ניקוי רעלים על פי הרפואה הטבעית: כל מה שצריך לדעת - מרכז אילמה

כל מה שרציתם לדעת על ניקוי רעלים מהגוף

מהי רפואה? מהו חולי?

בשיטת הבריאות הטבעית אין כזה דבר “מחלה”.
מה שהרפואה המערבית מכנה “מחלות” הינן למעשה תוצאה של עודף רעלים הקיים בתוך הגוף.
מכיוון שאין מחלות, אין צורך לקחת תרופות, צמחי מרפא או ויטמינים על מנת להבריא, אלא פשוט לא להפריע לגוף לעשות את עבודתו הנאמנה: ניקוי רעלים.

אבי שיטת ההיגיינה הטבעית, הרברט שלטון, אמר: “הבריאות היא מצב נורמלי וטבעי של הקיום האורגני והיא קיימת תמיד, במידה והחוקים והתנאים הנאותים של החיים נשמרים כהלכה“.

כיצד רעלים נכנסים לגוף?

חומרי פסולת מזיקים נכנסים לגוף באמצעות תזונה מעובדת ומתועשת, זיהום אויר, חומרי ניקוי כימיים, שימוש במוצרי קוסמטיקה כימיים, מתח נפשי ועוד. בתגובה, הגוף נוקט בפעולות על מנת להפריש את אותם רעלים.

בצורה טבעית לחלוטין וכמעט ללא מאמץ מודע של האדם, הגוף עובד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע על הוצאת פסולת באמצעות: שתן, צואה, זיעה, נשימה ודרך העור.

מדוע כואב לנו?

ככל שכמות הרעלים בגוף יותר גדולה, הגוף צריך לעבוד יותר קשה בשביל להפריש את הרעלים וזה עלול לגרום לסימפטומים לא נעימים כגון: כאבי ראש, עייפות, חולשה, דלקות, כאבים באזורים שונים בגוף וכיו”ב.

כיצד הריפוי הטבעי מתרחש?

הריפוי בשיטת הבריאות הטבעית הוא ריפוי עצמי וספונטני, ללא שימוש בעזרים חיצוניים או התערבות חיצונית כלשהי.

העבודה הנדרשת מהאדם המבקש להתרפא היא בראש ובראשונה לקחת אחריות על חייו, להבין לעומק כיצד הגוף שלו פועל ולתת לגוף את התנאים האופטימליים על מנת שיוכל לעבור תהליך שלם ועוצמתי של ריפוי.

הגוף שלנו באופן טבעי תמיד שואף לחזור לאיזון (הומואוסטיז), רק שאנחנו במו ידינו מפרים את האיזון הטבעי של הגוף ע”י הזנתו בחומרים רעילים ומזיקים וע”י כך שאנו לא נותנים לו את האפשרות להתנקות ולהתרפא.

חוק הספיגה והפליטה

ככל שהגוף סופג רעלים קשה לו יותר לפלוט אותם. לכן בתהליך של ניקוי רעלים, אנחנו ראשית נצמצם ככל האפשר את כמות הרעלים על ידי תזונה מנקה ומעצימה, פעילות גופנית ועידוד הפרשת רעלים דרך הזעה, שינה מספקת ומנוחה, שלוות נפש והפחתת מתחים, שהייה במקומות בהם יש אויר צח ונקי, נשימה מודעת וכיו”ב.

הרמב”ם ידע את זה קודם

כבר לפני 800 שנה הבחין הרמב”ם כי ההסתמכות על כוחות הריפוי הטבעי של הגוף הינה מעשה מדעי מבוסס הרבה יותר מטיפול תרופתי.

הרמב”ם הדגיש את החשיבות העליונה של התנזרות ממאכלים ומהרגלים המזיקים לגוף וטען שלא ניתן להזיק לגוף ולצפות שתרופה כלשהי תתקן את הנזק.
הוא האמין ביכולתו של הגוף להיות בריא לאורך כל ימיו וטען כי רק אנחנו במו ידינו גוזרים על עצמנו את המחלות השונות.

כיצד רעלים יוצאים מהגוף?

אין דרך אחת לפליטת רעלים, אלא דרכים רבות. במצבים מסוימים רעלים יוצאים דרך מערכת העיכול בצורה של שלשולים, במצבים אחרים רעלים יוצאים דרך העור בצורה של פריחות ונגעים. בכל מקרה, דעו שהגוף שלכם חכם ויודע בדיוק מהי הדרך האפקטיבית ביותר להוציא את הרעלים ולהגיע לריפוי שלם.

קורה לך משהו טוב

לפי שיטת הבריאות הטבעית כאשר הגוף “חולה” מדובר בתהליך חיובי ונכון בו הגוף מפריש את הפסולת ובכך מתאפשר הריפוי האמיתי.

נוסחת 6 הצעדים לניקוי הגוף מרעלים
על פי שיטת הבריאות הטבעית
צעד ראשון: תזונה תומכת ניקוי

בתהליך ניקוי הרעלים חשוב מאוד להזין את הגוף באוכל מזין ובריא, כזה שמסייע לגוף בכלל, ולכבד בפרט, לסלק את הרעלים המזיקים ולשמור את הגוף נקי.

ראשית, עלינו להימנע מהמזונות הבאים:

  • מאכלים מעובדים,מתועשים ומתובלים יתר על המידה.
  • מאכלים מטוגנים.
  • מאכלים שעברו ייבוש ועישון, כגון גבינה מעושנת.
  • ממתיקים מלאכותיים.
  • חלבון מן החי, כגון: בשר, דגים, מוצרי חלב וביצים שידוע כי הינם מלאים באנטיביוטיקה והורמונים שונים שנכנסים לגוף שלנו.
  • מוצרים העשויים מקמח לבן, כגון: דברי מאפה, לחמים, עוגות, פסטות, אורז לבן וכו’.
  • משקאות ממותקים ואלכוהול מכל סוג.
  • מוצרים המכילים קפאין כגון: קפה וקקאו.

ועלינו להכניס לגוף כמה שיותר מהרכיבים הבאים:

  • אוכל חי (raw), מזון עם חיים ועוצמה שלא עבר תהליך של בישול, אפייה, אידוי או צלייה ובכך הוא שומר על אנזימי עיכול שחיוניים לגופנו ומסייעים לנו בתהליך העיכול של המזון.
  • פירות טריים, עונתיים ובשלים – הפירות מכילים את כל אבות המזון הדרושים לגוף האדם ביחס נכון, הם מכילים שפע של ויטמינים ומינרליים, פיטוכימיקלים, מים, סיבים וסוכר טבעי (פרוקטוז),הם טעימים ומגוונים, הם קלים לעיכול ומעניקים לנו אנרגיה זמינה שמהווה דלק לשרירים ולמוח, כמו כן הם מסייעים בהפרשת רעלים מהגוף, תורמים לבריאות, לעור הפנים, מאטים תסמיני הזדקנות ונלחמים בתאים סרטנים.
  • עלים ירוקים וירקות ירוקים כגון: פטרוזיליה, כוסברה, עלי קייל, עלי מנגולד, סרפד, שן הארי, כרוב, ארוגולה וכו’…אשר הינם בעלי השפעות חיוביות רבות על גופנו והם עשירים בסידן, כלורופיל,חלבון מלא, סיבים,ויטמינים ומינרלים שחיוניים לגוף ובתהליך הניקוי הם עוזרים לנו לנקות את המעיים והגוף ומתגמלים אותנו באנרגיה ועוצמה.
  • ירקות חיים וצבעוניים: צריכת ירקות על בסיס יומיומי תורמת רבות לבריאות האדם ושומרת על המערכת החיסונית של הגוף.הירקות עשירים בויטמינים, מינרלים, מים וסיבים תזונתיים שחיוניים לבריאותינו. הירקות מחולקים לפי צבעים : צהוב – כתום (מכילים קארוטוניאידים ובפרט בטא קארוטן), ירוק (מכיל לוטאין), לבן (חלקם מכילים תרכובת גופרית), אדום (מכיל ליקופן), סגול ( מכיל אנתוציאנינים), משפחת המצליבים (יעילים בהפחתת הסיכון למחלות). צריכה מגוונת של כל הצבעים תאפשר איזון בין החומרים הפעילים שבירקות לבין השגת התועלות הבריאותיות המגוונות. אי לכך יש לצרוך בכמות קטנה ירקות ממשפחת הסולניים: תפוח אדמה, פלפל, חציל ועגבניה היות והם חומציים .
  • נבטים, כגון: נבטי ברוקולי,נבטי אלפלפא (אספסת) ,נבטי חמניה,נבטי צנונית, גרגיר הנחלים ונבטי חילבה. מומלץ ורצוי לאכול את הנבטים חיים,שכן כל תוספת חיה לתפריטתנו תעשיר אותנו בתוספת חיות אך כמובן שבאופן עקרוני ניתן לאכלם מאודים,מבושלים ואפילו אפויים.
  • שומנים טבעיים, כשאנחנו מדברים על שומנים בבריאות טבעית ,אנחנו מתכוונים לשומנים בריאים ומזינים,כגון: מעט שמן זית,אבוקדו וטחינה טבעית.(גם באגוזים ושקדים יש שומן) הגוף שלנו חייב שומן, השומן מהווה מעטפת בכל ממברנה בגוף האדם והגוף חייב לקבל חומצות שומן חיוניות לצורך קיום תקין של התאים וכו’.מה שלרוב מוביל לעודף שומן זה סוג השומן שאנחנו צורכים ולא בהכרח השומן עצמו, לכן מצד אחד חושב לתת את אספקת השומנים לגוף אך מהמקורות הנכונים ובצורה מוגבלת.
  • קטניות מונבטות כגון: שעועית מאש,שעועית אזוקי,עדשים בכל הצבעים ועוד… שעברו תהליך הנבטה וכל חיותם יצאה מן הכוח אל הפועל.

קבוצת הקטניות המונבטות (הנבטוטים) הם חלק משמעותי מן המזון החי ונחשבים למזון הטוב ביותר לאדם,כל זאת בזכות ערכם התזונתי הגבוה שחיוני לתפקוד הגוף ולתהליכי התחדשות וריפוי.

הזרעים לפני ההנבטה מכילים בתוכם את יסודות המזון הדרושים להזנת הצמח בתחילת גידולו ולכן בזמן ההנבטה ,המזון השמור בגרעין עובר לנבט וכך הנבט מתחיל לייצר אנזימי עיכול ויותר ויטמינים ומינרלים מהזרע עצמו.

  • אגוזים, שקדים ושומשום הם מהווים לנו את המנה החלבונית היומית, היות והם שמנים, נאכל אותם בכמות מוגבלת. משפחת האגוזים, כגון: פקאן, אגוזי מלך, אגוזי לוז, מקדמיה, שקדים ושומשום מהווים עבורנו את המזון הטבעי השלם שהינו עשיר בסיבים תזונתיים, בויטמינים ומינרלים,בנוגדי חימצון לצד שומנים בלתי רוויים . את האגוזים,השקדים והשומשום רצוי לשלב יחד עם מנת ירקות טריים כארוחה חלבונית.

מתנה מאילמה: לקבלת מתכונים ירוקים פשוטים ונהדרים התומכים בניקוי הגוף מרעלים לחצו כאן>>

צעד שני: מנוחה ושינה מספקת

מערכת העצבים של האדם זקוקה למנוחה. מדוע? בזמן שינה כל האנרגיה של הגוף מתפנה לניקוי ופינוי רעלים.
לכן, אדם שלא ישן מספיק או לא ישן שינה טובה ורצופה, המשמעות היא פגיעה בתהליך ניקוי ופליטת הרעלים מהגוף.

צעד שלישי: נשימה ואויר נקי

נשימת אויר מזוהם באופן קבוע תגרור אחריה נזקים רבים, חשוב לגור בסביבה בה יש אוויר נקי וצח. הרמב”ם דיבר על סדר הפעולות בשמירת הבריאות ואמר: “תחילה ראוי שנכוון בתיקון האוויר, ואחר כך בתיקון המים ואחר זה בתיקון המאכלים”.

האוויר שאנחנו נושמים משפיע על בריאותינו ואורח חיינו, לכן שהייה רבה במקום בו יש אוויר מזוהם מכניסה אל גופנו רעלים באופן קבוע, כחלק מתהליך הניקוי רצוי להיות מודעים לאוויר שמסביבנו ולפי זה לעשות את הבחירות הנכונות.

צעד רביעי: פעילות גופנית

מאוד חשוב לשלב פעילות גופנית בתהליך ניקוי רעלים ובכלל. פעילות גופנית אירובית כגון: הליכה מהירה תעודד את הפרשת הרעלים מהגוף דרך העור על ידי הזעה , מומלץ לשלב גם מתיחות. פעילות גופנית חשובה לבריאות הגוף, לחיזוק השרירים,להנעת מחזור הדם בכל האיברים, לשריפת שומנים,לגמישות ועוד…

צעד חמישי: הפסקת השימוש בחומרי ניקוי ובחומרי קוסמטיקה כימיים

העור זהו האיבר הגדול ביותר בגוף האדם. העור גם קולט רעלים וגם פולט אותם.

במגע של העור עם חומרים רעילים ומזיקים הם נכנסים ישר לזרם הדם, לכן מומלץ להשתמש בחומרי ניקוי טבעיים שכיום ניתן להכין לבד בבית ולהיגמל משימוש בחומרי קוסמטיקה שונים שרובם מכילים תוצרי נפט ורעלים נוספים. השימוש בהם לאורך ימים ושנים יכול להוביל לבעיות בריאותיות.

צעד שישי: הימנעות מקרינה

הקרינה גורמת למוטציות בגנים ובכרומוזומים והיא גורמת לחלבונים להשתנות, זה גורם לנזק נפשי וגופני ולכן רצוי להתרחק מזה ככל האפשר.

שימוש במכשירי טלפון ניידים, דיבורית ברכב, מכשירים אלחוטיים, מכשירי חשמל ובפרט: מחשב נייד וכו’.פולטים קרינה אלקטרומגנטית חזקה שלאורך זמן יכולה לפגוע בבריאותינו.

הדרך להימנע מזה היא להפחית ככל האפשר את השימוש במכשירים האלו, למשל: להעדיף שימוש בטלפון נייח במקום בנייד או להסתפק בשליחת הודעות, לכבות את כל המכשירים החשמליים לפני שהולכים לישון ולכתחילה לא להחזיק בבית הרבה מכשירי חשמל (רק מה שחייבים).

הערה חשובה:

יש דרגות בניקוי רעלים, ישנם תהליכים עוצמתיים יותר וישנם תהליכים רכים יותר, העניין הוא להתחיל לפתח מודעות ולעשות את השינויים בהדרגתיות, כל אחד כפי יכולתו.

זיכרו שגוף שנקי מרעלים, הוא גוף בריא וחזק ולשם כולנו שואפים.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3MYafRk

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן