחילו מלהתבונן במחשבות שלכם. על מה אתם חושבים בזמן האכילה, מה המחשבות שלכם על האוכל, על עצמכם בזמן האכילה, כיצד אתם חווים את עצמכם בזמן האכילה?

המטרה היא לא להגיע לתשובה דווקא, אלא להתבונן בשאלה ולהרגיש את הרושם שלה.
השאלות הללו הן מפתח בדרך להפוך את האכילה לחוויה מרוממת רוח.

באכילה רוחנית, מטרת האכילה היא לא להשביע רעב פיזי אלא יש כאן רובד עמוק יותר..
בשביל להבין את זה נלך לבקר את אדם וחוה בגן עדן.

תיקון האכילה התחיל מאדם וחוה

אדם הראשון צווה על ידי ה’ לאכול “מכל עץ הגן” חוץ מעץ הדעת טוב ורע.
כשאדם הראשון אכל מהעץ האסור, מוסבר בתורת הקבלה כי אכילה זו דנה את כולנו, כל אחד ואת מאיתנו, לחיים בהם נידרש לתקן את האכילה שלנו.

כיצד מתקנים?

מאכל זה אותיות מלאך. בכל מאכל ישנו ניצוץ אלוקי. ניצוצות הקדושה שבאוכל הם משל למציאות רוחנית שקיימת במאכל, ניצוץ מהקב”ה שמחייה אותנו.
אכילה גשמית מאכילה את הגוף הפיזי אבל אנחנו רוצים להאכיל את הנפש והנשמה וזו אכילה רוחנית אמתית, בכל מקום בו אנחנו מצמצמים את כוח הגוף אז אנחנו מרחיבים את כוח הנשמה והנשמה היא כוח עצום שמתחבר לשם יתברך.

כדי לשמור שאכילתנו תהיה בעונג, נשתדל לאכול בריכוז המחשבה ובשמחה ורק את המידה המדויקת הנצרכת עבורנו. אכילה בצורה לא ראויה ובכמות מופרזת עלולה לגרום לנזק.

אתה הופך להיות מה שאתה אוכל

באכילה רוחנית שמים לב טוב טוב מה אנו מכניסים לגוף מכיוון שמה שנכנס לגוף שלנו מתחבר אלינו והופך להיות חלק ממה שאנחנו. האכילה משפיעה על המצב הרגשי שלנו ועל המחשבות שמעסיקות אותנו.

7 כללים להפיכת הסעודה לחוויה מרוממת רוח

  1. ראשית, זכרו כי האכילה היא פעולה יקרה וחשובה ולכן הקדישו זמן רק לאכילה מבלי להיות עסוקים בדברים נוספים במקביל.
  2. לפני האכילה, התבוננו על האוכל ועל המקום ממנו אתם ניגשים אל הסעודה, היכן המחשבה שלכם ממוקמת לפני שאתם אוכלים? שאלו את עצמכם: מה מניע אותי לאכול עכשיו? הצורך ההישרדותי או רצון גבוה יותר? שימו לב שאתם לא פועלים על אוטומט ומגיעים מתוך רעב פיזי שמשתלט עליכם כי אז יהיה קשה מאוד לבצע התבוננות.
  3. שאלו את עצמכם: האם האוכל שאני אוכל/ת הוא ראוי לאכילה? האם הוא מזין ומחייה אותי? אוכל בריא מעניק לנו חיים, אוכל לא בריא משבית את החיים.
  4. המעיטו בכמות האוכל. רוב האנשים בעידן השפע של ימינו אוכלים הרבה יותר ממה שהגוף שלהם באמת זקוק לו. התייחסנו לכך בהרחבה במאמר הקודם “האם אוכל בריא יכול להזיק”. טיפ: השתמשו בצלחת קטנה יותר. זה אפקטיבי מאין כמוהו.
  5. בזמן האכילה: היו עירניים ללעיסות שלכם, האם אתם לועסים במהירות ובולעים את האוכל או שאתם לועסים באיטיות ונהנים מכל ביס?
  6. הניחו את המזלג, הסכין או הכף בין ביס לביס ונצלו את זמן הביניים הזה להתבוננות שקטה ולעיסה איטית ויסודית, אכלו ביישוב הדעת.
  7. בסוף האכילה, אמרו ברכה. אם אינכם שומרי תורה ומצוות, אמרו תודה למי שהכין את האוכל. עצרו לרגע והרגישו הוקרת תודה (גם אם אתם הכנתם..)

מה חכמי היהדות אמרו על אכילה

רבי נחמן מברסלב: “הרבה אומרים שהם אוכלים כדי שיהיה להם כוח ללמוד תורה ואני אומר: אני לומד תורה כדי שיהיה לי כוח לאכול את מה שצריך”.

הרמב”ם גדול הרופאים אמר: “כל המנהיג עצמו בדרכים אלו שהורינו בעניין האכילה, אני ערב לו שלא יבוא לידי חולי כל ימיו ולא יצטרך רופא”.

הרב קוק: “וילמד להבא לאכול רק על פי צורכו ולא מעבר לכך ולאכול מתוך שמחה והודיה ולא מתוך עצבות ופחד”, חשוב לאכול לא יתר על המידה ומתוך שמחה, אדם שאוכל בזמן של מתח וכעס לא מתעל את המזון למקום הנכון ואז המזון הופך להיות רעל לגוף.

לסיכום, אכילה יכולה להוות עבורכם מנוף לזיכוך הנפש והתפתחות רוחנית. בהצלחה!

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3MYafRk

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן