מה שודד לנו את האנרגיה ? - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

 

מה שודד לנו את האנרגיה?

בחברה המודרנית יש הרבה גירויים , ריגושים וגורמים שסוחבים לנו את החיות ואת האנרגיה, כשם שמשכיר חשמלי זקוק לכל התנאים בשביל לעבוד כך גם הגוף שלנו, זקוק לכל התנאים האופטימליים והנורמליים על מנת לתפקד כראוי.

תומפסון נתן הגדרה נפלאה לבריאות:

"בריאות זה דבר טבעי ונורמלי שהוא תוצאה של חיים נכונים ופעולות נכונות בכיוון הנכון ומצב טוב של הגוף", אי אפשר לצפות מהגוף לתפקד כראוי בו בזמן שאנחנו הלכים ופועלים נגד הטבע".

בשיטת הבריאות הטבעית העבודה היא תמיד להחזיר את האדם לדרך הטבע, אל המסלול הנכון, לעשות "בדק בית" ולראות איפה האדם הולך נגד הטבע ושם לתקן, אם אדם מאבד את החיות והאנרגיה שלו כתוצאה מאכילה של מזונות "מתים" ומעובדים אז נחזיר אותו לתלם באמצעות תזונה נקייה ומזינה ואם אדם אחר איבד את האנרגיה שלו כתוצאה מרגשות שליליים אז העבודה תהיה על הנפש.

לכן, זיהוי הסיבה והשורש היא חלק בלתי נפרד מהחזרת האנרגיה והחיות של האדם.

 ישנם הרבה גורמים שיכולים להשפיע על האנרגיה והחיות של האדם, נמנה כמה עיקריים מהם:

  1. תזונה לקויה – אדם שרגיל "להזין" את הגוף שלו באכילה של מותרות , של מזונות ריקים מערכים תזונתיים, מזונות שיוצרו במעבדה ובתעשייה ועוד.. המזונות הללו, לא רק שלא יתנו אנרגיה אלא יעמיסו על הגוף בכך שהוא צריך להתמודד עם עיכול של מזונות ריקים וצריך להתאמץ בהפרשת הפסולת שנוצרת כתוצאה מאכילה של מזונות אלו. יש אנשים שחיים ככה שנים רבות והתפריט היומי שלהם מבוסס על מזונות מזיקים , מזונות בצירופי מזון לא נכונים שלוקחים מהגוף את כל האנרגיות והחיות שלו.
  2. חוסר מנוחה – יש משפט שאומר: "אם אין מנוחה, אין ריפוי", המנוחה היא חלק קריטי ומהותי בבריאות הגוף, בזמן המנוחה והשינה , המערכות השונות של הגוף נרגעות ורפויות וזה מאפשר לגוף לעכל, לנקות ולרפא את עצמו, במהלך היום אנחנו אוכלים ואז מרבית האנרגיה של הגוף פונה לעיכול ופחות לריפוי ומה גם שאדם שלא נח גורם לגוף שלו להיכנס למצב של מתח וסטרס, לכן הקפדה על שינה מספקת ואיכותית הוא שלב קריטי בהשבת האנרגיה והחיות אל הגוף.
  3. תרופות – לקיחת תרופות על בסיס קבוע פוגעות באופן ישיר ברמות האנרגיה של האדם, תרופות אלו רעלים שנכנסים לגוף באופן קבוע וגורמות להעמסה של האיברים הפנימיים ובכך נדרש מאמץ גדול מהגוף על מנת להפריש אותם. אנשים שנוטלים כמה כדורים בכל יום ומסוגים שונים הם למעשה מכניסים כימיקליים לגוף בכל יום שהגוף חייב להתמודד איתם וזה סוחב את כל החיות של האדם ומוביל לחולשה.
  4. רעלים בגוף – רעלים יכולים להגיע אלינו בדרכים שונות ומגוונות, כגון: בתזונה, באויר, במים, עישון וכו'. אם אדם נמצא באופן קבוע במקום שמייצר רעלים, כגון: אדם שעובד במפעל לכימיקלים ובכל יום במשך שנים נושם אויר מזוהם או לחילופין אדם שמעשן ו"מזין" את הגוף שלו ברעלים באופן מתמיד, זה גורם להיחלשות של כל המערכות, איבוד החיות של האדם וכמובן מצב זה בסופו של דבר עלול להוביל לחולי.
  5. חוסר תנועה – אנשים שלא מבצעים שום פעילות גופנית או ממעטים בתנועה במשך היום, זה גורם להיחלשות של כל המערכות בגוף, תנועה זה חיים, אדם שלא זז אין בו חיות, אחד הדברים החשובים שאמר גדול הרופאים הרמב"ם זה שבריאות זה ראשי תיבות של: "בולם רוגזו, יפחית אוכלו ויגביר תנועתו", הוא דיבר המון על חשיבות חימום הגוף והנעת האיברים כחלק אינטגרלי ליצירת חיים בריאים.
  6. עבודה מרובה – עבודה מאומצת מידי, יותר מידי שעות ובצורה לא מאוזנת, עבודה בתנאים של מתח וסטרס יגרום לחולשה אנרגטית של האדם, כל דבר שהוא יוצא מאיזון ושהוא בעודף, מעבר לנורמל, מעבר למה שהאדם צריך, זה יוביל לאיבוד הכוחות והחיות של האדם.
  7. מותרות – בתרבות השפע העולמית למרבית העולם יש את מה שהם לא צריכים וזה נקרא: מותרות, כאשר לאדם יש דברים שהוא לא באמת צריך ומשתמש בהם או לחילופין כשהוא רוצה דברים שהוא לא באמת צריך, זהן מצב שגורם להרבה גירוי ולדליפה אנרגטית, חשוב לדעת לחיות במנימליסטיות, לשמוח במה שיש ולהסיר את המיותר, יש משפט במקורות: "בכל עצב יהיה מותר", צריכה של מותרות גורמת לאדם להיות בעצב ומן הסתם גם זה מחליש את החיות שלו.
  8. מחשבות ורגשות שליליים – אדם שחי באופן תמידי עם מחשבות ורגשות שליליים: פחד , כעס, קינאה, תסכול, חוסר אהבה עצמית, שנאה, תחרות ועוד…אדם זה מבזבז את האנרגיה שלו על אותו רגש או מחשבה שלילית כל הזמן, הוא מזין את עצמו עם הרעלים הרגשיים הללו שגורמים לדליפה אנרגטית קבועה.
  9. מצבי סטרס ולחץ – לאדם יש יכולת עצבית מסוימת שמאפשרת לו להתמודד עם כך וכך דברים באותו הזמן אך אם הוא מעמיס על עצמו יותר מידי וחי באופן כזה לאורך תקופה ארוכה, בסופו של דבר המערכת העצבית תתמוטט. מערכת העצבים של האדם זוהי מערכת חשמלית וכשיש עומס יתר על המערכת אז היא לא תוכל להכיל יותר, לכן חשוב להסיר דאגות מיותרות, לעבוד על חשיבה חיובית, להשתדל לבצע כל פעולה בפני עצמה ולא לעשות כמה פעולות יחד ולהרפות ככל האפשר.

על מנת להשיב את החיות והאנרגיה, חשוב קודם כל לזהות את הסיבה והשורש ולטפל בו, לחזור לטבע וליצור תנאים חיים וסביבה שמאפשרים לכם לחזק את כוח הרצון, החיות ואיכות חייכם ולהקפיד על כל הדברים שיסייעו לכם לשנות גישה לחיים באופן כזה שתשיב לכם את האנרגיה והחיות.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3s8qS4F

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

 

המדריך הבריא לחורף חזק ושמח לכל המשפחה – מיוחד לתקופת המלחמה מבית אילמה

החורף כבר כאן מזמן ומזג האוויר הקריר משאיר לכולנו הרבה יותר זמן בבית. תוסיפו לזה את תקופת המלחמה, חוסר הוודאות, הדאגות ממה יהיה תקנחו באכילה רגשית ומנחמת- וקיבתלם מתכון לחורף מעניין ומאתגר…        ...

קרא עוד »

5 עצות טובות ופשוטות שיעזרו לכם לחזק את כוחות החיים בתקופת המלחמה

ריכזנו לכם כאן במאמר 5 עצות טובות שיעזרו לכם לחזק את כוחות החיים בתקופת המלחמה:

קרא עוד »

5 עצות טובות שיעזרו לכם לסיים את השנה בבריאות גופנית ורגשית

בין אם אתם טיפוסים של סוף או של התחלה - ראש השנה הוא החג שלכם 🙂

קרא עוד »

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן