האם קפה מזיק? - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

למדו כיצד להחליף שתיית קפה באורח חיים בריא

יש כאלו המעריכים כי שליש מאוכלוסיית העולם שותים קפה יום יום. אדם אמריקאי ממוצע שותה כ- 800 כוסות קפה בשנה. מה באמת מושך את הציבור למשקה זה ועל פי רוב מוביל להתמכרות?

סביר להניח שהאנשים המכורים לקפאין ימצאו את כל המחקרים והתירוצים למה קפה מועיל לבריאות, אך האמת היא שלקפה ולא משנה איך נסתכל על זה, יש השפעות שליליות על בריאות האדם.

ראשית, לפי גישת הבריאות הטבעית ובכלל, ידוע כי כל דבר שנכנס לגוף והוא אינו בעל ערכים תזונתיים או שהגוף לא זקוק לו על מנת ליצור תאים חדשים, זה רעל שהגוף בסופו של דבר צריך להתמודד איתו ולפנות אותו, כל חומר גירוי, הוא רעיל למערכת!

“חומרי הגירוי מסלקים את חומרי הפסולת, העייפות לתוך הרקמות של הגוף. הם משתקים את הכוח של הדם להמיס ולהפריש חומרי פסולת. חומר מגרה מחליש את יכולת הגוף להפריש פסולת על ידי השינה” (לינגלר).

דבר שני, קפאין הוא סם ממכר השייך לאותה קבוצה של אלקלואידים כמו שיש במורפין, קוקאין וסטריכנין. אפילו שתיה של כוס אחת ביום מובילה להתמכרות ועל כן ניתן לראות שכשרוצים להיגמל משתית קפה, זה מלווה בלא מעט תסמיני גמילה וסימפטומים שונים, כגון: כאבי ראש חזקים, חולשה, דיכאון, חוסר שקט וחוסר ריכוז.

החומר האלקלואידי שמצוי בקפאין וכן גם בתה, קקאו, קולה ועוד…הינו חומר שברפואה המערבית משתמשים בו על מנת לעורר ולהרחיב את כלי הדם.

שתייני הקפה המובהקים, השותים בין 7-10 כוסות קפה ביום, מתלוננים על נדודי שינה, אי שקט נפשי, מתח ועצבים, התרגשות ואף מתלוננים על הזיות, יתר על כן, אפילו כוס אחת של קפה מידי יום מעוררת את הורמוני הלחץ ומדכאת את מערכת העצבים וגורמת לעלייה מהירה בשומני הדם ובכולסטרול.

הקפאין מגרה את מערכת העצבים המרכזית ומסייע בהגברת קצב פעימות הלב, כאשר שותים קפה בכמות מופרזת זה עלול להשפיע באופן שלילי על הלב ואף על הקרום הרירי של הקיבה והמעיים.

שתיית קפה גורמת להפרשת הורמוני לחץ כמו: אדרנלין ונוראדרנלין, אלו הורמונים שמופרשים בזמן של לחץ ומתח גדול, כמו למשל: במצב של “הילחם או ברח”,

אם אדם ראה עכשיו אריה והוא רוצה לברוח אז ההורמונים הללו מופרשים וכך האדם יכול לברוח במהירות, כאשר ההורמונים הללו מופרשים על בסיס יומיומי בגלל שתיית הקפה ולא באמת כי יש סיבה אמיתית שהובילה להפרשת ההורמונים, אז הגוף נכנס ללחץ ואז האדם חש התעוררות, לכן גם מרבית שותי הקפה הרגילו את עצמם לשתות קפה כשהם חשים עייפות, על מנת להתעורר.

ישנו חוק שנקרא: “חוק ההשפעה הכפולה”, החוק הזה אומר כי ההשפעה המשנית של כל פעולה על האורגניזם החי שווה להשפעה הישירה שלהם, אך הפוכה ממנה לחלוטין. כלומר: כל דבר שמשפיע על האורגניזם יוצר איזושהי פעולה ולכל פעולה כזו יש תגובה כשהחומר הפעיל ייצא מהמערכת. במקרה הזה,

אדם רגיל לשתות קפה וזה מנטרל את מערכת העצבים ומעורר ברמה של 100% ואדם חש עירנות במשך שעתיים (לטווח הקצר) ולאחר שעתיים האנרגיה שוב יורדת והאדם חש עייפות ורוצה לישון, הוא חש חולשה ברמה של 100% לכל היום (לטווח הארוך), הפעולה תהיה שווה לתגובה: 100% התעוררות ו- 100% חולשה, שותי הקפה ישתו עוד כוס קפה אחרי שעתיים על מנת להתעורר ולאורך ימים ושנים של הרגל שלילי כזה, יחלשו האיברים של הגוף והכליות.

אנשים מנסים להשיג אנרגיה בצורה לא נכונה ולא על פי חוקי הטבע ואז זה מוביל את האדם לעצבות, הליכה על פי חוקי הטבע גורסת כי אדם עייף צריך ללכת לנוח ולישון ולא לשתות משקאות מעוררים, ברגע שהקפאין מתחיל לצאת מן הגוף, אז התגובה של החולשה והעייפות תתחיל להשפיע. אנשים המשתמשים בחומרים מגרים באופן קבוע, כגון: קפה, עישון, אלכוהול ועוד…נמצאים במעגל קבוע של פעולה ותגובה.

לאילו עוד נזקים גורם הקפה? (רשימה חלקית)

  • קפאין מקטין את רגישות הגוף לאינסולין ופוגע במידה מסוימת ביכולת הגוף לניהול תקין של רמות הסוכר בדם.
  • קפאין מעלה את רמת הסיכוי לקבל שבץ מוחי וחלות בדלקת פרקים שגרונית.
  • הקפאין גורם לעלייה בלחץ הדם.
  • קפאין עלול לגרום לפרפורים בלב ולעצבנות וחוסר שקט.
  • הקפאין פוגע בתהליכי הטיהור הטבעיים של הגוף מסוגים רבים של רעלים, גוף קולט אינו פולט, כל עוד הגוף יקלוט את הרעלנים שישנם בקפאין, זה יקשה על תהליך הניקוי הטבעי של הגוף.
  • הקפאין מחליש את מערכת העצבים הפרה- סימפתטית כך שהגוף מגביר את השימוש במערכת העצבים הסימפתטית.
  • שתית קפה באופן קבוע גורמת למתן שתן באופן תדיר ובכך לאיבוד של ויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף.
  • הקפאין מעלה את רמת החומציות בדם בגלל החומרים הרעילים המצויים בו והגוף מתאמץ להיפטר מהחומרים הללו על ידי הגברה במתן שתן, מצב זה יוצר עומס תמידי על הכליות ואיבוד של נוזלים ומים.

 האם שתיית קפה נטול קפאין מזיק פחות?

אם חשבת שהישועה תגיע בשתיית קפה נטול קפאין, אז זה שלא. על מנת שמפעלי הקפה ייצרו קפה נטול קפאין, הם מפרידים את הקפאין מן הקפה בעזרת חומר כימי שנקרא: מטילן- כלוריד, התהליך הכימי שנגרם כתוצאה מהוצאת הקפאין מהקפה, הוא לכשעצמו מזיק מאוד וישנם מחקרים שאף טוענים כי הוא מסרטן.

מה אפשר לשתות בבוקר כתחליף?

קודם כל רצוי וכדאי לעבור לאורח חיים בריא, הן מבחינת תזונה והן מבחינת הרגלי חיים: נשימה, שינה ומנוחה, פעילות גופנית, נפש מאוזנת ועוד. כל אלו יעניקו לכם נמרצות וחיות טבעית מבלי הצורך להשתמש במעוררים מלאכותיים ויעודדו הפרשת פסולת מהגוף, דבר שני לאלו מבינכם שכן רגילים לשתות בבוקר משהו חם ועדיין מתקשים, אז אפשר לשתות בבוקר: תה צמחים, מים חמימים על חצי לימון סחוט, מיץ ירקות סחוט, או להכין לבד משקה טעים משקדים כתחליף לקפה.

מתכון לתחליף לקפה משקדים (מתכון ל-4 כוסות):

מצרכים:

5 תמרים מגולענים מזן מג’הול

2 כפות ממרח שקדיה ללא תוספות ומכבישה קרה

אופן ההכנה:

להשרות את התמרים כחצי דקה במים רותחים ולאחר מכן לקלף את הקליפה. לשים בבלנדר ולהוסיף 2 כפות שקדיה ועל זה להוסיף כוס גדולה של מים רותחים ולערבל, התערובת יוצאת סמיכה ועליה מוסיפים מים במידת הצורך. אפשר לפזר בכוס מעט אבקת קינמון.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3s8qS4F

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן