האם יש לסופר פוד יתרון על אוכל בריא פשוט? - אילמה המרכז הגבוה לרפואה טבעית

סופר פוד בראי הרפואה הטבעית

בשנים האחרונות התפתח בישראל שוק ה- “סופר פוד” או “מזון על” והפך לתעשייה משגשגת.

אמנם אין הגדרה רשמית למה זה מזון על, אולם בציבור שוחרי הבריאות רווחת האמונה שמזונות סופר פוד עשירים ברכיבי תזונה בריאים יותר ממזונות אחרים ולכן ניתן לייחס להם סגולות רפואיות ובריאותיות.

כך למדנו שמזון שמגיע בצורה של אבקה, כגון ספירולינה, או זרעים כגון צ’יה, עדיף מבחינה בריאותית על פני מלפפון, עגבניה ופלפל אדום.

במאמר זה נבחן את הטענה הנפוצה ש”מזון על” בריא יותר ממזון בריא פשוט.

מה יותר בריא בסלט – קייל או כרוב סגול פשוט?

לפני מספר שנים פרסם משרד החקלאות האמריקאי מחקר המדרג מזונות שמכילים כמות רבה של נוגדי חמצון. החוקרים האמריקאים פיתחו מדד תזונתי שנקרא ORAC המבטא את רמת היכולת של המאכל לספוג רדיקלים חופשיים ולנטרל את נזקי החמצון. הבדיקה כללה כ-300 מזונות שונים.

תוצאות המחקר יפתיעו את מי שמאמין בסגולות הסופר פוד.

בעוד שהקייל מכיל 1770 יחידות נוגדי חימצון, כרוב סגול מכיל 2500… כלומר בכרוב הסגול יש תכונה עדיפה של נוגדי חימצון על פני קייל.

מה יותר בריא להוסיף לשייק – זרעי צ’יה או אגוז פקאן?

זרעי צ’יה הנחשבים למזון על מכילים יותר מ-10 אלפי יחידות נוגדי חימצון אולם אגוז פקאן פשוט מכיל כמעט 18,000… זה אומר שהשייק הבריא שלכם יהיה לא פחות בריא יותר עם פקאן, מאשר עם זרעי צ’יה (ולמעשה הפקאן בריא יותר, ועל כך נפרט בהמשך המאמר).

פרי יער – או תרופת פלא?

גוג’י ברי הוא פרי יער בריא מאוד בעל שפע של נוגדי חימצון. אולם האם באמת הוספה של גוג’י ברי לתפריט היומי תקדם את הבריאות שלכם יותר מאכילת תותים ואוכמניות?
חברות המייבאות ומוכרות את הגוג’י ברי שמות דגש על המימד האקזוטי של הפרי, ומדגישות שמקורו במזרח אסיה, וש”הילידים” הניזונים ממנו שמחים צעירים פעילים ובריאים.

מה יותר בריא? הנה 2 כללי אצבע על פי גישת הרפואה הטבעית:

  1. מזון שמגיע מהאדמה עדיף על מזון שמגיע באריזה.
  2. מזון שמגיע בצורתו החיה והמקורית עדיף על מזון שמגיע בצורה של אבקה.

מתנה: המדריך השלם לניקוי רעלים טבעי כולל תפריט יומי ו-10 מתכונים ירוקים. לחצו כאן להורדת המדריך בחינם>>

האם יש דבר כזה “יותר מדי” מדבר טוב?

נקודה נוספת שחשוב להבין:
כשאדם צורך מזון מרוכז ודחוס, גם אם הדחיסות של המזון היא בחומרים שבריאים לגוף , אותה דחיסות יוצרת עומס על מערכת העיכול וכל עודף מאותו מזון מרוכז לבסוף יצטרך לצאת מן הגוף.
גם הרמב”ם דיבר על כך “שעדיף לאדם לאכול מעט ממזון לא בריא מאשר הרבה ממזון בריא”, כל עודף או ריכוז גדול של מזון מסוים יוצר בסוף נזק מאשר תועלת.

בריאות היא דבר פשוט

גישת הבריאות הטבעית דוגלת בפשטות. אורח חיים בריא עוסק בחיבור לאדמה ולטבע.
האוכל הבריא לא צריך להגיע באריזה נוצצת והבטחות גדולות. ואורח חיים בריא לא צריך לעלות הון תועפות.

ישנם אנשים אשר ממשיכים לנהל אורח חיים לא בריא ובגלל שהם שמעו שאבקה או אצה כלשהי מורידה את רמות הכולסטרול אז הם מתחילים לאכול אותה, אך אם אותו אדם ימשיך לאכול את אותם מזונות שגרמו לו לכולסטרול, מה התועלת שבאצה?

המזונות הטבעיים, כלומר: אלו המגיעים אלינו היישר מן האדמה או מהצמח מכילים את כל היסודות העיקריים הנחוצים לבריאות שלנו, במידה שיסודות אלו לא ייכנסו לתוך הגוף במידה מספקת, עלול הדבר לגרום לחוסרים ואף לחולי.

מזונות ה”סופר פוד” הינם בעלי ערך תזונתי אך מזונות חיים וגולמיים במצבם הטבעי ונגישים עבורנו הם לא פחות בריאים ואולי אף יותר מ”מזונות העל” אשר מייבאים מחו”ל ונמכרים ביוקר.
המזונות הבסיסיים והיומיומיים שאנו צורכים הם אלו אשר צריכים להוות את הבסיס שלנו לתזונה טבעית ובריאה, כל הפירות והירקות שכולנו מכירים וגדלים אצל חלקנו בחצר של הבית, הם בהחלט “סופר פוד”.

לכל מחלה יש סיבה שורשית וכל עוד האדם לא הסיר את השורש לחולי, לא משנה איזה צמח הוא יקח או איזו אצה הוא יאכל, זה אולי יקל על הסימפטומים אך החולי ישוב…השינוי צריך להגיע בכל הרבדים והאדם צריך להקנות תנאים אופטימליים להחלמה, שזה אומר: נשימה, אויר נקי, שינה מספקת, שתיית מים נקיים, תזונה מאוזנת ובריאה, תנועה ופעילות גופנית, מצב נפשי מאוזן ועוד…המבט שלנו על הבריאות הוא מבט שלם בכל התחומים.

הבריאות הינה מצבו התקין של הגוף והיא יכולה להתקיים כאשר האדם פועל בהתאם לחוקי הטבע, מחלה מגיעה כתוצאה מהפרת חוקי הטבע והרגלי חיים פסולים ונפסדים, אדם אשר רוצה לשפר את בריאותו יוכל לעשות זאת באמצעות הנהגת חיים טבעיים, בגופו של האדם טבועה הסגולה לריפוי אך זה בידיים שלנו אם נבחר להפריע לגוף להתרפא או שמא נעודד אותו במילוי תפקידו.

אם כך, אחד התנאים לחיים בריאים ועוצמתיים זה על ידי אכילה נאותה של מזונות בריאים וחיים שנמצאים בהישג ידו של כל אחד מאיתנו, “מזונות העל” לא יתנו לנו את הריפוי אלא אף יעמיסו עלינו, כל עוד לא נשנה את התפיסה שלנו לגבי החיים ונשכיל כי הבריאות היא דבר זמין אך רק צריך לסייע לטבע לרפא אותנו.

“מזונות העל” האמיתיים אינם עולים ביוקר ואינם צריכים להגיע אלינו מאדמות של ארצות אחרות, הם יכולים לגדול אצלכם בחצר הבית או באדנית במרפסת, צריכה של פירות וירקות חיים, עשבי תבלין, עלים ירוקים, נבטים ונבטוטים ושאר המזונות הגולמיים והטבעיים הינם בעלי ערכים תזונתיים מלאים אשר יספקו לכם את כל הויטמינים והמינרלים הנחוצים לגוף שלכם, כמובן שיש לצרוך מהם בכמות מספקת וללמוד לנהל אורח חיים בריא ותקין.

תזונה המכילה פירות וירקות רעננים וחיים תסייע לכם לנקות את הגוף מחומרים רעילים ובאותה נשימה תספק לכם את כל היסודות החיוניים שהגוף זקוק להם כל כך.

 

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3MYafRk

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן