הכנת הנפש לצום יום כיפור לפי רפואת הנפש בדרך היהדות - המרכז הגבוה לרפואה טבעית

הכנת הנפש לצום יום כיפור

יש יום אחד בשנה שהוא יום מעל הזמן , יום שבו אנחנו מתעלים ומתנקים מכל קשר לעולם החומר, אנו פורשים מאכילה ושתיה, מתענוג וממלאכה וממקדים את כל מהותנו בתפילה ובתשובה. וכשם שאנו “עולים מעלה” כך הקב”ה “יורד מטה” ונושא בכנפיו טהרה וסליחה, כפרה ומחילה לכל החפצים להיטהר.

כולנו רוצים להתחיל את השנה ברגל ימין, עם לב טהור, מחשבה נקיה, תודעה חדשה, נקיים מכל חטא, עוון ופשע. כולנו רוצים ללבוש לבן, להתחבר לזכות ולאור שביום הקדוש והגבוה הזה, כולנו רוצים לדעת שהשם שומע את תפילתנו.

אז איך מתחילים להתנקות ולנקות מבפנים?

שלב ראשון בעבודת הניקוי הוא לקיחת אחריות על החיים שלי.

ההבנה העמוקה כי הבעיה היא לא בחוץ , אלא בפנים, בתוכי, מה שמעורר את כל הרעל הרגשי שבנו כשיש אירוע שלילי אלו רק הזכרונות המשודרים בתת מודע שלנו שוב ושוב. האינטרקציה עם העולם החיצוני מסייעת לנו לגלות את המקומות שבנו הדורשים מאיתנו עבודה, הרבה יותר קל ונוח לנו, להאשים את הסרט החיצוני, לחיות בתודעה של “עשו לי” , “לקחו לי” ,”שתו לי”….ולהסיר אחריות מעצמנו.

לפי רפואת הנפש בדרך היהדות, אנחנו פועלים הפוך ממה שאנחנו רגילים…אנחנו מאמנים את עצמנו לספר סיפור הפוך למציאות של חיינו.
אנחנו פוקחים את העיניים ואת הלב ומפסיקים להתעסק עם הבחוץ, עוצרים, מזהים את הסרט החיצוני, לא מזדהים איתו, רק מתבוננים עליו מבחוץ, מבינים שאם השם יתברך הפגיש אותי עם הניסיון הזה, זה רק על מנת שאתעורר לשינוי ,זה אך ורק כי יש דברים בתוכי שעדיין דורשים תיקון וזה חסד גדול של הבורא, שהוא מאמין בנו שאנחנו יכולים לתקן. ואם ראיתי בסרט החיצוני איזשהו פגם, אז זה אומר שיש בי איזשהו שמץ מינהו, באחוז כזה או אחר, בעוצמה כזו אחרת…אבל זה בטוח קיים בתוכי ואם אפשפש במעשיי לבטח אמצא אותו בתוכי וכשאמצא אותו, אתחיל תהליך של ניקוי.

כמו שהבעל שם טוב הקדוש מלמד אותנו:

“כאשר אדם רואה רע בזולתו, הרי זו הוכחה שאותו הרע נמצא בו בעצמו. וכמו אדם המביט בראי – אם פניו נקיים, אינו רואה במראה שום דופי, אבל אם הוא רואה לכלוך וכתם בראי, אין זה אלא משום שפניו מטונפין”.

הבעל שם טוב הקדוש תובע מן האדם תנועה פנימית, כאשר האדם נפגש עם מעשה שלילי של זולתו, עליו לפנות פנימה אל עולמו הרוחני הפנימי ולא להאשים את האחר.
המעשה השלילי של הזולת הוא רק תזכורת לכך שניתנה לנו הזדמנות לתקן את עצמנו בחסדיו המרובים של הבורא.
בדולח זוהי אבן שמשנה את גווניה וכשם שהבדולח משנה את גווניה, כך גם אנו יכולים לשנות את צורת ההסתכלות שלנו על החיים ולהיות זכים וטהורים.
אם ננקה את הרעלים הרגשיים שבנו בכל פעם שיש לנו התמודדות כזו או אחרת עם העולם החיצוני, אז אותו ניסיון כבר לא יהיה חלק מהחיים שלנו, מהסיבה שניקינו ותיקנו אותו בתוכנו.

לנקות פירושו להיות מוכנים לקחת 100% אחריות על הבעיות שמתעוררות בחיינו ולהיות מוכנים לומר לבורא שאנחנו מתחרטים על מעשינו ולבקש מחילה, בתהליך הניקוי אנחנו פונים לבורא שיסייע לנו לנקות שגיאות מן העבר שלנו.

חלק מתהליך הניקוי ברפואת הנפש בדרך היהדות בשיטת 'אילמה' הוא למעשה סדר התשובה שכולל בתוכו:

עזיבת החטא – לוודא שאינך עובר\ת על אותם איסורים כעת.
וידוי דברים – “ריבונו של עולם.. עשיתי כך וכך ויתכן שעשיתי ואמרתי וחשבתי והרגשתי דברים שמנעו מהאור להאיר על הנשמה שלי…” חשוב את שלב הוידוי לומר בפה ובלב שבור, שכל כוונתנו תהיה במילים שלנו.
חרטה – “ריבונו של עולם אני מתחרט\ת על כך וכך”…
בקשת סליחה – ” יהי רצון מלפניך ריבונו של עולם שתסלח ותמחל ותכפר לי על כל העניינים האלה ושתהפך אותם לזכויות”.
קבלה לעתיד – “הריני מקבל\ת על עצמי להשתדל להיות טוב\ה מעתה והלאה ולהשתדל להבא להיות ולהתנהג איך שאתה רוצה, השם יתברך ויהי רצון מלפניך אב הרחמן שתסייע בידי בהקשרים האלה”.

בשביל לחשוף את האור שמאיר על נשמתנו, אנו צריכים לנקות קצת את הלכלוך שהצטבר עליו- וזוהי למעשה עבודת הוידוי והחרטה…

כשאנחנו מתחילים לקחת אחריות על חיינו ופועלים לפי סדר העבודה של רפואת הנפש שחלקו מפורט כאן, אז אנחנו למעשה מתעוררים לשגיאות שאנחנו עושים בחיים ולא מתוך האשמה חלילה אלא פועלים ממקום של עוצמה ולקיחת אחריות על חיינו, אנחנו מבינים שיש לנו מה לתקן ושמחים בכך, מתחרטים על כך ובהתמודדות הבאה, כבר נבחר לפעול אחרת.

וככה צעד אחר צעד, נגלה שהחיים הרבה יותר מאירים לנו ושהלב מתרחב ומתמלא בשמחה ויום כיפור זהו יום קדוש ונפלא להתחיל עם מהלך הניקוי שילך איתנו לאורך כל המסע.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3MYafRk

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן