הכנת הגוף לצום יום כיפור לפי שיטת הבריאות הטבעית - אילמה רפואה טבעית

עצות תזונה לקראת צום יום כיפור

ביום כיפור בפרט שחל בשבת אנו מקבלים אורות גדולים ועל ידי הסעודות אנו מכינים את הכלים שלנו לקבלת האור העצום הזה.
צום יום כיפור מטרתו זיכוך הנפש במטרה לעבור תהליך של טהרה רוחנית ובד בבד על ידי הצום ניתנת האפשרות לכוחות הגוף לנקות ולרפא.

מה ואיך אוכלים?

  • חשוב שהסעודות לאורך היום יהיו קטנות וממזונות מלאים.
  • הימנעו לחלוטין מפחמימות פשוטות ומסוכרים ,כגון: קמח לבן, אורז לבן, בצקים,מאפים,בורקסים,עוגות, ממתקים וכו’… מזונות אלו הם בעלי אינדקס גליקמי גבוה והם יגרמו לרעב במהלך הצום.
  • לחילופין חשוב לאכול מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך כך שהסוכר יחדור לדם בצורה איטית ומבוקרת ולא יגרום לנפילות סוכר ולרעב במהלך הצום, כגון: דגנים מלאים,פחמימות מלאות,אורז מלא,כוסמת,קינואה וכו’…
  • הרבו בשתיית מים או חליטות צמחים (לא צמחים משתנים ומייבשים) ודאגו למאגר נוזלים בגוף,את המים תשתו בין הארוחות ולא עם הארוחות,התחילו עם התהליך הזה יומיים לפני הצום.
  • הימנעו משתיית קפה ומזונות אחרים המכילים קפאין מהסיבה שהקפה משתן ומייבש וכך גורם לאיבוד של נוזלים וכן למי שרגיל על דרך קבע לשתות קפה יכולים להופיע לו תסמיני גמילה כגון: כאבי ראש, חולשה, סחרחורות וכו’..לכן הפחיתו את הקפה כמה ימים לפני.
  • הרבו באכילת ירקות חיים וטריים עם הקליפה.
  • הקפידו להרבות באכילת פירות ,הם מעניקים שפע של חיות ואנרגיה וקלים לעיכול,חשוב את הפירות לאכול על קיבה ריקה,על מנת למנוע תסיסה במעיים,אך מפירות סוכריים מידי כגון: אבטיח,ענבים,מנגו וכו’..הימנעו וכנ “ל לגבי מיצים טבעיים מפירות אלו כי זה עלול לגרום לצמא, רעב ולאי נוחות במהלך הצום.
  • צמצמו את צריכת המלח והתבלינים שלא יגרמו לצמא במהלך הצום.

לאחר הצום

  • חשוב לחזור לאכילה בהדרגתיות ולהתחיל מן הקל אל הכבד, רצוי להתחיל עם חליטות צמחים ופירות או שייק פירות.
  • לאחר מכן אפשר להוסיף ירקות חיים ומעט אגוזים ושקדים.
  • ובהמשך להוסיף מזון מבושל כגון: מרק ירקות עשיר עם פרוסת לחם מלא.

לסיכום

צום הוא מהלך של ניקוי רעלים, ביום כיפור הניקוי הוא ניקוי רוחני ,על ידי זה שאנו מונעים מעצמנו באופן זמני לקבל תענוגים מהעולם הגשמי, אנחנו מתחברים לאור הרוחני שביום הזה.

מבחינה פיזית וכן מבחינה רוחנית אנו עלולים לעבור ,מה שנקרא: ” משבר ניקוי ” שיכול להתבטא בכאבי ראש, עייפות, חולשה, טעם רע בפה וכו’…זה נובע מההשתחררות של הרעלים החוצה , על אף שזה לא נעים בתחושה, זהו תהליך חיובי והזדמנות נפלאה לתרגל את המקום הזה של : אני זה לא הגוף, פשוט לא להזדהות עם הגשמי שבנו ולאפשר למי שברא אותנו לזכך ולטהר אותנו וכך להתמקד בדברים שמעבר לגוף הפיזי.

יום כיפור זהו יום מיוחד ועמוק, זמן יקר של התבוננות פנימית וחשבון נפש שע “י החיבור המדויק נוכל להתקרב לתכלית האמיתית שלשמה נבראנו.

נהנת מהתכנים?
למדת משהו חדש?

זה הזמן להצטרף למהפכת ה"בריאות הטבעית"
ולהרשם לשנת הלימודים הקרובה של "אילמה"- https://bit.ly/3MYafRk

 

המידע המוצג לעיל הוא מידע כללי בלבד המכיל עצות לשיפור אורח החיים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/ או חוות דעת רפואית.
המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בקרו באתרינו בעזרת דפדפן מודרני

דילוג לתוכן