הטיפול הטבעי בטחורים – חלק ב’ בסדרת מאמרים על מערכת העיכול - מרכז אילמה

טיפול טבעי במערכת העיכול

חורים זה כינוי להתרחבות הורידים בחלק התחתון של המעי הגס או בפי הטבעת. ישנם 2 סוגים של טחורים: טחורים פנימיים שהם נמצאים מעל לסוגר פי הטבעת וכמעט ואין אפשרות לראותם וטחורים חיצוניים שנמצאים בגובה סוגר פי הטבעת ובולטים כלפי חוץ.

הטחורים גורמים אי נעימות וזה כרוך בהמון כאבים בפרט בעת יציאת הצואה וגם קושי לשבת.

מה השורש לטחורים?

סיבה ראשונה ועיקרית לטחורים זה עצירות, כשיש לאדם עצירות והצואה היא מאוד קשה אז זה דורש מאמץ פיסי של לחיצה ואז הורידים מתרחבים, לאורך תקופת זמן ארוכה שהורידים מתרחבים הם נעשים רפויים ויוצאים החוצה, כמו כן גם עודף משקל ושרירי בטן רפויים יכולים להוות גורם משמעותי לטחורים.

סיבה שניה זה עמידה ממושכת על הרגליים, אנשים שעומדים המון שעות על הרגליים לאורך זמן ואז הדם עולה מלמטה למעלה על ידי ורידים וזה יוצר עומס גדול על הלב.

לנשים זה קורה בהמון מקרים בזמן הריון, כשאר כמות הדם גדולה יותר וכך נהיה עומס גדול יותר על הלב וקשה לדם לזרום חזרה מלמטה למעלה והורידים מתרחבים.

לוורידים אין שרירים, לעומת עורק שזהו צינור שרירי שמתרחב ומתכווץ מעצמו, וריד זהו צינור שהדם זורם בו לכיוון אחד והמסתמים גורמים לכך שלא יחזור חזרה. לכן, אם זרימת הדם לא תקינה ואין מספיק כוח אז הוריד מתרחב ונוצר מין שק וזה גורם לכאבים.

הטיפול המקובל בטחורים ברפואה המערבית זה על ידי שימוש במשחות שמרגיעות את הכאבים ומרככות את הרקמות באזור הפגוע ולעיתים אף משתמשים בקשירת הורידים ובניתוח אך כל אלו אינם מטפלים באמת בשורש הבעיה ובסופו של דבר גורמים לפעולה הפוכה של החלשת שרירי הסוגר.

איך מטפלים בטחורים בגישת הבריאות הטבעית?

ראשית בגישת הבריאות הטבעית אנחנו מטפלים בשורש הבעיה ותפקידנו להקנות את התנאים האופטימליים להחלמה ולאפשר לטבע הזדמנות מלאה לריפוי עצמי.

אם הטחורים נגרמו כתוצאה מלחץ: של עצירות או לחץ של דם, מטרתנו היא להוריד את הלחץ מכלי הדם.

פעולה ראשונה שננקוט בה היא לבצע דיאטת מיצים טבעיים ללא סיבים במשך יומיים או שלושה בכדי להוריד את הלחץ מהוורידים, כל עוד אנחנו אוכלים ומפעילים את מערכת העיכול, יהיה קשה להוריד את הלחץ מהוורידים, לכן אנחנו רוצים לתת לוורידים מנוחה וזה אפשרי על ידי מנוחה למערכת העיכול. בדיאטת מיצים אנחנו רק מכניסים נוזלים לגוף שמגיעים ישר לזרם הדם ולא דורשים פעולת עיכול וכך כל האנרגיה של הגוף הולכת לריפוי ולא לעיכול.

צעד שני בתהליך הריפוי הטבעי הוא לבצע עמידות הפוכות כמו: “עמידת נר” ולהשעין את הרגליים על הקיר פעם ביום במשך עשר דקות, פעולה זו תקל על הלחץ ותפחית את הכאבים בזכות זה שהדם זורם הפוך ואין לחץ על הורידים, מה גם שלעמידת נר ישנן יתרונות נוספים כגון: תנוחה זו מאפשרת מנוחה ללב, מנוחה לוורידים ואספקת דם למוח.

פעולה נוספת שרצוי לבצע זה לקנות תבניות של קרח בצורת גליל, לעטוף את גליל הקרח בפד גזה ולהחדיר לפי הטבעת, זה גורם לכיווץ הורידים באופן מידי ומאוד תורם לתהליך הריפוי ולהקלה על הכאבים.

כמו כן, חשוב להקפיד על אורח חיים בריא ונכון גם לאחר שלושה ימים של דיאטת מיצים ולהקפיד על תזונה טבעית שמבוססת בעיקרה על פירות וירקות חיים ומעט חלבונים ועמילנים ולהימנע לגמרי ממזונות חמוצים, חריפים ומלוחים.

על ידי שמירה על תזונה בריאה ואורח חיים נכון וכן הקפדה על עמידות הפוכות באופן יומיומי תיפתר בעיית העצירות וניתן יהיה להגיע אל הריפוי הנכסף ללא שימוש בתרופות קונבנציונליות שרק מנציחות את הבעיה.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה – https://bit.ly/3s8qS4F

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן